Forumsvar skapade

Sida 131 av 299
  • ola_p

Medlem
    9 februari, 2006 vid 20:20 som svar på: Stekhet Afton 2006

Kan man fiska lite skjuts av någon? (från gbg) Verkar köra ihop sig med bil för mig och jonatan…
    (Att få upp bussen för backen här hemma får betraktas som ett monstruöst stort projekt… :p)

• ola_p

Medlem
    9 februari, 2006 vid 18:35 som svar på: Sitt- / Hängsele?
    _Alexander wrote:
    midjesele, no doubt
    Ach, nein! Det går ju absolut inte för sig om man skall bli speedtysk med racemusche på richtigt.

Jag föredrar defenitivt midjesele själv, och skulle nog rekommendera det om man inte satsar på speed/race…

• ola_p

Medlem
    9 februari, 2006 vid 18:32 som svar på: Västra Göteborg

Björlanda e gött men lerigt…

• ola_p

Medlem
    9 februari, 2006 vid 18:28 som svar på: Stickyfingers på lördag?

saxade lite…

stickyfingers.nu wrote:
    [06.02.11] LÖRDAG Sticky Fingers
    På scen: KELVINS no.1, ca. 22:00
    Inträde: 60:- Åldersgräns: 20 år
    Kelvins no.1 Ett band med fyra killar från GBG som definitivt är på gång. Har fått en massa bra respons och har skapat ett unikt sound av pop, rock och lite melankoli.Har i snart 18 månader ägnat sig åt att skriva den perfekta popmelodin med alternativa influenser.
    http://www.kelvinsno1.com
  • ola_p

Medlem
    9 februari, 2006 vid 14:59 som svar på: Redigeringsprogram

Några bra tillbehör som rekommenderas(förutom mer ram förstås)?

Mer RAM.. 😉
    Har en 17″ 2ghz imac… Tvåknappars mus är trevligt.
    Oumbärliga program är: adium, transmit, bbedit, irssi.. bortsett från photoshop å grejer då. DarwinPorts är också rätt smidigt. Ska man plocka med php å sånt så är MAMP en höjdare. Till safari så skall man ha fullversionen av saft.
    Sen tycker jag att iridium är riktigt trevligt, tar bort lite fula saker i gränssnittet.
    PureFTPDManager är bra om du behöver köra en ftp.
    Quicksilver är också helt oumbärligt.
    Personliga favoritprogrammet för torrents är transmission.
    WebNoteHappy Lite trivs jag också med.
    VLC är bra att ha.
    flip4mac är ett måste.
    Har en bra samling codecs för quicktime, PMa mig om du vill ha, så ska jag se om jag kan ordna det.
    QTpro vill du nog också ha, följer nog med fce om du köper det..
    Kan säkert komma på lite fler saker som jag använder stup i kvarten… Även om en del av det är CLI baserade saker som kanske inte alla trivs med…

• ola_p

Medlem
    9 februari, 2006 vid 14:12 som svar på: Stickyfingers på lördag?

Jag å fredrik kommer nog.

• ola_p

Medlem
    9 februari, 2006 vid 09:03 som svar på: Redigeringsprogram

Jag brukar klippa i FCP (final cut pro). Riktigt trevligt program, jag har inte koll på exakt var skillnaderna är mot express versionen.

Vad har du skaffat för burk?

• ola_p

Medlem
    8 februari, 2006 vid 16:08 som svar på: Marocko i sommar?

drygt 4300:-, med BA från köpenhamn. Sen återstår det att se om man får betala övervikt eller itne..

• ola_p

Medlem
    8 februari, 2006 vid 09:18 som svar på: Bräd val!!!!

defenitivt inte enda anledningen, snarare att riggen är mindre, det är mer tryck i grejerna, och en liten och smalare bräda är lättare att flytta till rätt ställe när man ligger å simmar, att den sjunker ner kanske hjälper, men det är inte den viktigaste anledningen..

• ola_p

Medlem
    8 februari, 2006 vid 09:15 som svar på: Fylla upp lagning med vad?

Kallas oftast microballonger, väger nästan inget… blir ett schysst spackel om man blandar det med epoxi.

• ola_p

Medlem
    8 februari, 2006 vid 09:06 som svar på: Bräd val!!!!

Kanske borde tillägga att det är jävligt mycket svårare att dra rigg än att vattenstarta så små brädor…

• ola_p

Medlem
    7 februari, 2006 vid 21:28 som svar på: Bräd val!!!!

Det beror också på vad man menar med att dra rigg, jag kan dra rigg på min 66 liters vågis, men blåser det för lite så går det ändå snabbare att simma än att segla. Om det blåser så man har tryck i grejerna så är skillnaden på 65 och 75liter oerhört stor för mig, 75 liter är rätt ok att dra rigg på, men den lilla brädan gör man mer sällan och bara om man exempelvis slarvar bort seglet i en gipp eller så så att man fortfarande står på brädan. och vid dryga 80 liter så blir det helt ok att segla hem på även utan vind, seglar ju en bräda på ca 85liter som största funkar fint att snurra segel på.

/ola, 65kg

• ola_p

Medlem
    7 februari, 2006 vid 21:18 som svar på: Challenger master

Riggen känns lättare, mer välbalanserad, och rappare i responsen.
    I 430 längd så kommer det att märkas skillnad, men skillnaden i en 370 är betydligt mindre. Ju längre mast, ju mer kol är det värt att satsa på. RDM är generellt lite slöare i flexen än SDM, varför det finns en poäng att hålla sig till prepreg master med 75%kol eller mer då man kör RDM.. Sen beror det ju på hur kinkig man är, men hellre ett halvsunkigt segel och en bra mast än en sunkig mast och ett bra segel.

• ola_p

Medlem
    7 februari, 2006 vid 21:14 som svar på: Stekhet Afton 2006

Gött, dit skall man väl kunna hitta..

• ola_p

Medlem
    7 februari, 2006 vid 21:12 som svar på: Marocko i sommar?

hela juni å halva juli… MUMS!

Sida 131 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA