Forumsvar skapade

Sida 161 av 329
  • ola-h

Medlem
    30 september, 2007 vid 20:40 som svar på: US dollar

Det är inte så jättemycket kol i de flesta produktionsbrädorna och 3000 är nog inte en helt orimlig uppskattning för materialet. Gissingsvis ger fabrikanterna ca 400 euro för brädorna när de kommer från Cobra.

Att hyvla ihop en prototyp för 35000 är nog inte lätt. Kanske med guldinlägg. I själva verket är många prototyper väldigt enkelt byggda. Det som kostar är nog snarast att ha en shaper som lägger tid på att fundera på brädorna och ett bra team av testare som seglar dem, samt ibland frakt över halva världen.

• ola-h

Medlem
    29 september, 2007 vid 12:20 som svar på: US dollar

T ex Starboard handlar i Euro.

• ola-h

Medlem
    27 september, 2007 vid 08:11 som svar på: PWA SYLT heat is on!

@rabbit 418227 wrote:

Hur har dom klarat sig i alla år med bara en fena?
    Hur trendstyrd får en bransch vara innan det blir löjligt? 😉

Branchen? I det här fallet är det strikt proffsens vilja att utveckla sin segling som styrt. En rätt liten grupp av seglare som ofta träffas och ofta testar varandras prylar. Utifrån kanske det ser ut som en trend, och i någon mening är det väl det, men samtidigt pratat vi om en grupp som normalts sett är väldigt konservativa när det gäller sina brädor och knappast skulle segla prylar (på tävling) som inte får dem att segla bättre.

Om något, skulle jag säga att det pågår ett trendskifte i hur själva vågseglingen går till.

• ola-h

Medlem
    26 september, 2007 vid 21:10 som svar på: PWA SYLT heat is on!

Hmm, Angulos bräda är nog twinfin trots allt. Cirlkeln är sluten. Nu måste jag dra. SKall ut i garaget och sätta i nya boxar i alla mina brädor.

• ola-h

Medlem
    25 september, 2007 vid 19:26 som svar på: TJUVAR!! Ljunghusens Havsbad

Jag minns (som tur är…) inget av pålningen och var pålen tog vägen vill jag nog inte veta. Livstids hängning i elektriska stolen på vatten och bröd tycker jag känns lite fräschare.

• ola-h

Medlem
    25 september, 2007 vid 13:44 som svar på: TJUVAR!! Ljunghusens Havsbad

Rambo is the man for sure. När tänkte du ha grillfesten?

• ola-h

Medlem
    25 september, 2007 vid 12:16 som svar på: PWA SYLT heat is on!

Fast jag har precis för mig jag såg en bild på Nik från Brasilian när han körde single. Hyfsat extrem skillnad på Kaulis och Joshs bräda när det gäller outlinekrökning.

PWA: Grattis till Nayra Alonso som vann första elimineringen i damer, våg.

• ola-h

Medlem
    25 september, 2007 vid 10:37 som svar på: PWA SYLT heat is on!

Fanns det inte en gammal RRD som hade sådan outline…

Allvarligt talat är det svårt att säga så mycket om brädan från bara en bild. Jag tycker inte man kan se att den skiljer sig på något speciellt sätt från en del brädor som finns på marknaden nu. Möjligen kan man ana att Josh är tillbaka på twin fin. Han startade ju trenden på 90-talet. Fast det kan vara en synvilla.

• ola-h

Medlem
    25 september, 2007 vid 07:03 som svar på: Söndagsfilmerna presenteras av kulingvarning.nu

Sköna filmer. Specielt Varberg is the shit – its the shit.

• ola-h

Medlem
    24 september, 2007 vid 20:24 som svar på: Torö i lördags – lite bilder

Ja, det är verkligen högklassigt (och hög-glassigt). Och det är ju där (i läppen på andra Calle-bilden) du skall hänga med din SUP, Jesper.

• ola-h

Medlem
    24 september, 2007 vid 10:36 som svar på: Åsa, kör inte ner till hamnen!

OK. Jag kan ta på mig att ringa henne. (Men det är kanske bra att ta bort persondata ovan, Anders). Av någon anledning anar jag att hon inte skulle gilla att hitta sin bild och adress här…

• ola-h

Medlem
    24 september, 2007 vid 06:42 som svar på: Bomhöjd för långa personer

Som det säs i tråden skiljer sig cut outens höjd melan olika märken men också mellan olika segel och ibland mellan olika storlekar i sama linje. Så kolla innan kör är väl det enda vettiga rådet. Kom också ihåg att segelts geometri i övrigt samt uthalets höjd påverkar ”känslan av bomhöjd” och även trimmet på brädan påverkar hur bomhöjden känns.

• ola-h

Medlem
    23 september, 2007 vid 18:57 som svar på: TORÖ lördag…

Snygga bilder, både här och på vitvatten.se. Läckert häng, Calle och dessutom imponerande vertikal takeoff på en serie.

• ola-h

Medlem
    22 september, 2007 vid 11:37 som svar på: Åsa, kör inte ner till hamnen!

Undrar vd en båtplats kostar? Dels kan det ju vara intressant att veta för så ma får lite hum om omsättningen för det hela. Sedan är väl en sista utväg i händelse av bom att man helt enkelt köper en båt. Inte helt fel at knna ha en uppsättning prylar rgade på båten. Så kan man dra ut med hela skiten till Nidingen på lite expeditioner också. Förresten, varför inte bosätta sig permanent på båten och bara åka runt till rätt spot för dagen. Då böver man ju inte hamnplasten längre. Eller vägen. Man bara ankrar upp en bit utanför och hoppar i. Fast det är klart, varför skall man ha båten här på västkusten. Det verkar smartare att segla ned till Kap Verde och surfa runt där. Kanske blir det lite problem med jobbet dock, men jag bor ju redan 30 mil från min arbetsplats. Det finns ju satellittelefoner och bredband.

• ola-h

Medlem
    21 september, 2007 vid 18:24 som svar på: Åsa, kör inte ner till hamnen!

OK, vem tar kontakt med hamnföreningen? Daniel F? Jag kunde göra det själv men eftersom jag bor i Örebro så är det ju inte så at ja åker förbi bara…

Jag tycker vi dels erbjuder oss att hjälpa till att fixa vägen och dessutom gör en insamling till väg/hamnföreningen på goodwillbasis så man slipper det problem som dryftas på surfsverige.se som avgifter kan föra med sig.

Åsa är mitt favoritspot och jag lägger gärna en slant för att bättra på relationerna med ”lokalbefolkningen”. Om någon tar kontakt och drar igång en insamling så lovar jag att auktionera ut någon trevlig pryl och låta pengarna gå till vägföreningen.

Sida 161 av 329
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA