ola_p
Forumsvar skapade
-
Tackar för tipsen, får kolla upp dessa. 🙂
-
Får nog bli en tur ner nästa helg om det ser bra ut…
-
Jag kör en PL 5/3, samt ett tunt förstärkningsplagg under (monoshort). Förstärkningen under är nog snart helt överflödig, var inga problem alls med värmen trots att det var mulet kallt å jävligt.
-
Riktigt mysigt! Även om jag nog hade målat en våg istället.. 😀
-
pure wrote:och sedan så stämmer ju alldrig trimningen utan det måste fixas till på vattnet.
Gå upp på land eller åtminstånde grunt vatten när det är såpass kallt som det är nu, simma i onödan är inte skönt! -
Jester wrote:Det där är ganska individuellt. Jag kör med bommen i mitten, och kör hyfsat korta linor (24″), och har en sittsele med låg krok. Dock har jag ju rejält med vikt att använda mig av oxå. Funderar faktiskt på att gå ner 2″ i längd, och detta för att jag vill att riggen skall vara så upprätt som möjligt, samt att jag ibland tappade linorna i 30+ knop. Man blir lite mör av att hålla 6.2 i 18 m/s med bara armarna…
Höjde dock bommen ett par cm under föreg års säsong…Jag har nog ett par 22″or som du kan få billigt om vi seglar på samma ställe nån gång.
Själv kör jag 28″ med hög bom (fins utrymme att köra 5-6cm högre tror jag). Trivs rätt bra med det men funderar på att testa 30″ å se om det känns trevligare.
Ska man köpa tampar första gången så bör man nog satsa på 26″, en klassisk längd som funkar till det mesta (inte extremt åt något håll).
-
Stoppning är nog inte så dumt, dämpar ljudnivån…
Beror på var det sitter också, en del ställen är kanske opraktiska att ha stoppade.Nån som vet var man får tag i bra inredningstyger till bussen (mao som inte ruttnar av lite vatten) till vettiga priser?
-
Jag kör ProLimits stängda tumvantar, tycker dom är riktigt bra. Kört två ggr nu, och inga problem med värmen eller krampen… Dock är det bra att ta en kort paus efter 10 minuter och gymnastisera lite (eftersom man aldrig orkar värma upp innan…) så man får upp cirkulationen på riktigt.
Finns på surfbutiken.nu.. Pro Limit Cold Water Mittens -
Fast häftklamrar går väl lite väl långt genom masoniten..? Och i ett lätt välvt tak lär det inte bli bra…
Funderar själv på hur jag skall lösa ungefär samma sak i min buss (även om taket än så länge ligger en bit ned i prioriteringarna.)
-
fastforward wrote:Läcker det inte in i halsen när huvan är sådär kort som PL-luvan?
Tycker den här NP-luvan borde hålla vattnet borta effektivare: http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=61_65&products_id=218
jag hade inget vatten i dräkten iaf… men det beror väl på hur tät dräkt man har, föredrar personligen en tät dräkt å PL varianten på huva.