Forumsvar skapade

Sida 111 av 201
  • oscar

Medlem
    7 maj, 2005 vid 08:32 som svar på: fanatic dynalite 260?

Viper betyder ”huggorm”.

• oscar

Medlem
    4 maj, 2005 vid 20:22 som svar på: Tiga 284 SLR

Sök här på tiga 284 så hittar du…

• oscar

Medlem
    4 maj, 2005 vid 14:56 som svar på: Vilka våt/torrdräkter är ni nöjda med?

Rip Curlen har jag också testat. Tyckte den sög då det rann in vatten i nacken trors deras ”bat wing”. Lämnade tillbaka den direkt…

Har rätt hårda krav då jag seglat i 7 år med en GUL Viper Nitro torrdräkt som var helt suverän tills den gav upp. Inget slår en torrdragkedja i värme.

• oscar

Medlem
    4 maj, 2005 vid 13:33 som svar på: Vilka våt/torrdräkter är ni nöjda med?

PL ZF dräkt finns ju även i 4/3. kompletterar du det med väst huva och ett par sådanadärcykelbyxor i neopren så klarar du dig nog skitbra även på vintern. 4/3 känns ju lite svalare på sommaren.

• oscar

Medlem
    4 maj, 2005 vid 12:59 som svar på: Fråga – Maui Force 84 liter?

En kompis på ca 75 kg köpte den och han seglar 6.0 och neråt, upplevde inga större svagheter förutom volymen för min del. Jag köpte en 90 liters RRD Wave 1 istället.

• oscar

Medlem
    4 maj, 2005 vid 12:11 som svar på: Fråga – Maui Force 84 liter?

Jag hade en sådan ett tag, tyckte dock att den var lite liten för mina 90 kg då den är ganska tunn i aktern. Dock är det en jäkligt skön shape som har grymt bett i svängen. Det är ju Bill Foote som shapat!

Jag tyckte att den funkade bra för svenska förhållanden speciellt om du väger lite mindre än jag….

AHD har dessutom en bra konstruktion som tål jäkligt mkt.

• oscar

Medlem
    4 maj, 2005 vid 10:22 som svar på: Vilka våt/torrdräkter är ni nöjda med?

NP har haft metalldragkedja i 2 år nu. Robban har man ju hört mkt gott om grin.gif

• oscar

Medlem
    4 maj, 2005 vid 09:08 som svar på: Vilka våt/torrdräkter är ni nöjda med?

Pro-Limits torrdräkt har inte metalldragkedja. NP körde ett tag med en annan kedja men bytte tillbaka till metall. Kan inte säga nåt om PL dragkedja men jag tog det säkra före det osäkra. PL dräkt är annars fullt jämförbar och billigare!

PL väst med huva är mkt skön och det är den jag menar.

• oscar

Medlem
    4 maj, 2005 vid 08:45 som svar på: Vilka våt/torrdräkter är ni nöjda med?

Pro-limit gör MINST lika sköna dräkter som NP. Np är dock dyrare helt utan anledning. Om du bara ska ha en dräkt så skulle jag ta Pro-limit ZF steamer 5/3 och komplettera med en väst med luva. Du får detta kit mycket billigare än NP 5000 och deras väst med luva.

Jag kör själv en NP 4000 torrdräkt (pga av att den har metalldragkedja) samt en PL global 3/2 kortärm.

Precis som med NPs segel så betalar du extra för att få NP-loggan på dina grejer. Pro-Limit vann våtdräktstestet i en fransk tidning.

Kvalitetsmässigt så är båda märken bra så länge man tar väl hand om sin dräkt.

• oscar

Medlem
    2 maj, 2005 vid 09:41 som svar på: köp-och-sälj-spam

Men måste han lägga en annons för varenda jävla grej??? confused.gif

• oscar

Medlem
    29 april, 2005 vid 06:31 som svar på: Länk till förra årets Tabou brädor??

Det var Bic då.

• oscar

Medlem
    28 april, 2005 vid 18:31 som svar på: Reperation Hjälp needed . Chicken Strap SB 158

På att måla ja….

• oscar

Medlem
    28 april, 2005 vid 13:14 som svar på: Surf nostalgi – Expressen 20 Juni 1980

Kan du inte lägga in en bild i full storlek så man kan läsa den.

• oscar

Medlem
    25 april, 2005 vid 15:24 som svar på: Fördelar att byta kinetic 287 -93 till nyfreeride?
  • oscar

Medlem
    25 april, 2005 vid 14:38 som svar på: Fördelar att byta kinetic 287 -93 till nyfreeride?

Det enda jag tror du vinner på är i funfactor. Skulle titta mer på en modern slalombräda i 100-litersklassen om det är fart du ute efter. Kinetics nya slalombrädor vinner mycket nere i Asien som är deras huvudmarknad.

Sida 111 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA