ola_p
Forumsvar skapade
-
Lät ju bättre än windgurus prognos som toppade på 4.9 förut…
Vi får väl hoppas att det kan bli drag i åsa, jag e sugen på att testa nu… -
väger 64, kör 63 liter bräda, inte hunnit prova så mkt, men tänkt ha den upp till 5.3
-
ola_p
Medlem27 september, 2003 vid 19:04 som svar på: Får inte på seglet på masten, lattorna krånglarDet låter som det är för lite nedhal i mina öron, har du dragit hela vägen ner på spec. nedhal. För det är väl inga cambers? Vissa segel kan dock vara sydda så lattorna överlappar masten en aning, kallas lattrotation. Men det låter ju som för lite nedhal, om du har rätt mast bör det ju inte vara ett problem, bara du trär nedhal rätt, drar med en pinne å så…
-
Jag fick en stund med 6.3, det var byigt, lite lite, till överriggat… seglingen gick skit och det vart svinkallt… Brr… Satte en av 15 360 å lyckades knappt få något vulcanförsök till stånd, det enda som funka var duckgipparna… Jaja, hoppas på lite varmare vind nästa gång…
-
Varför inte större största segel? Säg köra 5.6 samt 6.3/6.6 i psyclone? Särskilt om du funderade på en freestyle istället som störstabräda…
-
jo, det ser avtagande ut, i vilketfall som helst så blåser det nu. jag seglar nog här hemma i viken iaf… Fila på 360 å försöka sätta en vulcan…
-
ola_p
Medlem26 september, 2003 vid 19:18 som svar på: Någon som vet om de ska blåsa imorgon i skåne?Psst… det finns väderprognoser…
En hel bunt faktiskt, litet urval finns till höger… ==>
-
Ser ut att kunna bli ok längs kusten, dock inte svintidigt direkt… får se om vi kommer iväg, vad funkar på nnv-n?
-
ola_p
Medlem26 september, 2003 vid 15:00 som svar på: Logohögt Torö 030923 – Nu ännu bättre med film 😉Det funkar fint med videolan grabbar… bara att tanka… det enda som krånglat för mig är när det varit ljudspår med wma3 codec…
Som adde och en till skrev ovan, http://www.videolan.org/vlc
så svårt kan d väl inte vara….
ps. ser grymt ut, inte utan att man ville seglat… ser dock lite elakt ut… -
Varför både 5.0 och 5.3? (jag kör väl iofs 5.3 5.6, men det råkade bara bli så… tanken e att d ska se anorlunda ut nästa år…)
-
Jag tycker inte norra parkeringen luktar så mysigt, tror det har å göra med ruttnande tång…
-
jag kör med mastskydd vid mastfoten efter ett antal obekväma slag på fotknölarna…
-
2 brädor (95 & 63 liter), om man inte räknar min gamla sputnik(med tillbehör) som ligger å skräpar, men den används nästan aldrig så…
5 st segel 4.1-6.3
1 bom
2 master
detta ska nästa år utökas med en 3.8a, en 370 mast, samt byta iaf 400 masten till skinny… -
Om masten stämmer med seglet så är du nog för klen, ta en ordentlig pinne istället, en skruvmejsel kommer man inte långt med…
-
JÄVLAR, får nog se till att hitta på nån bra sjukdom tills imorgon…