Forumsvar skapade

Sida 213 av 299
  • ola_p

Medlem
    21 juli, 2004 vid 15:43 som svar på: Den ultimata kombinationen 2004

Vågis 60 liter samt 3.5a!!! grin.gif
    Om det nu vore så att man hade fått lite mer vind, men det har ju varit tre dagar hittils som jag skulle viljat segla 3.5 på västkusten…

• ola_p

Medlem
    21 juli, 2004 vid 11:45 som svar på: riktigt höga hopp!

Den funkar alldelles utmärkt för mig…
    btw så vet jag att några hopp från slalomsekvensen i rip finns ngnstans på det världsomspännande nätet, vet inte var bara… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    19 juli, 2004 vid 18:21 som svar på: Säljes! Takräcken till WV modell T4

Kalasbra!!!
    Hur lång tid skulle det ta på en höft?

• ola_p

Medlem
    18 juli, 2004 vid 17:49 som svar på: top 10 för ”gamlingar” 😉

De e farsan… han e inte hemma nu så jag har faktiskt inte koll på exakt när han började…

• ola_p

Medlem
    18 juli, 2004 vid 12:34 som svar på: top 10 för ”gamlingar” 😉

Här har vi en annan hårding som fortfarande håller igång…

• ola_p

Medlem
    13 juli, 2004 vid 17:42 som svar på: Lagning av bräda

Dr ding: Surfbutiker, eller som sagt har biltema en variant till en femtedel av priset…
    Angående 15 minutersepoxi så fäster den sämre än ”riktig” lamineringsepoxi. Jag skulle undvika denna då den ibland bara lägger sig som en hinna över och låter vatten dras in under. testa att skrapa bort sådan med en hobbykniv så flagnar den av… inte bra… Tacka vet jag riktig epoxi.. =) Ska man jobba sig så är det lika bra att göra det ordentligt. Antingen så köper man nått lagningskitt typ rigo, eller så köper man lamineringsepoxi från NM eller SP systems… Så vet man att det håller bara man gör rätt, Nackdelen med typ NM är att det kan vara svårt att få tag i lämpliga kvantiteter, 5 liter epoxi är DYRT…
    Annars håller jag med om att epoxitätskikt och sedan nån form av 2komp spackel förmodligen är grymt smidig, eller epoxi med microballonger…

• ola_p

Medlem
    13 juli, 2004 vid 14:29 som svar på: Lagning av bräda

utan att kunna säga nånting utifrån bilden så låter det ju som du ska låta det torka nån dag… skrapa upp i sprickan och runt med typ en hobbykniv och köp lite riktig epoxi (inget 15minuters skräp, det fäster inte ordentligt) se till att ytan är ren å fin… använd typ 800 papper där du vill ha epoxin, maskera runt omkring, kladda ihop epoxin och applicera… torka, men ta av tejpen innan epoxin har härdat helt (typ när den inte kan rinna längre…) är skadan lite värre kan du slipa ytterligare lite runtomkring och lägga ett lager glasfiber eller två i epoxin… slipa och måla med gelcoat… (epoxi gulnar av uv ljus och det blir inte såå läckert…)

• ola_p

Medlem
    13 juli, 2004 vid 12:27 som svar på: söndagssurf…

Förjävligt är det, jag kunde inte komma loss från jobbet då det redan är en som är ledig… FAN FAN FAN….
    Hoppas iaf kunna komma loss vid 11-12 imorgon… crazy.gif

• ola_p

Medlem
    13 juli, 2004 vid 11:29 som svar på: söndagssurf…

Gött!
    Hoppas vi får lite här på framsidan imorgon, fan att man ska jobba imorgon…

• ola_p

Medlem
    10 juli, 2004 vid 09:35 som svar på: Sverige combo

Beror på vad du väger…
    Jag väger 65kg och kör följande:
    F2 compstyle 248, 95 liter funkar upp till 6.3 vad gäller nedåt i storlekarna så är det avhängigt på hur vattnet är…
    Quattro custom 63liter funkar hyffsat med 5.3 och bra med 4.7 och nedåt, den är dock lite liten och smal när vågorna är alltför crappiga (4.7/5.3) så om man inte känner behov av att segla mindre än 4.2 så är det nog inte dumt att gå upp mot 70-75liter… Evo kanske skulle vara det ultimata..

• ola_p

Medlem
    8 juli, 2004 vid 15:13 som svar på: haga igen… förbud spikat

Det har tydligen att göra med att fågelskådarna gick i taket när fågelskrällena blev skrämda av kitarna…
    Så adet är egentligen inte öwc som man ska klaga på, det är kråkskådarna…

• ola_p

Medlem
    8 juli, 2004 vid 11:42 som svar på: Väskusten imorgon…. Eler kanske redan ikväll…

Orkar man åka norrut så kan nog sunningen (uddevalla) bli fint, tänkte nog testa imorgon, drar när jag jobbat klart… (strax efter 13…)

• ola_p

Medlem
    7 juli, 2004 vid 18:18 som svar på: Tisdagen i apel…

Sleeetna vågor… frown.gif

• ola_p

Medlem
    7 juli, 2004 vid 18:15 som svar på: Tisdagen i apel…

• ola_p

Medlem
    7 juli, 2004 vid 18:13 som svar på: Tisdagen i apel…

Andreas gör en framåt, det gör inte hans bräda…

Sida 213 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA