ola_p
Forumsvar skapade
-
Västkusten har varit helt sanslöst jävla usel… Har inte haft en endaste vågdag!!! =/ Ett par freestyledagar varav endast 4-5 som varit hyggligt bra.
Sen vet jag inte hur dom haft det på haga men.. -
Flaka och helitack är väldigt stor skillnad på men.. Även om jag inte satt någon flaka än så tror jag det egentligen inte är så svårt, bara att ladda, på rätt sätt…
Vulcan är ju en klassiker annars, går åt ett och annat försök, men risken man slår sig är obefintlig.Ladda lite olika, åt olika håll, så du inte bara slår åt ena hållet utan laddar hela tiden..

-
Nej, men min är å andra sidan bara ett par veckor än så länge..
-
Jag får ta å stämma in med staffan och adde.
Chinookbommen är grym, säskilt med tanka på att den i sammanhanget är nästan gratis..
Frontbeslaget är bra, roterbart och klart styvare än standardbeslagen (typ north m.fl.). Det som är det bästa är att den är så smal, man kommer nära seglet och bomrören är ganska parallela så vinklarna inte blir så konstiga..
Enda nackdelen är att diametern på bomröret kanske är lite väl liten, men det är väl en smaksak.. -
Så länge man får fenan ur vattnet så är det inte någon nackel att det blir lågt.. väldigt få trick som man behöver så högt upp i luften som man tror i början.
För vulcan och spock duger det fint att lätta fenan ur vattnet och spinna runt på nosen.
Behöver du mer höjd så se till att stå upprätt när du poppar så du inte skjuter brädan åt sidan. -
Njae… Vad som gäller på windows sidan har jag inte koll på. Men dvdstudiopro är riktigt fett bra, clusterstöd å grejer också! Tyvärr hjälper det ju inte dom som kör windows.
-
Ah.. ska göra det.. Var ligger dom och vad kan det tänkas kosta?
-
Ouch, jobbigt värre.
Att få ner nosen tycks handla om att kantställa ordentligt, fast det är nog lättare med 85 liter till 65 kilo… Får testa på en freestyle nästa gång.. -
Jag var ute å tränade fett idag… svårt att få ordentligt pop uppåt på 85 liters brädan, men det ska nog gå att lära sig. Fick några upwind 360 i vertikalt läge men inga som var riktiga geckosar..
Tricket för att få ner nosen är för övrigt att vikta hälarna så man får brädan på högkant.. -
Jag med.. helt okrypterat och öppet… =)
-
Den duger förmodligen utmärkt till ett hemmanätverk, men kanske inget man vill lita till på ett företag, eller med en extremt snabb uppkoppling, en fråga om hur paranoid man är, Wlan är fortfarande mycket osäkert, ett wepkrykterat nät med dolt ssid tar i värsta fall mindre än en halvtimme och sen kan all trafik avlyssnas..
-
Speedseglarna kör med viktvästar. Dock måste de enligt reglerna flyta (lite lättare än vatten), efter några incidenter när speedseglingen var riktigt stor…

-
jag trivs bra i min PL 5/3..
Läcker lite granna i nacken när man simmar men inte så mkt.. -
Svar till:
Tävlingskostnaden är sänkt i år, och det är gratis för de som är under 20 år och aldrig tävlat!!!
[/ QUOTE ]
Innebär det anmäld eller seglat nått heat? Jag har ju faktiskt aldrig tävlat! tycker jag borde få det gratis då..
-
Påminner mig om när någon föreslog att man skulle göra en bräda och sedan trycka in en massa liter helium, för ju mer helium man pressade in, ju lättare skulle den bli…