ola_p
Forumsvar skapade
-
Basse, ska vi dra ihop ett gäng, hyra ett släp och fylla det med prylar? Om det nu verkar som gotland blir det enda stället som går av…
Vädret ser ju inte så kul ut, så man kanske inte vill bo i buss i vilket fall som helst… -
Det hävdas ju iaf att det var ett missförstånd, kika på oves länk..
-
Skumt, här i norr var det spegelblankt på vattnet… Utom när regnet öste ner i eftermiddags då..
-
Både det, och att vissa segel egentligen blir bättre på mixade master… Kommer i min nya linje ha en mast per segel..
-
Tja, ser ju ut att bli hyggligt tryck, har ni bra vågspots, å vad kostar färjan?
-
Här är vattnet iaf helt spegelblankt… Jag hade iaf inte vågat mig på att köra till sunningen från gbg…
-
I dom trakterna så är det väl vanligast att folk seglar vid fiskebäcksvik tror jag.
-
Det finns en risk att det blir lite skumt, en 370 botten är MYCKET mjukare än en 400 om du byter underdelen i ett segel. Jag kan tänka mig att 370+430 skulle ha en tendens att vika sig/kollapsa.
Däremot gissar jag att 5.3 på 400/430 kombo skulle kunna funka bra. Du sparar med andra ord in en halv mast på den linjen, kanske inte den starkaste anledningen till att blanda. Känns ett segel lite hårdare och direktare än de övriga i linjen så kan det vara läge att blanda lite master. -
Det fungerar utmärkt med powerex, ezzy, no-limitz och goya…
Jag kör goya och blandar 370 & 400 i 4.4, i 3.7 hade jag nog gärna kombinerat 370 med en bit 340 om jag haft en. Har även blandat med annat mastmärke när jag hade knäckt en mast i marocko.. Funkade utmärkt det med.
Tycker det är lite synd att inte fler tillverkare rekommenderar att man seglar på mixade master, ligger luffen på 400 eller strax över och rek. mast är 400 så blir det förmodligen skönare på en blandad mast.
-
Det tråkiga med limewire är ju att det är så sunkig bitrate på det mesta…
-
Det finns åtminstånde en With Honor diskografi på oink, men jag tror egentligen punkhc http://punkhc.dyndns.org/ är bättre om du letar punk…
Ola
-
Fyyyfan… Imponerande.
En annan var ju rätt nöjd med att ställa en planande på invägen… Man landar ju i nerförsbacke, så det är inte omöjligt direkt.
-
Menar du att ha dom i bokmärkesraden? Ska gå att bara dra addressen dit, annar så kan du ju sortera dit dina prylar…
-
Vart får man tag på en haynes bok till T4orna? T3 är ju rätt vanligt förekommande, nån för T4 har jag fortfarande inte sett.