Forumsvar skapade

Sida 197 av 299
  • ola_p

ola_p

Medlem
    12 november, 2004 vid 19:19 som svar på: Fyfan vilken fantastisk dag!!

Västkusten felade inte heller… Körde 3.5 i närmast tropiskt klimat (9grader och regn). Grymt! synd att jag inte han nagla dit nån loop ordentligt inna det lade sig och vred.. Roterar de flesta till magplask, men kände att detgick bättre när jag drog ihop mig mer… Snart sitter den!
    Temperaturen var inga problem mer än vin ombyte (å lite småkalla tår då men..).
    Gytt! cool.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    12 november, 2004 vid 17:47 som svar på: Förslag på de ultimata Vinterhandskarna!

Det bästa lär vara forpaddlarhandskar från amerikat… Jag testade ett par svenska, funkade fint så länge man inte skulle loopa eller rida vågor. Kör mest på ett par prolimit fingerhandskar med öppen handflata, helt grymma så länge det inte blir alltför snorkallt…

• ola_p

ola_p

Medlem
    12 november, 2004 vid 05:23 som svar på: Check this out!

Det är närmast en tropisk hetta som slår mot en när man går ut…
    Apel/lejet/åsa here we come!

• ola_p

ola_p

Medlem
    11 november, 2004 vid 20:48 som svar på: StylepimpZ presenterar!

Sinnsyvt! cool.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    11 november, 2004 vid 19:30 som svar på: mindre än 4,2?

En fråga om var man seglar och vad man väger…
    Själv ångrar jag inte att jag skaffade mig en 3.5a i somras ett dugg… seglat 5-6 gånger med det hittils, och det kan ju bli imorgon också, och kanske i början av nästa vecka…
    Lättviktare på västkusten iofs, väger man lite mer och bara seglar stockholm så är det kanske mindre motiverat. Men jag skulle inte vilja vara utan min 3.5a!

• ola_p

ola_p

Medlem
    11 november, 2004 vid 19:27 som svar på: SURFA NAKEN!

Kauli gjorde ju just detta efter att ha vunnit supercrossen på fuerte om jag inte missminner mig…

• ola_p

ola_p

Medlem
    9 november, 2004 vid 21:06 som svar på: VILKA TÄVLINGAR VILL NI HA 2005???

Svar till:

Super-X i Sverige blir en klass för ”tepåsar”. Kör några meter, sedan ligga i vattnet och plaska, sedan några meter till och ännu mer plask. Bara en så enkel sak som en duckjibe blir för svår för de flesta om du skall göra det under stress och med 7-8 andra seglare i hasorna. Dessutom på kortast möjliga tid. Det är inte action.

[/ QUOTE ]
    Ehh… Varför skulle bara tepåsar ställa upp? Vi har ganska många duktiga seglare i sverige, faktiskt.
    Krascher är spektakulära!!! Det kommer altid vara några (säg iaf halva fältet)som klarar en rundning, ett hinder eller ett trick. Men om större delen av fältet skulle gå ner vid ett hinder, låt säga att man bygger ett dubbelhinder så man får bada om man inte hoppar tillräckligt långt. Så blir det i alldra högsta grad åskådarvänligt, krascher är kul!

Svar till:

Den super-X du ser på video eller på plats på någon PWA-tävling är ju en helt annan sak. Det är action.

[/ QUOTE ]
    Njae, klart att det är svårare trick och högre klass på seglarna i pwa, MEN det betyder inte att en variant på lägre nivå skulle vara tråkigt att titta på!!

Svar till:

Men varför inte prova super-X i mindre skala först. Funkar det så kan man plocka in det i ett större arrangemang om man vill.

[/ QUOTE ]
    alla arrangemang som är i sveriga ÄR i mindre skala… Gör man det som experimenttävling på ett litet event så får man kanske fyra deltagare, hur kul blir det? Nej kör en klass tillsammans med exempelvis freestyle och slalom och ett event runtomkring!

Fram för superX!!! jag tycker banan skall innehålla duckgippar kring märkena, vilket förmodligen resulterar i kaos när de duktigaste seglarna passerat… cool.gif En variant är att ha två alternativ till tricken och på så sätt göra det lite bredare för dem som inte sätter allt. Men nånstans kan jag tycka att det skall belönas om man satsar ordentligt, en spock skall löna sig även om man kanske doppar rumpan i slutet, och det enklare tricket bör vara mer distans och tidskrävande, låt oss säga framåtloop en carving 360. Då skulle den som gör framåtloopen belönas gentemot den som istället safear runt en 360. Eller säg en upwind 360 istället för en spock. Ni fattar…
    Jag ser fram mot lite superX nästa år!

• ola_p

ola_p

Medlem
    9 november, 2004 vid 18:52 som svar på: Logo höga vågor..

He’s back!!!

• ola_p

ola_p

Medlem
    9 november, 2004 vid 15:44 som svar på: Segelinje på en 400 mast?

Jag kommer köra en lite tunnare linje nästa år…
    Har idag 3.5 / 4.1 / 4.7 / 5.3 / 5.6 / 6.3
    Kommer köra 3.5 / 4.2 / 5.0 / 5.8 Goyasails.
    upplever steget 3.5 4.1 som helt ok, drar därför slutsatsen att samma kommer gälla för 4.2 5.0…
    Hade det inte varit för att 5.3 blir för stort för små brädor så hade jag nog övervägt 6.3 / 5.3 / 4.5 / 3.7 (/ 3.0 om man skall iväg)…. Som Ola H säger finns det ju snart 6.3or som kan funka på 400 mast, även om de då är designade för oss flugviktare.
    Sen återstår det att se om jag klarar mig på 5.8 som största eller om jag kommer shoppa mig en 6.5a också så småningom… synd att största goyaseglet är 6.2 bara… hmm…

• ola_p

ola_p

Medlem
    9 november, 2004 vid 14:22 som svar på: VILKA TÄVLINGAR VILL NI HA 2005???

Hallå!! lite utmaning får det ju vara (inte för att jag sätter flaka, men ändå…). SuperX bör innehålla: duckgippar, framåtloopar, nått ur spockfamiljen (spock, diablo, grubby etc.)… Hur kul är det att titta på ett rejs där tricken består av att göra enhandshopp?

• ola_p

ola_p

Medlem
    9 november, 2004 vid 12:17 som svar på: VILKA TÄVLINGAR VILL NI HA 2005???

Jag röstar för freestyle/våg/superX…
    Anser att åtminstånde vågtävlingen skall vara flyttbar och på prognos, ställ upp en prognos vindgräns. Sätt upp alla helger under en månad, samt hela sista veckan i månaden. Så vi verkligen får en tävling genomförd!!!
    Freestyle kan ju vara låst på ett ställe (apelviken funkar ju, hyffsat publikvänligt, alternativt nätt ställe där vi får plattvatten på många vindriktningar och bra åskådarmöjligheter.).
    SuperX kan vi väl köra i apelvikens vågor! Spektakulärt bör ju vara ledordet när man sätter upp bana och trick som krävs… =) (inget hindrar väl att man får välja mellan att höra en upvind 360 eller en flaka, den som gör flakan kommer tjäna tid, men riskera att falla… Och sätter man inte flaka får man väl finna sig i att bäste man vann… smile.gif)

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 november, 2004 vid 16:12 som svar på: hur grym som helst

Lite?! tongue.gif
    Ser ut som nån satt ihop två olika bilar..

• ola_p

ola_p

Medlem
    7 november, 2004 vid 15:55 som svar på: tror ni dessa vågor går att rida?

Logga in och lägg upp bilden i galleriet, lägg en länk här.
    Verkar som det är lite strul med att bifoga bilder, samt lite annat småkrångel efter serverflytten såvitt jag har förstått…

• ola_p

ola_p

Medlem
    4 november, 2004 vid 22:36 som svar på: mitt PA klart! fet film!

Fett!
    Klippnigen e schysst, men det hade ju inte felat med lite stadigare stativ (man missar det bästa ibland), och mindre konstiga zoomningar, kraftiga panoreringar… Lycka till med betyget iaf… wink.gif

• ola_p

ola_p

Medlem
    3 november, 2004 vid 15:43 som svar på: Windguru spår höststorm på måndag…

Nu ser det ut att vara fredag som gäller…. ingenting alls på måndag…

Sida 197 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA