Forumsvar skapade

Sida 108 av 299
  • ola_p

Medlem
    27 augusti, 2006 vid 07:22 som svar på: HD-trailer på FANATIC nya DVD…

GRYMT! Och det blir ju inte sämre av att det är HD heller…
    Ser fram emot filmen och kräver att ni gör en h.264 HD upplöst utgåva.. 😉

• ola_p

Medlem
    26 augusti, 2006 vid 11:44 som svar på: Kamera fråga (Canon Powershot s3 IS)

Det gäller oavsett brännvid, skall du ha en kamera som presterar bra bilder på höga ISO tal så får du nog köpa en systemare för ganska mycket mera pengar.

Skall du plåta surf så är det ju lungt att köra iso 80, är ju oftast rätt gott om ljus. Största möjliga bländare och ISO 80 så låg slutartiderna runt 1/1600 har jag för mig.

Denna bör vara iso 200 http://www.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=2883&cat=501

• ola_p

Medlem
    26 augusti, 2006 vid 08:28 som svar på: GP vädret för torsdagen.
    Oregistrerad wrote:
    Syd 20 – 24.

Inte illa!

Vissa tryckfel borde vara straffbara…
    Tryckfel är det nog inte, det är nog deras prognos som ser ut så… Wg hade ju 18m/s ett tag, så chansen finns även om den är ganska liten.

• ola_p

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 17:36 som svar på: Kamera fråga (Canon Powershot s3 IS)

Photoshopdödare är det ju knappast… Picasa är ju ett bildkatalogiseringsprogram med lite smidiga funktioner, kan inte mäta sig med PS för lite lurigare uppgifter. Bra är det ju dock, även om jag själv oftast använder iPhoto på min mac… Funderat på att köra picasa, lightroom eller aperture istället. Får jag tummen ur å köper riktig kamera så blir det antingen lightroom eller aperture.

• ola_p

Medlem
    25 augusti, 2006 vid 16:46 som svar på: längd på hängsele tampar??

satsa på nått mellan 26 och 30 tum.

• ola_p

Medlem
    23 augusti, 2006 vid 19:37 som svar på: Goya segel? erfarenheter

Jävligt najsa, det tog ett tag innan jag fick till det till 100% med dom små seglen, men när jag vant mig så känns dom grymma. Rätt bra drag är det i dom också. Snäppet direktare och kraftfullare än ex. vis naish session.
    4.4 bör riggas med 370 botten tycker jag personligen, möjligt att det är 400 som gäller om man är lite tyngre än vad jag är..

Å så har jag en linje 06or till salu i september… 😉

• ola_p

Medlem
    23 augusti, 2006 vid 14:37 som svar på: laga krossad / deformerad nos

Nej, det är snabbepoxi, rena skiten om du skall laminera…
    Och akta dig för polyester, du skall ha epoxi när du skall laminera w-surf brädor.

EDIT: epoxySPACKEL stod det visst, ännu sämre om du skall laminera, kan funka att spackla upp ev. ojämnheter med eferåt dock.

• ola_p

Medlem
    21 augusti, 2006 vid 18:06 som svar på: Lite fenfrågor…

Oftast ger sig fenan eller skruven, har man riktig otur så kan man slå ur boxen…

• ola_p

Medlem
    21 augusti, 2006 vid 11:53 som svar på: NP X6 bom eller Local Spirits Kol/Alu bom?

Chinooks kolbom hade jag också kikat på om jag var dig.. Dom har rykte om sig att vara hållbara och är tillsammans med HPL vanligast på maui, har jag hört.
    Jag är iaf toknöjd med min, även om jag nog behöver greppa om den nästa år, spolningar på stenrev går hårt åt bommar… :p

• ola_p

Medlem
    21 augusti, 2006 vid 08:06 som svar på: Vilken riktigt bra våtdräkt? NP 5000 eller någon annan?

Alla lite mjukare varma dräkter i single lined neopren är lite ömtåliga, man får helt enkelt vara lite försiktigt och laga med neoprenlim så snart man får minsta lilla reva.
    Vill man ha det hållbart så är det double lined som gäller, och det är ju inte alls lika varmt.

• ola_p

Medlem
    21 augusti, 2006 vid 07:03 som svar på: Vilken riktigt bra våtdräkt? NP 5000 eller någon annan?

Min PL Assault läcker väldigt lite i nacken, en vanlig huva utanpå räcker för att jag inte skall få in mer än några droppar… Ruggigt mjuk och skön är den också.

• ola_p

Medlem
    20 augusti, 2006 vid 09:59 som svar på: Trasig bräda ?!

Väv behöver du nog inte, om det inte är mjukt..
    Någon form av bra epoxi, eller två komp lack. Nils Malmgren är stora på epoxi i sverige.. http://www.nilsmalmgren.se/produkter/industriprodukter/industriindex.php (Lamineringsepoxi), eller west systems tror jag det är som också är stora.

• ola_p

Medlem
    20 augusti, 2006 vid 06:11 som svar på: vågbräda?

Annonsen på min 05a hade blivit lite gammal, nu ligger den uppe igen.
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=8048

Jag vägde runt 60kg när jag köpte min första vågis, en PowerWave på 72liter. Hade grymt roligt på denna, var snabb som satan och man hoppade högt, efter det så köpte jag Ola H.s quattrocustom, 63liter/50.5cm bred. Jag saknar fortfarande den brädan ibland, den var så lätt att rida på framfotsskär. Efter det har jag kört två goya wave66or.
    Har du hygglig koll på din segling så tycker jag du skall titta på brädor <70liter. Lite beroende på hur stor din stora bräda är.
    Jag har kört rätt mycket 5.0 på wave 66. Då får man vara lite upmärksam på att inte tappa för mycket fart för att inte skära igenom, eftersom man rätt ofta seglar sunkiga vågor om det är 5.0 på västkusten. Det problemet försvinner helt med 4.4a för mig, och det borde motsvara 5.0 för dig.

Jag är förövrigt öppen för bud på wave66orna.

• ola_p

Medlem
    18 augusti, 2006 vid 13:56 som svar på: Är PowerShot S2 IS nåt att ha?

New sensor (6MP versus 5MP) – Är nästan helt ointressant skillnad, en mp hit eller dit gör inte någon större skillnad.
    Higher maximum sensitivity (ISO 800) – Om det innebär att bruset också är lägre så kan det ju tala mot s2an. S3an ser skit ut på iso över 200, doch även 200 ser lite småsunkigt ut.
    Bigger LCD screen (2.0-inch versus 1.8-inch) – det är ju alltid trevligt
    New Sports mode – drar upp ISO tokhögt, kör manuellt eller tidsautomatik istället.
    Record Histogram – om man inte får nått histogram alls på S2an så är det kanske lite tråkigt, vad menas med Record? videoläget?
    Widescreen shooting mode (stills) – med ett stativ så går det ju rätt bra att stitcha efteråt ändå…
    Fractionally larger and heavier – trevligt, S3an är rätt ok att hålla i faktiskt.

• ola_p

Medlem
    18 augusti, 2006 vid 05:14 som svar på: Bästa midjesele?

Jag gillar min PL teamwave, jag hade en NP tidigare, men automatic systemet var ganska dåligt tyckte jag, och selen lite för styv för min smak. Automatic grejerna blev dock bättre året efter jag hade köpt den selen så det har nog ändrats.
    Teamwaven kostar ju ok pengar dessutom…

Sida 108 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA