Forumsvar skapade

Sida 179 av 299
  • ola_p

ola_p

Medlem
    23 juni, 2005 vid 12:01 som svar på: Silikonsprej

Silikonspray kladdar inte. Men det blir helt sanslöst halt så man skall da det väldigt försiktigt om man behöver ha det på bomdelar…
    Jag kör det på nedhalstampen, gör grym skillnad och den slits mindre..

• ola_p

ola_p

Medlem
    23 juni, 2005 vid 08:45 som svar på: Måttangivelser på Naish segel och förlängare ??

Nej.

Och att trä tampen rätt vinner man oftast ruggigt mycket på..

• ola_p

ola_p

Medlem
    23 juni, 2005 vid 08:40 som svar på: Silikonsprej

Rinner det så har du sprejat för mkt..

Jag brukar köra det på nedhalstampen och öljetterna på seglet, så slipper man hålla på med en massa pinnar, hängselekrokar etc. när man skall dra nedhal.
    Att det fastnar grus om man använder silikonspray har jag aldrig märkt.

• ola_p

ola_p

Medlem
    22 juni, 2005 vid 18:55 som svar på: kul med vindsurfing ?

Västkusten har iaf varit sanslöst dåligt… hade vid den här tiden förra året fler vågdagar än jag haft planing med freestyleprylarna iår… frown.gif Känns riktigt tungt..
    Idag var det ok segling i apelviken men inte riktigt bra.. hoppas det blir nått mer i veckan, annars är det väl dött fram till hösten… :'(

• ola_p

ola_p

Medlem
    22 juni, 2005 vid 18:50 som svar på: Sunningen, Uddevalla ikväll?

Det är grunt på sidorna av sundet, men lite väl grunt om det är lågvatten ibland..

• ola_p

ola_p

Medlem
    21 juni, 2005 vid 16:38 som svar på: Sunningen, Uddevalla ikväll?

Nu har det börjat röra på sig i iaf.. jag plockar ihop mig å rullar upp nu iaf.. så får man se när det vrider upp..

• ola_p

ola_p

Medlem
    21 juni, 2005 vid 15:56 som svar på: Sunningen, Uddevalla ikväll?

Ser ju lovande ut… jag sitter å väntar på att vinden skall vrida upp lite, sen drar jag upp..
    Har plats i bussen om nån vill åka från ljungskile..
    Kika observationer på http://trafikinfo.vv.se/trinimap/info_object.aspx?Back=0&GIF=&Object=VVIS_FULL&VVISTerm=3&StationNo=1431
    Uppdateras varje timme.

• ola_p

ola_p

Medlem
    20 juni, 2005 vid 21:40 som svar på: Feet stylepimpin i ghettobay av section8

FEEET tabletoop! cool.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    19 juni, 2005 vid 22:46 som svar på: Nedhalstampar?

nja, dom är sällan försträckta, och således inte helt statiska. Det skiljer från rep till rep, men helt statiska är de sällan. även om de är så stumma att man kallar dom statiska i säkringskedjan.

• ola_p

ola_p

Medlem
    16 juni, 2005 vid 22:13 som svar på: Hopptrick att börja med?

Svar till:

dock om man, som jag, är långt ifrån hundraprocentig (snarare 3-4 procentig…) så finns det risk för no family om brädan hugger fast och hockystoppar samtidigt som bomnocken slår ner i grund sandbotten och man står med en fot på varje sida om masten…

[/ QUOTE ]
    Låter riktigt skönt ju.. tongue.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    16 juni, 2005 vid 19:52 som svar på: Lite Film (Fiskebäck)

Fett soft film

• ola_p

ola_p

Medlem
    16 juni, 2005 vid 11:11 som svar på: Lite Film (Fiskebäck)

Kanon!.. Tankar hem nu..

• ola_p

ola_p

Medlem
    16 juni, 2005 vid 11:09 som svar på: Hopptrick att börja med?

Jämfört med flaka, loopar, willy skipper eetc. så är risken klart liten. Man får ha ordentligt med oflyt om man skall skada sig illa i en vulcan.. Att få riggen i huvudet gör man inte om man inte släpper grejerna och tittar upp innan riggen har lagt sig, men det är ju lika stor risk för det som i en gipp.

Hur lyckas man bryta en tumme i en vulcan?

• ola_p

ola_p

Medlem
    16 juni, 2005 vid 09:47 som svar på: Kol/Alu?

Så mycket behöver man inte väga för att göra mos av sina alubommar.. Jag körde sönder min north-alubom för inte så länge sen, ladde en spock, ikrokad.. tongue.gif var inte särdeles våldsamt, men tillräckligt för att bommen skulle bli skrot. Och då är jag flugviktare på typ 65kg… Köpte en kolbom efter det, och det är sanslöst mkt goare.
    Uppdaterar man till kol så se till att skaffa en smal, så kommer man närmre riggen. Mycket goare om man seglar freestyle eller vågor, annat gäller väl för race misstänker jag.. Spana in chinook, jag tycker dom e grymma både vad gäller pris och kvalitet.. cool.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    15 juni, 2005 vid 21:38 som svar på: Klitmöller i helgen!!??

O jääävlar vilken grym dag dom måste haft därborta… Feta bilder! cool.gif
    Nu blev man ju inte alls mindre sugen direkt..

Sida 179 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA