Forumsvar skapade

Sida 206 av 299
  • ola_p

Medlem
    14 september, 2004 vid 12:14 som svar på: Smärta…

Jag ändrade, det stod onsdag förut…
    Onsdagen kan ju iofs bli grym i åsa för den delen…

• ola_p

Medlem
    14 september, 2004 vid 10:20 som svar på: Smärta…

Haha… Ja där ser man… lite trött är jag nog…

• ola_p

Medlem
    14 september, 2004 vid 07:22 som svar på: Vilken dag!

Kanske det, klipper nog ihop det till helgen… en grov uppskattning är att det blir cirkus en minut film….

• ola_p

Medlem
    10 september, 2004 vid 09:02 som svar på: Vart finns det perfekta plattvattensstället?

Ok, dyningar är ju bara jobbigt så det är alltså bara för plattvattnet man åker isf…

• ola_p

Medlem
    10 september, 2004 vid 08:35 som svar på: Vart finns det perfekta plattvattensstället?

Svar till:

Om det var Dahab du undrade om så är det alltid offshore och vågorna är max en 4-5 dm. Sen kan du som jag sade gå ”utanför” den sandbank som avgränsar och åka utanför med avsevärt större vågor. Trycket i vinden är grym där man seglar, men närmare stranden kan det bli ”hål” i vinden.

[/ QUOTE ]
    Alltså, vad jag menar är om det blir bra vågridning, brytande vågor och vilken storlek, är det bara öppet hav med dyning så kan det kvitta, då seglar jag hellre freestyle på riktigt tokplatt vatten…

• ola_p

Medlem
    9 september, 2004 vid 10:16 som svar på: ns 05 + rdm = ?

Jag testade ett dr x 4.1 från 01 med en 400 50% dropshape och en 90% the skinny 370. Seglet är rekomenderat till 400 mast. Tyckte känslan var goare med rdm masten, om än ngt anorlunda, framförallt när jag seglade freestyle, till vågsegling kändes valet ngt mer tveksamt, men å andra sidan blåste det egentligen 3.5 den dagen jag testade 370 å vågsegling…

• ola_p

Medlem
    8 september, 2004 vid 11:10 som svar på: Här vare fynd! 😉

Nu mådde jag dåligt…
    Jag som precis skulle käka, FAN!

• ola_p

Medlem
    8 september, 2004 vid 11:08 som svar på: Äntligen, nya windsurf i hande(l)n!

Faktum är att det kanske kanske så småningom dyker upp en svensk nätblaska, med mig, adde och styret inblandade… Självklart får även era häftiga diagram plats!

• ola_p

Medlem
    8 september, 2004 vid 08:19 som svar på: Vilka är de snabbaste 90-talsbrädorna?

Kanske folk som glömde stänga av gpsen på vägen hem? grin.gif
    det mesta var ju rena fantasi siffrorna… =)

• ola_p

Medlem
    8 september, 2004 vid 07:29 som svar på: Vart finns det perfekta plattvattensstället?

Tobago:
    Hur mkt freestylesegling får man med 6.3/5.6?
    Hur ofta kan man räkna med vågsegling?
    Det där med levande koraller, långärmad rashguard så klarar man en spolning hyffsat ändå eller?

Egyptien:
    Hur mkt får man räkna med om man ska vara där en typ 2-3 månader?
    Är det brytande vågor eller bara dyningar?

• ola_p

Medlem
    7 september, 2004 vid 19:39 som svar på: Vart finns det perfekta plattvattensstället?

Hur är vågorna? Storlek, sideshore, bra tryck etc.?
    Annars tyckte jag tobago och mauritius såg lovande ut, men det är kanske dyrt?

• ola_p

Medlem
    7 september, 2004 vid 19:34 som svar på: lovande freestyleställe…

21cm är längsta, när man planar med tryck så är det lungt att segla ut på det grunda, men det är ruggigt geggigt så ma undviker helst att promenera runt i det…

• ola_p

Medlem
    7 september, 2004 vid 12:50 som svar på: Vart finns det perfekta plattvattensstället?

Att vattnet är kallt i sydafrika visste jag… Men hur e sjön? ordentligt platt och varmt?
    Australien tänkte jag faktiskt aldrig på, fast det finns ju lite mkt elaka giftdjur där tycker jag nog, föredrar att inte behöva bekymra mig allt för mkt om sånt..

• ola_p

Medlem
    7 september, 2004 vid 12:47 som svar på: Vart finns det perfekta plattvattensstället?

Svar till:

Svar till:

Har sista året på gymnasiet nu… Så nästa år skall det resas! Jobba fram till jul/nyår eller så, sen får det bli 3-4 kanske 5 månader till lämpliga blåshålor.

[/ QUOTE ]

Näst-nästa år blir det väl då?

/adde

[/ QUOTE ]
    Jaja… Logik är inte min starka sida idag…
    Så nästa år skall det jobbas! och nästnästa resas..

• ola_p

Medlem
    7 september, 2004 vid 05:39 som svar på: Var ska fotstropparna sitta?

Om du har lite fotstroppsvana så sätt dom längst ut, har du problem att komma i dem så kan du flytta in dem en aning…

Sida 206 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA