milkman
Forumsvar skapade
-
Varför inte.. Du har ju nytta av den på snowboard och skidor så varför inte på brädan?
Det finns ju olika sätt att använda flex i designen. Jag kan tänka mig att det inte är så lätt att hävda att det är flexen eller inte som gör brädan ”poppig” 🙂 -
De va sjukt mycket att fylla i faktiskt, jag orkade till fjärde sidan.
-
milkman
Medlem17 november, 2006 vid 21:40 som svar på: mav, vi vill ha fortsättningen på din cliffhanger snart…Det är ju bara att dom ska köra ett annat märke med tubar också. Inget märkvärdigt när hans märke inte har egna ju. 🙂
-
haha.. Nä, inte dissa. Men att åka bort till samma som man har verkar ju dumt. Ja, dubbelmoralen vart ju rätt fet om man tolkar det så – jag skyller på min interna battle mellan moral och vilja som för närvarande pekar i helt olika riktning!
(måste för övrigt komma ihåg att humor(försök) via ironi är jäkla svårt på forum, förlåt diggler) -
För vattenkiting tycker jag innehållet i IKO och KSA är ganska ok. Eventuella problem de har är att det inte finns kvalitetssäkring, varken på kursens innehåll över tid, eller på hur bra deras certade instruktörer är – när de efter kursen faktiskt lär ut. Innan detta finns så förstår jag inte tanken med Certifikat. Det verkar finnas många exempel på certade instruktörer som ängnat mer tid åt egen kiting än åt sina elever, på kurstid, och de hade nog klarat att ta vilket cert som helst.
Nä, idag tror jag att den bästa ”certifieringen” är att man håller kurser under en välrenomerad paraplyorgansiation som sköter uppföljningen (Exempelvis Mavs skola, då han som individ borgar för bra genomförda kurser), eller i en skola som endast lever på kurser (för då har man inte råd att missköta sig).
-
pjoter wrote:(för det är väl så du gör när du bygger sverige å samtidigt kör med chasta MILKY) 🙂
Jag förstår inte riktigt vad du menar?
Men fan va fett det hade varit att bo/jobba nära något riktigt fjäll, så man hade möjlighet att på sikt utvecklas åt Chastas håll. Nu bor och jobbar man mest mellan Småland och Stockholm så det blir mestadels platta snöklädda områden som gästas av mig. Men ska jag åka bort å kita så blir det inte sälen, undantaget några raviner så är det ju ungefär samma som där jag brukar åka. -
Fett. Då behöver jag inte köpa biljetter. DU har min adress va?
-
Mer bilder! Nästa år kommer jag en vecka!
-
Ja, jäkla surt är det. Tack och lov ska jag köra en utbildning i december, dagarna innan jag opereras.. hoppas snön täcker våra södra skidorter också vid det laget 🙂
Drog av korsbandet i ca 4 m/s vind på en landboard. Precis brevid bilen för jag skulle packa ner grejjorna och åka hem. Släppte garden tyvärr..
Den 20/12 går jag för kniven, sen blir det heltid sälj på kitefronten i vinter.
(oh no, it can get worse) 🙂 -
Du, det var fan lurit att hitta den där, men den var faktiskt postad tidigare. Jag som sökte på snowkite i skåne å allt innan – Tungt att vara hatad! :/
Titta på denna istället då, den hittar jag inte sen tidigare: http://www.flyozone.com/video/ozonesk.mp4 -
Matthias wrote:snowkiting suger fan 80årig hårig päronpung. bättre med västindien i fem månader så man e hemma lagom till damerna börjar gå lättklädda igen.
Ähh.. Vi som underhåller sammhället med skattepengar så somliga kan slippa jobba, till exempel för att åka bort och leka i fem månader, får väll helt enkelt nöjja oss med ”80årig hårig päronpung”. Ett alternativ utan Snowkite är sämre. ;]