Forumsvar skapade

Sida 110 av 299
  • ola_p

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 07:28 som svar på: Blocket superstars
    Jester wrote:
    Du missuppfattar mig. Då många vill ha kvar kommentarerna, så föreslår jag att någon med kunnande kan gå in o ta bort ovidkommande, och löjliga kommentarer. Mao en moderator, precis som vi har i övriga delar av forumet.

Finns ju en del som faktiskt kan lura en säljare som inte har järnkoll att släppa prylar för MINDRE än vad som egentligen vore möjligt pga att någon (som inte ens är intresserad av prylarn) hoppar in och förstör. Inte kul då begagnatpriserna redan är nästan löjligt låga ibland.

Jag är faktiskt moderator för köp&sälj, så om någon rapporterar något så kollar jag, men det händer ungefär aldrig. Dessutom är det lite meckigt att kolla igenom det…

Det finns möjligheter till att köra helt modererat (nu är det bara moderatorernas annonser som inte syns direkt…).

Jag är också av åsikten att det borde vara modererat och utan kommenteringsfunktionen.

• ola_p

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 06:41 som svar på: Ny sektion i Köp&Sälj

Hur många sådana säljs det per år beggat? 2? Är ju inte ofta folk säljer inkl. mastfot exempelvis.

• ola_p

Medlem
    11 augusti, 2006 vid 05:09 som svar på: Ny Canon videokamera – Ultimata surfkameran

Tror du verkligen den pallar för en kamera med 600mm L optik..?

• ola_p

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 15:22 som svar på: Gisslövshammar by pewe

Najs! :laugh:

• ola_p

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 15:00 som svar på: Hur mycket skada gör en skada?

Helt ok approach, bortsett från att snabbepoxin är kass, kör lite dr däng, som du sedan plockar bort efteråt å lagar med riktig epoxi.

• ola_p

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 14:28 som svar på: Exocet Pacer 290

Tryck på länken så får du se… Dom ligger nere för tillfället…

• ola_p

Medlem
    10 augusti, 2006 vid 06:38 som svar på: Jaws på tv

Uhm… Men är det inte så att det fortfarande inte är någon som dött på just jaws..?

• ola_p

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 12:01 som svar på: Förmycket nedhal

@surfmats](de som anser sig kunna dra med händerna drar inte tillräckligt -)[/QUOTE wrote:

Det beror helt på segel, förlängare, skick på tampar etc. jag drar alla mina segel för hand med hjälp av en pålstek på änden av tampen. (Största seglet är 5.7). Racesegel däremot är helt hopplöst att dra ner utan pinnar..

• ola_p

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 09:40 som svar på: Förmycket nedhal

Det är precis så seglet skall uppträda.
    Då tvistar det ut i toppen i byarna och du kommer kunna hålla seglet i ett större vindregister, det kommer kännas mer balanserat dessutom.

• ola_p

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 08:16 som svar på: Ny Canon videokamera – Ultimata surfkameran
    frippe75 wrote:
    FAAN Ola, En Windsurfing-Filmande-Robot-Med-Beslutsstöd.

Det läskiga är att jag faktiskt börjar spinna loss på hur det skulle gå till..

*Strömförsörjning
    *UPS
    *Mobil Datahall med kylanläggning.

Canon har ju stöd för LANC ingång där man kan sköta ex. zoom in/ut, på/av exponering o.s.v. o.s.v … Lasse gjorde sitt examensarbete på att styra en Sony videokamera. Som vi skulle ha i ett vattenhus…

Han kanske har kvar koden 🙂

Nej…. Nu måste jag jobba….
    Mohahaha!

Men det hade varit rätt tufft att ha en robot till att filma… En gammal industrirobot borde kunna klara av att hålla en kamera (snacka om stabilt stativ), du behöver bara lösa själva siktningstekniken, samt en lastbil att köra omkring det i.. 😉

• ola_p

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 07:15 som svar på: Framåtlopen

Upp till fotlederna, brukar sitta kvar även efter mindre tvättningar.. :laugh:
    I mitt fall innebär det att jag kör dakines core contour i näst största läget, och har aldrig problem med att jag åker ur.

• ola_p

Medlem
    9 augusti, 2006 vid 07:08 som svar på: Ny Canon videokamera – Ultimata surfkameran
    frippe75 wrote:
    3 Chips – HD – Canon L-lins
    38-630mm optisk zoom. Samma kvalitet på alla videodelar som den stora H1:an som kostar 80.000:-

http://crave.cnet.co.uk/camcorders/0,39029423,49282319,00.htm

Snacka om kvalitutta….. Frågorna som hopar sig… som vanligt.

1. När går Gislövs av nästa gång?
    2. Vem kommer att ha tid bakom kameran?
    3. Kommer Kamera tjyyven att va på plats?
    4. Och vad är oddsen att man själv får till en HD aerial off the lip?

Faan… det blir ingen kamera!
    Jag tror att kameran bara är en liten del av arrangemanget som skall till. Sedan behövs ett motordrivet stativhuvud, lite elektronik som håller koll på vart sändaren (på dig alltså) håller hus, och ställer in kameran efter detta. Helst skulle man ha en serverpark ståendes som kan köra analyser på filmen och bara spara de bra delarna.. 😀 😉 Börjar låta billigt? :tongue:

• ola_p

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 20:19 som svar på: Exocet Pacer 290

Fast även one designen har väl åkt runt i en framåtloop..?

• ola_p

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 16:05 som svar på: Prismässigt överkomlig kamera med hyffsad sekvenstagning?

Det där med X gånger zoom säger ju i sig inte så mycket om man inte vet iaf det ena ytterläget. (A620 hamnar på 35-140mm)
    2bilder/sec brukar se bra ut till vågridning, saker som går riktigt fort, loopar ex. vis kan vara schysst att ha lite högre frekvens på.

Kika på http://www.dpreview.com/ http://www.dpreview.com/reviews/canona620/

http://www.dpreview.com/reviews/PanasonicTZ1/ borde väl också kunna funka, 350mm tele, är ju rätt ok iaf…

• ola_p

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 08:27 som svar på: Inreda en 75!

Man drar en vajer, antingen geom fenboxen, eller så fixar man två L-brickor med hål i och stoppar ner i mastboxen och drar en vajer genom…
    Brickorna skall vara så tjocka att de tar upp halva bredden av mastboxen, och sedan går kanten in i spåret i botten. går inte att ta loss utan att först ta bort vajern.
    Hajjar du?

Sida 110 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA