ola_p
Forumsvar skapade
-
Så här såg revet ut med småvågor… (jag till höger) Var ren sideshore, jag lyckades med ett helt gäng bottomturns i följd..
-
Enda nackdelen var väl att tyskarna ibland verkade anstränga sig för att vara ivägen…
-
Vart bra riktning, frontside funkade fint…
-
vandrar ut i vattnet..
-
från början var det nog en cool grej, men fördelen med det för surfarna är att det inte gör så mkt om vågen inte är så ren… Vi tycker nog mest att det är jävligt coolt att segla fram en bit ovanför vattnet… lär ju vara grymt jämn och fin gång iaf…
-
Jo, till surfbrädor kör man ju det enbart med tow-in, eftersom man måste få upp farten… sen tror jag de kör ngn form av step-in bindningar, med ett guickrelease snöre…
Möjligt är det ju iaf… -
Neee…. Inga kitare i ljungskileviken… Tror inte det finns nått ställe där man kan komma i utan att fastna i allt och alla…
-
Jag tror att vinden vred ngt under dagen, på morgonen så vred de iaf in tillräckligt för att tillochmed jag skulle dlyckas sätta frontside bottomturn+cutback, där jag träffade läppen. Men det blev svårare och svårare med frontsiden under dagen, så det är fullt möjligt att vinden vred… Men skönt att ha ordentlikgt draq i ett litet segel(4.1 på morgonen senare 4.7) dtillskillnad från klittmöller där jag seglade 5,3 med drag som minst, även om jag testade 4.7, men det resulterade i vatten till knäna… Tyckte dock att vågorna i apelviken kändes väldigt mesiga efter att ha seglat vid fiskfabriken (inte direkt vid piren utan så långt man kom på den vägen… (blir det middles då lr?) Vilket iofs så slutade jag den dagen vid dparkeringen i hamborg efter en spolning men(ruggigt strömt, man kunde se hur land rörde sig, ganska fort dessutom)… Varberg blev iaf en skön avslutning på danmarkstrippen… Vi tog färjan via vbg å klämde in en extra dag…
-
Nja, viktigt är att inte tveka, men det innebär inte att man måste hoppa i…
-
Japp, jonatan har rätt… mkt viktigt det där att ”ligga på mage”, och inte på sidan, då sjunker man som en sten… Jonatan har väl satt bodydrags litet längre tag än mig så han borde vara bättre än mig… Fast jag satte ju åt båda hållen sist (iofs mkt möjligt att dt var mest tur men..
)… Jag har gjorde en ”lång”, varade nåra sekunder iaf. Hoppade av, gled en bit, la mig på rygg (!) kom på att man visst skulle ligga på mage… vände mig, tappade nästan all fart, men så kom det lite vind så jag kom upp på brädan(sicket flyt!!!
). Men ska dom bli ordentligt långa så är det väl det där med att inte köra bodydrag, utan ”tå-drag”…
främre benet är det som ska av först. så gäller det att man inte tvekar, bara att ”kliva i”, inte hoppa!!! det felet jag gjort… Hoppat i, plaskat ner i vattnet, eller katapult framåt…gäller att dra ihop armarna å INTE inta fosterställning.. 
Jaja, hursomhelst så har jag precis fått lite kläm på hur det ska gå till, men det här var min uppfattning om hur jag löste det…
å bodydrag är faktiskt lite skön känsla… -
Nehehehe… Jag kan inte sätta framåt.. Jag satsar på vulcan mest just nu (eftersom det bara är plattvatten här hemma, å det känns ganska avlägset att sätta den men…). Fick nyss lite koll på bodydrags, satte nåra st sist, så jag har koll på hur jag ska göra iaf… Stall trick står näst på listan, testat i lättvind, känns väldigt enkelt. Hoppas på att sätta det snart…
Jag skrev bara om den kunskap jag samlat på mig för att nån gång så småningom våga…
Nu e det danmark som gäller nästa vecka, så vem vet… -
Jag och pappa tar färjan 23.55 på fredag….
-
Samma dag så är det lungt att lämna det riggat, till dagen efter kanske man helst ska släppa på nedhalet å uthalet nån cm. Så gör de ofta på uthyrningar har jag förstått, iaf där de är rädda om grejorna. att masten ska gå av behöver du nog inte oroa dig över. Hänt en del sen dess…
Se böjtestet nedan….