Forumsvar skapade

Sida 119 av 299
  • ola_p

Medlem
    18 maj, 2006 vid 05:33 som svar på: Bästa nybörjar vågisen!!!

Du räknas inte nikke, du kör ju 110 liters slagskepp i vanliga fall, och väger nästan mindre än mig… 😉

Min första vågis var på 72 liter och ganska smal, nästa blev 63liter… nu har jag en 66a till salu, KÖP! 😉

Men, jag tror att dom andra har ganska så rätt. leta efter nått på 75-85 liter. Förmodligen har du ett segel du kommer vilja köra på bägge, se till att brädan bär det, gissningsvis typ 5.5 i ditt fall?

/ola, 65kg

• ola_p

Medlem
    18 maj, 2006 vid 05:28 som svar på: Vadslagning – blåser det i Varberg i helgen?

Nu är det väl snarast läjet lördag, åsa söndag kväll… Känns lite chansartat med prognoserna.. 😀

• ola_p

Medlem
    18 maj, 2006 vid 05:25 som svar på: Mastfotsskydd…

Det är skillnad på mastförlängarvaddering och mastfotsskydd, eller vad de korrekta termerna nu blir.. Här åsyftas i vilket fall prylen som sitter över mastfoten så man inte bryter tårna på den…

Själv kör jag varken eller, tycker inte det behövs när an kör med skor.

• ola_p

Medlem
    17 maj, 2006 vid 18:30 som svar på: regga om?

Det har jag, men det faller ju inte riktigt under ”fast monterat”…

• ola_p

Medlem
    17 maj, 2006 vid 18:27 som svar på: RDM eller inte RDM?

Nya vågmaster, då skulle jag inte tvekat en sekund på rdm, särskilt om man tänker sig att byta upp segellinjen mot nått nyare, som säkerligen är sytt för rdm.

• ola_p

Medlem
    17 maj, 2006 vid 15:04 som svar på: Är kolbommar verkligen något att ha?

En tunn shim, ska inte vara så hopplöst att få tag på, eller gör en själv..

Själv funderar jag på att leta rätt på nått sånt å se om min bom blir lite styvare på rdm då (eller iaf så att man slipper ta i så satans mycket när man spänner frontbeslaget), tycker nämligen att frontbeslaget sitter snäppet stabilare på sdm masterna.

• ola_p

Medlem
    17 maj, 2006 vid 14:30 som svar på: Vadslagning – blåser det i Varberg i helgen?

Jag tror det kommer vara såpass oberäkneligt att jag bestämmer mig för att pula med bussen istället, varpå jag gör nått ingrepp stort nog att strandsätta mig hemma när prognosen plötsligt ändras och det blir en klockren åsa dag… 😀

Lite mera realistiskt så tror jag det kommer komma i korta omgrångar, byigt och med riktigt skitväder… =(

• ola_p

Medlem
    17 maj, 2006 vid 07:10 som svar på: regga om?
    Mats_O wrote:
    Jag kollade detta som av en händelse just idag för min nya buss. Jag har en transporter tidigare som jag reggade som lätt lastbil med boendeinredning. Denna typ har nu försvunnit och ersatts med personbil typ 2, vilket ska motsvara gamla ”lätt lastbil” också vad gäller skatten. Uppfyller din buss följande fyra kriterier kan och bör du regga den som personbil typ 2:
    – anordning för matlagning
    – fast bord
    – sovplats (tex säten som görs om till bädd)
    – stuvutrymmen
    Alla ändringar du gör ska om man nu följer alla regler förstås följas av en ny registreringsbesiktning så mdu får med alla säten. Vad gäller bältena måste de följa vissa kriterier, sätena däremot räcker om de är ordentligt fastsatta.
    Prata med besiktningen eller kolla in http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/8405E9E6BC7FB6B1C1256F490040AEC6!opendocument&m=1

Good luck / Mats

Hur petiga är dom med bordet? Har inte sett den regeln tidigare, och tänkte regga om på måndag… 😀

• ola_p

Medlem
    16 maj, 2006 vid 08:03 som svar på: Apel var ju riktigt bra

Gött CC! Grymma bilder som vanligt. :cool2:

• ola_p

Medlem
    15 maj, 2006 vid 09:02 som svar på: Mera 2007
    Lars_K wrote:
    Neonfärger och full X-ply. Vad kan man mer begära som halvtysk?
    Några cambers.. Fast det fick man väl i nya boxer? :tongue:
  • ola_p

Medlem
    14 maj, 2006 vid 20:00 som svar på: Apel var ju riktigt bra

Både CC å S.. plåtade lite tror jag… Kommer säkert upp så småningom.

Klart trevligt att få lufta 5.0an med iaf lite småramper att hoppa på. 😀

• ola_p

Medlem
    10 maj, 2006 vid 20:01 som svar på: Ny webbsida för Drake fenor

Vem har svenska agenturen?

• ola_p

Medlem
    10 maj, 2006 vid 16:40 som svar på: Epoxy vattentätt??
  • ola_p

Medlem
    10 maj, 2006 vid 15:07 som svar på: quatro fish -80L?
    Ola H. wrote:
    Vaddåå? Jag lyckade faktiskt undvika att skriva E-ordet den här gången…(och endast ca 40% av min kommande brädleverans består av den av dig nämnda brädmodellen).

Bara fyra stycken alltså? 😀

• ola_p

Medlem
    10 maj, 2006 vid 11:04 som svar på: prolimit?

Assault series är grymma, lite för varma nu när våren/sommarn har kommit igång, men en klockren vinterdräkt!

/Ja, jag är teamseglare… 😉

Sida 119 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA