ola_p
Forumsvar skapade
-
ola_p
Medlem8 augusti, 2006 vid 08:12 som svar på: Prismässigt överkomlig kamera med hyffsad sekvenstagning?Tja, Pentax optio wpi är upfyller ju ditt krav. Vattentät dessutom. Dock är avtryckningsfördröjningen alldelles för lång, helt hopplöst att tajma rätt.
Skulle kikat på canon powershot s3 is. Är nog den vettigaste kameran att plåta surf med för rimliga pengar. Acceptabelt shutterlag, 2.3 bilder/sec och hygglig brännvid (motsvarande 432mm tror jag det är). -
Den ser skit ut ja… Alldelles för nordligt. DMI brukar ju vara pålitligast, och det är ju den som uppdaterad senast, tyvärr.
-
Öland skulle nog kunna vara riktigt najs, inte riktigt lika trångt och brutalt som gislövs.
-
Jonaish, jag skulle föredra havsutsikt, jämnt underlag och lite vindskyddat.. 😉 Är det lungt att slagga i bussen på parkeringen?
yeeah, Det är nog en korrekt analys, bra tryck i vågorna, på 3, kanske 4 meter.. skiter det sig är det nog tyskland nästa, och det lär dessutom vara riktigt mycket folk på vattnet.. Hur många kitare är ni som har prylar för 14-17m/s och kör riktiga fetingwaves? -
Najs att ni ordnar parkering..
Ser ju tyvärr ut som det kommer bli lite för mycket NNO enligt dmi.. 🙁 Och det verkar som windguru skrivit ner prognosen.. -
-
Fifan vad najs ni ser ut att få det, sjukt sugen på att dra över, om bara färjan vart lite billigare…
-
Synd att det blir pissregn och fullt av kajtare 🙁
-
Gött, Fidde satte nästan e-slider540, glömde nämna det.. 😉 Å En framåt fick jag satt rätt ok också. 😀
-
Själva leden kallas joint, och om du kan skruva loss den så bör de flesta välsorterade surfshoppar ha diverse varianter. Är det någon specialvariant så finns ju risken att det inte går att får tag på dock.
-
Äh det ser ju tokdåligt ut, stanna hemma istället! Det skall ju dessutom regna. 😉
-
Ljungskileviken var över förväntan idag, seglade bra trycka i 5.7 ett par timmar, från 11-14 typ.. Stundtals riktigt bra sula..
Och så satte jag första grubbyn, en ok och en med lite vattenstartstendenser… Kändes riktigt najs! 😀 -
MYCKET MERA NEDHAL! Det ska fladdra ordentligt i akterliket, lägg till 3-6cm på förlängaren och dra ned max så blir det nog bra.. (Lite beroende på hur mycket du kan dra på förlängaren, ser ut som du har ett par cm tillgodo.) Använd en hängselekrok, stabil pinne eller annat lämpligt (skruvmejslar är onyttiga). En pålstek att stoppa handen i borde egentligen duga dock. Förutsatt att du har en bra längare och trätt rätt.
Mängden uthal ser rätt ok ut, du kanske får lägga till lite mer när du får till nedhalet.
-
Äh, Ljungskile kommer kicka röv imorrn, kanske lite byigt men rätt najs i övrigt.
-
Om det blir lite ostligare, typ ONO så funkar sunningen i uddevalla.