Forumsvar skapade

Sida 183 av 299
  • ola_p

ola_p

Medlem
    22 april, 2005 vid 19:37 som svar på: Juniorsurfare, någon??

Svar till:

jag blev precis 18 så nu är jag vuxen, tänker inte surfa mer utan ska bara sitta i min bil och läsa böcker samt sova.

[/ QUOTE ]
    Då är vi två, vid 19 års ålder är man inget annat än lastgammal, möjligen kan man inskränka sig till att ta en öl med S.. på sm. Men i övrigt är det hängmatta, bilen eller solstolen och en god bok som gäller, ska vi ta en kopp kaffe i ghettot nån dag?

• ola_p

ola_p

Medlem
    9 april, 2005 vid 10:02 som svar på: zone 04?

Jag hade ju satsat på att försöka hålla mig till samma segel i hela linjen istället för att blanda vilt…

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 april, 2005 vid 15:54 som svar på: surfmusik

Jag tror jag har lite granna iaf… ”Cowabunga! The Surf Box”(4cd box) e ju oumbärlig, sen felar väl inte ”Hawaiian Slack Key Guitar Masters” även om det kanske inte är exakt vad du letar efter (tänk endless summer)…
    Kika in på http://0la.corruptspace.com/playlist/ å skrik till om du vill lyssna på nått…

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 april, 2005 vid 12:41 som svar på: Rolig buss

Håller med, tobbe får fixa fetingnystan att lägga å taket på bussen.. =)

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 april, 2005 vid 12:39 som svar på: looping

Feeet plattvattensloop det dära!!

• ola_p

ola_p

Medlem
    6 april, 2005 vid 11:46 som svar på: 123 Bensin

I uddevalla är bensinen billigare än dieseln..
    9.90 kostade det idag på den obemmanade shell stationen, nästan lika billigt som JET…

• ola_p

ola_p

Medlem
    6 april, 2005 vid 06:50 som svar på: Så vart det säsongspremiär..

Tja, klart att vattnet inte hade några sommartemperaturer men..
    Tyckte inte det var så illa faktiskt, inte några större problem att ladda varje vända. Så länge solen var framme så var det riktigt anständigt.

• ola_p

ola_p

Medlem
    5 april, 2005 vid 21:53 som svar på: Så vart det säsongspremiär..

Isen är borta sen länge, ljungskile var väl ungefär så bra det blir… dvs. ok, men inte så mkt mer… wink.gif Fast med bastun vid vattnet kan man leva med det.. Ska se om jag kan trolla fram en bild på bommen, den ser riktigt snygg ut nu… tongue.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    3 april, 2005 vid 21:38 som svar på: Dags att inreda bussen, hur och ja… besiktning..

Jag ska se om jag kan ta lite bilder nån dag.

Jo, Bakersta soffan skall bort helt, inkl. beslagen i golvet. Men den mellersta raden (främsta soffan) för två passagerare ska få vara kvar (lätt att ta in och ut). Det står närmast den vänstra väggen, å där sitter ett trepunktsbälte i väggen och ettt tvåpunktsbälte till högra passageraren.
    Att det står till vänster utesluter tin lösning för min del, om man inte flyttar ut sätet till höger, men då måste man montera ett tvåpunktsbälte. Och då funkar inte konstruktionen som jag tänkt mig riktigt. Men har man inte en mittensoffa monterad så har man ju lite mera val vad gäller utrymmesdispositionen.
    Att montera trepunktsbältena är nog inte så svårt, skulle tro att det finns färdiga fästen, det gör det i våran som ju egentligen är en transporter.

• ola_p

ola_p

Medlem
    3 april, 2005 vid 19:52 som svar på: Dags att inreda bussen, hur och ja… besiktning..

Jag har en kort… :/
    jag kan se om jag har möjlighet att plåta fästningarna, men jag tror egentligen det intressanta är på undersidan av bilen..
    Grejerna på sidan e nog fint, för min del går det inte för att mellersta soffan hamnar ivägen för en sån lösning. Bara du låter väggen böja sig lite granna på slutet så du får in brädorna.. Påminner lite om DanneW:s lösning.

• ola_p

ola_p

Medlem
    3 april, 2005 vid 11:54 som svar på: Dags att inreda bussen, hur och ja… besiktning..

Ingenjören på bilprovningen hävdade att det inte behövde vara passage mellan hytten å skåpet…

Jag bygger för övrigt på en ombyggd transporter, som har en soffa för tre längst bak, en tvåsitsig i mitte, som är lätt att ta i och ur.

Din lösning ser fin ut… Fast jag e inte riktigt med på vart du ska ha prylarna men..
    jag skall skissa upp min lösning bara jag får tag på ett cadprogram..

• ola_p

ola_p

Medlem
    2 april, 2005 vid 00:24 som svar på: har styvheten på jointen någon betydelse?

Njae, så länge du får infästningarna att hålla så…

Vanliga jointar e ju rätt styva om man bara håller i själva jointen..

• ola_p

ola_p

Medlem
    1 april, 2005 vid 13:39 som svar på: Dags att inreda bussen, hur och ja… besiktning..

”Föraren och passageraren behöver inte sova nånstans” för att citera gubben på kundtjänsten. Dvs. det räcker med två sängar om man har två platser utöver framsätena, det är inget problem att ytnyttja ett fällt säte som sängyta.
    Man skall ha nån möjlighet till att laga mat, antingen ett spritkök eller litet gasolkök (max 2kg gasol). Gärna nån liten diskho och vattentank.
    Man behöver inte ha öppet mellan framsätena och skåpet.

• ola_p

ola_p

Medlem
    31 mars, 2005 vid 22:46 som svar på: Dags att inreda bussen, hur och ja… besiktning..

Jag ringer dom lite senare idag.. grin.gif
    Tänkte fråga vad jag måste ha i bussen, och om det räcker med två sängar med mellersta sätestraden kvar (som blir en del av sängen om man fäller dom). Om man får bygga en låda mellan framsätena eller om det måste vara en gång där. Vad som gäller för ventilationen medmera.
    Kommer ni på nått mer som vi behöver veta så skriv det här så kan jag ju passa på att kolla upp det…

• ola_p

ola_p

Medlem
    31 mars, 2005 vid 16:09 som svar på: Dags att inreda bussen, hur och ja… besiktning..

Svar till:

…full tank och förare.

[/ QUOTE ] grin.gif Kan kanske misstolkas?

Det var ju inte lätt att hänga med på vad dom menade, egentligen, men det får bli till att slå en signal till dom imorgon och kolla upp hur det det ligger till…

Men med den texten så borde man få ha kvar två säten ”i skåpet” om man har en sängyta på sammanlagt 180*120. Vilket ju inte är någon omöjlighet. Om jag förstod det rätt så kan man räkna bort sätena i hytten så att säga.

Jag börjar få ett litet hum om hur jag tror att det kommer att se ut, men jag vill gärna se lite kökslösningar, var och hur.. Vattentank?

Hur hanterar man ventilationen, behöver man en värmare för att hålla kondensen på rimliga nivåer?

Sida 183 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA