Forumsvar skapade

Sida 120 av 329
  • ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 21:01 som svar på: Två fenor, tre dagar

Det är en produktionsbräda som bara inte hann bli klar till releasen i augusti. Fick den precis. Den är lite kortare och tjockare, 225*55, och känns helt klart kompaktare än ET74. Men det var så lite segling dag att det är sårt att säga så mycket om den.

ET är rent generellt rätt lika EVO, men på ett sätt är de faktiskt mer loosa och snackar man finlir så är de lite annorlunda i känslan. Svårt att säga vilken som är bäst. Jag har nästan bara kört twin i år, men de gånger jag plockat fram en EVO så har det varit grymt bra det med.

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 20:52 som svar på: Starboard 2009

OnWater i Karlstad + Lund säljer dem. Jag tror att det bör finnas 09or rätt snart.

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 19:33 som svar på: Två fenor, tre dagar

Det är lite konstigt det där med planing. När jag seglade min ET 70 i väldigt lite vind idag så _kändes_ det lite segt, men när jag jämförde med andra seglare så både planade jag väldigt tidigt och tog bra höjd. Lurigt när inte känslan motsvarar prestandan, liksom.

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 17:53 som svar på: Freestyle bräda?

En modern freeridebräda är huvudsakligen gjort för att gå fort rakt fram, men ocks göra detta ”enkelt” dvs inte kräva någon utpräglad teknik för att te x plana tidigt (vilket fullrace slalombrädor gör). Givetis är dessa brädor helt OK att gippa också, men om det inte är snabb raktframsegling som du är ditt huvudmål så är det bättre att undvika freeridesegmentet.

En freestylevågis är som en svängig freeridebräda, kan man säga. Den är (rent generellt) väldigt lättkort och allround, snabb och hyfsat enkel att få upp i planing.

En ren freestylebräda är också väldigt lättseglad (bland de allra mest lättseglade brädorna för en som håller på att lära sig använda stroppar, gippa mm). Men den är sedan mer gjort för just freestyle än för svängar och snabb raktframkörning. Den är alltså lite sämre när det gäller att hålla kontroll i hård vind/hög fart.

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 17:03 som svar på: Köptankar starboard Kombat 107liter 2007

Stropparna är fixade till 2009. Själv gillar jag iofs 2008-stropparna bättre, men 09-modellen funkar i alla fall även för stora fötter. Möjligen en klen tröst om man har 08-stroppar…

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 15:28 som svar på: Två fenor, tre dagar

Bra rapport, dr Masse. Jag hade själv premiär på min nya Evil Twin 70 idag. Direkt från flygplatsen till Lejet.

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 15:20 som svar på: förbannade itunes

Annars kolla här: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1711735&tstart=225

(sortera om spellistan genon att t ex klicka två ggr på artist-kolumnen).

• ola-h

Medlem
    30 september, 2008 vid 15:14 som svar på: förbannade itunes

Starta själva fylleriet lite före musiken och sedan kör bara en och samma låt på repeat. Ingen kommer märka.

Är det itunes 8? Kan det ha något med ”album view” att göra? Då stannar den när låtarna i just det albumet är slut. Välj list view strax bredvid sökrutan uppe till höger (ett långskott…)

• ola-h

Medlem
    29 september, 2008 vid 13:55 som svar på: AHD tillbaka i Sverige

Det är för övrigt Glenn på HotSailsMaui som gör grafiken.

• ola-h

Medlem
    29 september, 2008 vid 12:25 som svar på: Watatait vs aquapac?

Tror också Aquaopac är säkrare, men också klumpigare enligt mig. Jag har en Aquapac till min gps, men kör sedan en tid med Haglöfs istället. Jag har personligen inte haft problem med läckage i den och om den skulle läcka lite så är ju själva GPSen rätt vattentät. Värre med en telefon då.

Du kan få köpa min Aquapac om du vill för halva nypriset+ frakt. Endast använd en gång. Det är den modellen som rekomenderas till GT11 och den torde rymma de flesta telefoner.

• ola-h

Medlem
    24 september, 2008 vid 15:42 som svar på: Bästa svenska vindsurfingbilden – kvalificering!

Den av Kenta på Mats_O är riktigt bra. Kolla projektionen av seglet i vattnet.
    Surfsessions här ovan gillar jag också.

• ola-h

Medlem
    23 september, 2008 vid 20:27 som svar på: Bästa svenska vindsurfingbilden – kvalificering!

Ja, den var riktigt grym, Kronaldo

• ola-h

Medlem
    23 september, 2008 vid 20:16 som svar på: Bästa svenska vindsurfingbilden – kvalificering!

..och här är en bild som min fru har tagit som strikt sett inte är en vågseglingsbild men som jag tycker är rätt snygg:

_Z0D3410.jpg

• ola-h

Medlem
    23 september, 2008 vid 20:05 som svar på: Bästa svenska vindsurfingbilden – kvalificering!

Jag hittade några i mitt eget arkiv som Ola P fotat, denna gång från västkusten:

Den här tycker jag är rätt skön. Hyfsat glassy för att vara Sverige:

picture-2.jpg

eller den här, men undrar om inte den ovan är bättre:

picture-3.jpg

• ola-h

Medlem
    23 september, 2008 vid 13:20 som svar på: Bästa svenska vindsurfingbilden – kvalificering!

Shit, jag skall till Jönköping imorgon. Det är nog säkrast att ta med vågbrädan.

Sida 120 av 329
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA