ola_p
Forumsvar skapade
-
ola_p
Medlem31 mars, 2005 vid 09:04 som svar på: Importera dvd film in i Studio 9 för att redigera?Du rippar den först till ett lämpligt format (beroende på hur mycket utrymme du har på HDn, men dv kan ju vara en ok kompromiss vad gäller kvalite/utrymme).
På http://www.doom9.org/ finns ganska mycket information om hur du plockar dvdn till datorn. -
Vet du hur dom definierade sängplatser? Man KAN ju ligga tre personer i en 120 bred säng…

Jag lutar nog använda den färdiga plastmattan som ligger i, det är ju viss isolering i den, kanske ett lager efter den och innan nästa lager, förmodligen plastmatta om inte någon har ett bättre förslag.
Hur blir det med rostskyddet vid skruvarna, har du kladdat rostskydd underifrån på skruvarna eller hoppas du att den inte rostar? -
Det verkar som det är lite olika med öppna handskar, för en del funkar dom inte alls, för andra funkar det fint.
Jag gillar mina öppna prolimit fingerhandskar, men dom duger ju inte när det blir riktigt kallt. Ska skaffa mig ett par nrs handskar för dom kalla dagarna tror jag. -
Vad jag vet så är det få butiker som tar in dakine selar, mest eftersom de är ganska dyra. Men om man ser till att vara ute i så god tid så att årets order inte är lagd så går det säkert att ordna.. Ring runt till dem som tar in dakine å kolla om dom inte kan lägga till en sele på sin order.
-
Tack för bilderna!
Ser ju ut som dom kommer vara söna/bra. MEN, jag är lite tveksam till om dom inte kommer uppvisa samma syndrom som vanliga stroppar om dom blir ihoptryckta, eller om man råkar ställa sig på dom. Det var ju nästan lika viktigt som att dom var sanslöst sköna…
-
Jag undrar om de håller måttet vad det gäller styvheten och om dom håller formen lika bra som orginalet, de gamla contour stropparna var ju grymma på att dom inte blev deformerade även om man slängde allt i en liten bod med grejer ovanpå..
Är det nån som har testat båda varianterna som kan uttala sig? Så man vet om man skall jobba sig på att få tag på de gamla, jag lever mer än gärna med skruvhålsjusteringen, kör ändå alltid i största hålet så länge jag inte kör barfota, men det blir så sällan ändå så det spelar mindre roll. -
ola_p
Medlem23 mars, 2005 vid 15:06 som svar på: Fraktbolag för att skicka bräda från Sthlm – MalmöSkumt att inte bussgods vill ta i den, trodde att de hade ett avtal med typ dsl eller nått om det är skrymmande, vi skickade en gammal 310 lång bräda förra året… det gick utan problem, kostade väl iofs en slant… men under en tusing var det iaf vad jag kommer ihåg…
-
Den e grymt billig…
Apples priser på ram e ju ganska sjuka så ska man ha en sån med 1GB rams å e det ju bättre att shoppa minne i efterhand..
Annars tycker jag denna tillämpningen var skön: http://tunertricks.com/blog/index.php?p=40
Bara att plugga in kameran i fw porten å så kan man redigera dagens surf sen… =) -
Fina grejer…
Men man får räkna på 1 GB ram, en firewire hub, en skärm och en extern fw disk om man vill rulla final cut på den…Personligen e jag klart sugen på en powermac g5… Den har lite trevliga detaljer så som fw800 och lite lediga pci platser… och stöd för rediga mängder ram..