Forumsvar skapade

Sida 109 av 125
  • milkman

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 12:34 som svar på: köpa 2 nya kites och 1 bräda ?

Angående storlekarna. En Instinct 11 och 7 är nog helt rätt för dig ifall du åker till lite mer vindiga ställen ofta. Du kommer igång vid 6-6,5 m/s med rätt bräda men du kan hålla på mycket högre. Med 13 kiten vinner du ca 1 m/s tidigare start men tappar säkert 4-6 m/s top.
    Är det mest undantag att du är borta och åker så är 13 och 19 rätt.

• milkman

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 08:44 som svar på: bodydrag upwind.. hahaha

Hur ofta åker brädorna mot vinden då? Du behöver ju bara hålla dig stilla, inte blåsa neråt i vind, så kommer ju brädan. (förutom i mynningen, jäkla jobbigt att tappa brädan där ibland)

• milkman

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 13:58 som svar på: 125cm wakestylebräda tips ?

Ja det låter ju rimligt. Man får ju rätt feta abstinensbesvär som det är nu. Och inte verkar det bli en blåsig dag här i närheten denna vecka heller. Bor helt klart på fel ställe.

• milkman

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 13:45 som svar på: 125cm wakestylebräda tips ?
    walle wrote:
    Jag påstår att den e en av dom bästa brädorna i år!

Fett att ha fått testa så många brädor att du vågar påstå något sånt, så många kitedagar skulle jag döda för. 😉

• milkman

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 11:14 som svar på: Stroppar, far åt h***te

Skaffa sånahära. de lossnar du ur i ordentliga krascher, men det krävs rätt hårda tag innan du kommer ur.

1ecbf32eb1cb703bbfc9d0ec09147bf7.jpeg
    Finns lite mer info här:
    http://www.kitekraft.se/itemviewer.php?pageId=34&mR=34

• milkman

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 09:21 som svar på: Stora kites?

Haha.. humor 🙂

• milkman

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 07:18 som svar på: Stora kites?

Tycker väll inte att jag är en 100%ig foilare, skulle aldrig köpa en Flysurfer Speed och kör tub så mycket jag kan, men bara när det blåser. För jag tycker lättvindskiting suger. :/ Men för de som vill så finns ju verktygen.

• milkman

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 06:35 som svar på: Stora kites?

JAg skulle rekommendera att du testar Flysurfer Speed 17 och /eller största nya Cabrinha Contra. FS kiten är kanon för lättvind, Cabrinhan har jag bara sett andra åka på i lägre vindar än jag vill ut i och den såg också bra ut.
    Då har du nått att göra när vi andra struntar i stranden och vid 6-7 m/s tar du fram din riktiga kite och börjar rippa med oss 🙂

(Problemet med stora Tubar är de blir för tunga, de extra kvm du får går åt till att ha den extra vikt de medför att flyga, då blir det inget över till dig att åka med, typ. Det är i lättvind foilen har nått att komma med)

• milkman

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 10:21 som svar på: Lättvindsbräda?

Håller med. Skit i den extrema lättvindskitingen det suger ändå. Marcus verkar bättre, och jag her ett alternativ att tillföra nedan.

Vågbräda verkar ball. Jag ska köra min Underground Kitesurfboard när som helst hoppas jag.. En sån här:
    http://www.kitekraft.se/itemviewer.php?pageId=29&mR=29

Min bräda för låga vindar fortfarande till salu. Jag gillar den för att jag tycker den är kul att åka på även i lite högre vindar, och den är förvånansvärt rolig och vändbar i småvågorna 🙂 (Obs, detta är ingen äkta lättvindsbräda så du tappar första halva m/s.
    En Underground FLX 42 2006, mer info här: http://www.kitekraft.se/itemviewer.php?pageId=38&mR=38&mTL=38
    (fattar inte vaför den försvunnit från steffos sälj)

• milkman

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 08:53 som svar på: 2007 SS Link

haha. Ojj va svar. 🙂

• milkman

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 08:53 som svar på: 2007 SS Link

Invertering är när kiten vänder sig ut och in, i luften eller i samband med krash, relaunch etc. Ifall du vill veta mer så kan jag tipsa om att söka på ”Invert” på http://www.kiteforum.com där detta är en livligt debaterad fråga.
    Att kiten kränger sig mellan linorna behöver du normalt inte ens åka in till stranden på en gång för, att linorna korsar varandra är inte jättebra då det ökar slitaget på dem, men det går ju fortfarande att åka med. När det hänt mig så fixar jag det genom att skicka bomen mellan rätt linor när någon håller kiten så är det urtraslat.

• milkman

Medlem
    3 augusti, 2006 vid 04:10 som svar på: 2007 SS Link

Lite om linuppsättningsförändringen på Instinct (Lessen att din tråd vart lite hijackad Anders).
    Kontentan av nedan är att den lina som inte längre kommer med ändå inte fyller någon funktion, altså att kiten inte har större risk för invertering utan den.

Det gäller lina som fram tills för någon månad sedan satt mellan centerstrutt och femte som nu rekommenderas att man tar bort.
    Anledningen till detta är främst att relaunch blir bättre i vissa situationer och att det blir färre linor och infästningar som kan pajja. Sen finns nu ett kitt som gör att man kan flagga kiten på femte som då skulle ge för höga krafter på centerstrutten ifall den var kvar.

Under utvecklingen av kiten så var span-linan (den som går från tip till tip) och antiinvertlinan två separata delar av testningen. Och invertstopet gjordes först.
    Nu när kiten har testats mycket längre och av många fler än utvecklingsteamet så visar det sig att span-linan inte bara hindrar att den femte slår sig runt kiten som diskuterat tidigare, utan att den även stoppar för invertering. Och då är ju den andra linan onödig, därav rekommendationen.

Väl mött
    Jens
    http://www.ozonekites.se

PS. Jag tror det finns utryme för fyra linor, bridles och block ett tag till. Kan man fortfarande göra sånna kiter som känns bra så finns det ju ingen anledning att sluta med det, men som vanligt ska det ju testas för att man ska veta.

• milkman

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 06:58 som svar på: Tävling??

Vi vill vara med och hypa våra bows 😉
    Bara meddela vad vi kan hjälpa till med. Kanske lite priser å sånt?
    /Jens på Ozone
    http://www.ozonekites.se

(Vore bra ifall en eller ett fåtal personer engagerade sig i att ta hand om eventet, sen kan de dela ut uppgifter till alla andra. Lättare för mig som inte är så van ifall det finns lite organisation)

• milkman

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 18:46 som svar på: inköp av sele?

Äre en sitt eller midjesele?
    JAg är nöjd med Prolimits båda, Kiteseat/waist Pro modellen är lagom hård men sitter bra.
    Vet inte vart du bor så jag kan inte rekommendera någon stans att testa.. 🙂

• milkman

Medlem
    31 juli, 2006 vid 20:52 som svar på: Någon som vill byta kite 10 mot en 12 Ripper?

Jag vill ha ditt jobb! Eller kanske inte, jag vill ha lönen 🙂

Sida 109 av 125
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA