ola_p
Forumsvar skapade
-
Ja just det, köp master och sånt nytt, men kanske inte nödvändigtvis 07or… Årsmodellen spelar iprincip ingen roll och en beggad mast kan ha varit utsatt för en del.
Sen om du inte tänker dig att byta grejer så småningom så kan ju 06or vara ett schysst alternativ. Ska du sälja av dom och byta till nyare prylar om nått år ändå så kan man ju kanske vänta på 07. -
Regga till husbil är numera ett jävla meck, dom har ändrat reglerna lite så nu är det bara elspis som funkar om man vill slippa ventilationsprov å sån skit, vilket kostar apa. Dessutom skall det vara fast monterat (fastskruvat alltså).
Jag reggade om bussen till lite färre säten och fick en notering om att det är sängplats i på registreringbeviset. Så man kommer ju iaf slippa strul om man skulle bli stoppad, vilket ju känns rätt bekvämt. Kostade nåra hundringar, exakt hur mycket kommer jag inte ihåg, men överkomligt var det. -
Jag skulle köpt beggat från nån som byter varje år, klart prisvärdaste alternativet.
07 dyker ju annars upp väldigt snart så det skulle väl kännas trist att köpa 06or till fullpris när man kan vänta en månad å få 07or. Förutsatt att man vart ute i god tid å förhandsbeställt, dröjer väl ett tag innan allt finns att få tag på om man inte förhandsbeställt prylar tror jag. -
Vad räknas som redigerad?
En konvertering från RAW lämnar ju rätt mycket utrymme för justeringar, medans en jpg kan man inte göra nått åt.
Eller är det ok att dra lite i levels och sånt i photoshop. Det brukar man (jag iaf) ju göra innan man lägger ut en bild.Inte för att jag har en kamera som jag kan köra RAW med, men har nån ok jpg som jag skulle kunna posta, förutsatt att jag skulle kunna fixa till lite färger och kontrast i photoshop..
-
Klart att S3an är bättre, den är ju nyare…
Teleconverter ska funka, man får ställa in lite i menyn när man skall använda den bara. Å så loosar man väl ett bländarsteg tror jag, men det gäller ju alltid med teleconverters.
Skiljer några pixlar, lite onödiga program som man ändå inte använder, och måtten skiljer nån millimenter, tror jag. Kolla på dprewiev, där står allt och lite till typ.
Kamerans svaghet är väl att det blir svart i sökaren mellan bilderna när man plåtar serier, men för att få till det bättre så behöver du upp på nån spegelreflexkamera, dvs. dyrt. 2,3bilder/sec är också lite i minsta laget när saker händer snabbt (framåtloopar, vissa freestylemanövrar etc.). Men jag tror absolut att det är den vettigaste kompaktkameran att köpa för att plåta surf. Skillnaden på S2 och S3 är väl inte jättestor, får man S2an mycket billigare så kan det ju vara att överväga. (S3an är dock svart, mycket snyggare.. :D)
-
Haha! ”ofta”… Det där tror jag inte riktigt på… Men visst, ostkusten kan få lite mer vågor i förhållande till vinden, man har ju faktiskt seglat 5.0 och loggo i gislövshammar bland annat. Torö står på önskelistan, och Gotland borde ju kunna bli hur bra som helst med sina pallkanter, eller?
Har tänkt dra över nån gång, men en bomkörning till torö från ljungskile skulle ju kännas lite jobbigt. -
28″ är bra skit tycker jag, ProLimits 28″or ligger iofs närmre NP 30″ än NP 28″. Lättare att skjuta fram riggen, det blir mycket lättare att dra igång planingen (särskilt om man flyttar bak tamparna på gränsen till lite för mycket). Och man får lite mer utrymme att flytta runt riggen på när man seglar vågor, praktiskt när man skall över vitvatten ex. vis.
-
Oregistrerad wrote:Riktig vågsegling med 5.7 och neråt!! 10m/s+ och hyfsade vågor!!!!!! Kom snälla kom
Ehhh… 5.7? då seglar man freestyle. Vågsegling i sverige blir det med mindre än 5.0! (vilket är 3 dagar hittils i år tror jag) -
Har testat S3 IS, som ju är väldigt lik S2an.. För dom pengarna den kostar finns det nog inget bättre att plåta surf med. brännvidden hamnar på 432mm på s3an (samma på s2an, tror jag). Vilket räcker i de flesta fall, med en telekonverter så är det tillräckligt långt för nästan allt surffoto.
Kika på http://dpreview.com/, dom testar rätt ordentligt.
-
Vi som köper nytt nu ska väl få en chans att sälja våra gamla 06or innan det börjar dumpas priser i butikerna? 😉
Ingen som vill köpa en wave66a, freewave85a och en passande segellinje? 😀 -
Ser ut som ONO ju… då kan sunningen bli fint.
-
Fast det funkar ju kanske mindre bra om soundtracket bara består av vindbrus… eller? Om man inte synkar tidslinjen på alla kamerorna med en klappa och sen låter dom rulla.
-
Högdagrarna är helt utbrända, photoshop räcker nog inte så långt..
Håller med om att mobilkamerorna börjar bli rätt ok, om än med onödigt många pixlar.. -
Det låter ju onekligen rätt bra, särskilt om man får med sig en trevlig custom hem.. Kan ju vara ett trevligt sätt att köpa bräda..
-
Det är därför rapportera annons funktionen finns…
Adde har rätt bra koll på köp&sälj däremot tror jag.