Forumsvar skapade

Sida 247 av 299
  • ola_p

Medlem
    11 september, 2003 vid 19:07 som svar på: fästa brädan på takräcket

Vanliga spänband e det som gäller, gärna av varianten rejäla… crazy.gif

• ola_p

Medlem
    11 september, 2003 vid 15:19 som svar på: Frontside & backside?

håller med Lars_K, då har man inte kollat noga…. tongue.gif Tillochmed jag har ju fått till en å annan frontside i apel… Och man ser det ganska ofta om det är bra med vind, riktning och seglare… det är ju inte det lättaste i cross-on men… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    10 september, 2003 vid 17:00 som svar på: Bakochframvänd fena?

Såg också den… å låg nån på reabordet på sp…

• ola_p

Medlem
    9 september, 2003 vid 19:43 som svar på: Riggningsproblem

råkar ha haft ett zero-7 6.8… och där ska det vara en del lattrotation, dvs. lattorna sticker fram, har dock inte haft nåra problem att dra tillräckligt.. men det behövs en smula uthal innan man maxar nedhalet.. och det är hopplöst om man inte trär det rätt så man slipper korsade linor… Iofs så kör jag med NP mastfot, och dom e verkligen kalas vad gäller dra nedhal… stora fina rullar å lätt att trä RÄTT… Finns en film på ftpn som heter nedhalet_riggtips.mov, där beskrivs korrekt procedur för att trä repet.

• ola_p

Medlem
    9 september, 2003 vid 19:35 som svar på: Brännmaneter !?!

Jag skulle tro att det syftas på torkade manettrådar eller? bränns gör de iaf även om de är i luften… tongue.gif

• ola_p

Medlem
    9 september, 2003 vid 19:11 som svar på: Riggningsproblem

se till att du trätt linan rätt… Brukar göra det enklare att dra ordentligt. Dra också ordentligt uthal innan du slutdrar nedhalet så kommer det bli ngt lättare. Masten e ju egentligen för styv, men om du kan så testa på någons 400 mast. Och fråga nån som kan om råd när du riggar nästa gång…
    Jag skulle om möjligheten finns sätta förlängaren på 0cm å bara ha 25cm däruppe.
    Sen e det ju inte säkert att måtten alltid stämmer…. smirk.gif

• ola_p

Medlem
    9 september, 2003 vid 11:55 som svar på: Laga brädan

15 minutersepoxi är egentligen inte att rekomendera, den blir för hård och spröd, samt att den fäster inte alltid riktigt, så det kan vandra in vatten under ändå… Men som sagt, epoxi å glasfiberväv e nog det bästa…

• ola_p

Medlem
    4 september, 2003 vid 15:59 som svar på: något att satsa på(utrustningsköp för nybörjare)?

Ja, samt mast, bom mastfot etc.

• ola_p

Medlem
    3 september, 2003 vid 16:07 som svar på: Ålder vid första framåtloopen?

precis planing i fotstropparna till lite lagom e väl bäst??

• ola_p

Medlem
    3 september, 2003 vid 16:06 som svar på: nedhal utan block?

Jag har bara öljetter i mina segel… Funkar fint att dra… iofs 6.3 som största… men det är iaf inga problem, bara man trär rätt, finns en film på ftpn som heter nedhalet_riggtips.mov lr nått sånt… klart värt att kolla in.

• ola_p

Medlem
    3 september, 2003 vid 11:23 som svar på: något att satsa på(utrustningsköp för nybörjare)?

Min gissning skulle ju vara att det är en bic rap… Vet att det stod(/står vet inte riktigt) en gammal sån på lokala shopen… Iaf, om du inte är hyggligt duktig nu så finns det mkt bättre saker att satsa på. Framförallt är den väldigt liten, om du inte är extrem lättviktare…

• ola_p

Medlem
    3 september, 2003 vid 11:20 som svar på: Jag blir så trött!

Ja… man kan ju inte påstå att det börjat bra… Kallt å vindstilla… mad.gif

• ola_p

Medlem
    3 september, 2003 vid 07:21 som svar på: Indiviuella inställningar???

Fast jag tycker inte norths märkning stämmer helt…Sätter man dom som rekomenderat så får man ju ont i framarmen… Jag sätter dem alltid iaf 2-3cm längre fram… men jag e ju flugviktare också…

• ola_p

Medlem
    2 september, 2003 vid 18:47 som svar på: Tänk om…

läser man lite noggrannare så står det att den har slutat fungera… Så det krävs inte mkt för att inse att det är ett fotomontage… grin.gif Men tänk om…. smirk.gif

• ola_p

Medlem
    2 september, 2003 vid 15:14 som svar på: Mistral Shift 8’4″ ?

Jag tycker Contour stropparna e sååå bra… smile.gif snart sitter det ett par på min stora freestyle också…
    Ang. brädan så seglade jag den mindre på gc förra hösten… Den var helt ok, kändes väldigt kompakt å lättseglad, men den blev dock lite studsig, öppet hav… Så om brädan bara skall vara ägnad åt hårdvindsegling (du har ju rayen) så tycker jag nog hellre att man kan kika på typ f2 style lr liknande, som e lite bättre vad det gäller att svänga å kontroll överriggat…

Sida 247 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA