Forumsvar skapade

Sida 110 av 201
  • oscar

oscar

Medlem
    31 maj, 2005 vid 06:58 som svar på: Leveranstider…

Jag är så jävla less på surfbranschen!!!!!!!!!

Har nog aldrig fått saker inom utlovad tid me det är inte de svenska butikernas fel utan felet ligger på fabriksnivå. Alla butiker jag varit i kontakt med ska ha en eloge för att försöka lösa problemen.

Exempel:

Beställde en linje North för flera år sedan, tog över två månader innan jag fick alla segel som levererades i omgångar (via bil av Hans Wallén, det är service!).

Mistral Twister i februari -02, brädan kom i slutet av maj. Året innan en Seatrend Formula i April, brädan kom i slutet av juli då hälften av tävlingarna var körda.

I år beställdes 3 st syncro, fabriken skickade en lista över vilka brädor som skulle levereras men sedan kom inte dessa brädor i containern. Detta innebar en försening på 2 månader. Bytte märke…

Detta är ett fåtal exempel och allt beror på fabriker som inte levererar i tid. Butikerna har som sagt uppträtt klanderfritt och de vet nog inte mer en nån annan om leverans tider tyvärr.

• oscar

oscar

Medlem
    27 maj, 2005 vid 14:53 som svar på: Blocket.se rockar vidare

Han har ändå sänkt från 18000. Jag mailade och sa att 11000 kunde vara rimligt…

• oscar

oscar

Medlem
    27 maj, 2005 vid 05:51 som svar på: Varamon – ett fenomen

Blåste ganska mkt syd på udden under fredagen. Vindmätaren därför lite skymd. Tyvärr vred vinden upp mot väst när molnen kom och minskade, precis när jag drog ut på min första repa för dagen. Snurrade lite segel, svor ett par gånger och åkte hem och gråt hos tjejen…. grin.gif

Angående träden på Tvärskogsudde: Vi arrenderar området av statens fastighetsverk då det är ett naturskyddsområde. Vi har fått bannor för att vi röjt buskar och några träd är det därför inte tal om att ta ner tyvärr.

Alla kiters är välkomna till udden och båten står till förfogande för de som betalat medlemsavgiften. Givetvis räddar vi folk som inte betalat men vi förväntar oss då att de betalar in efteråt så vi kan fortsätta ha båten. Den är rätt gammal nu…..

• oscar

oscar

Medlem
    26 maj, 2005 vid 07:38 som svar på: bästa 7.5:a???

North DAytona 7.3 har 209 i bom.

• oscar

oscar

Medlem
    25 maj, 2005 vid 13:20 som svar på: Bra surfprodukter?

Helt klar etta på min lista är min förra freestyle MIstral Twister 117, på den lärde jag mig willy scipper, vulcan och spock. Dessutom var den hur kul som helst att segla runt och småhoppa lite med och den kändes som en FET vågbräda. Min nuvarande compstyle 246 är en helt grym freestyle men den går ju bara rakt fram…

• oscar

oscar

Medlem
    24 maj, 2005 vid 11:00 som svar på: Segelstorlek… 7.0 eller 7.5

Fartskillnaden mellan 7.0 och 7.5 lär du inte känna av och vem bryr sig om gpsen visar 0.2 knop mer. Prioritera planing och välj 7.5!

• oscar

oscar

Medlem
    23 maj, 2005 vid 15:11 som svar på: Fick en fisk…

Jag skulle slänga ett presentkort på naprapatbehandlig i sjön så att den har en chans att simma rakt igen…

• oscar

oscar

Medlem
    22 maj, 2005 vid 07:07 som svar på: Bra vindmätare för Roxen

Numret är 013-396098, inget hemligt med det.

Mätaren funkar bra mellan SV och OSO. Vet man att vinden ligger på SSV och mätaren ibland kliver upp mot 6-7 så kan det blåsa väldigt bra, då kastbyar ibland når mätaren.

Foreca med sina vindpilar ger bäst prognos för Roxen.

• oscar

oscar

Medlem
    21 maj, 2005 vid 22:34 som svar på: En vågbräda för Sthmls surfare i 95kg klassen??

Var nere på surfcompaniet och hämtade en rocket 59 idag. Ska bli kul att se hur den går. Den ser så jäkla skön ut!

• oscar

oscar

Medlem
    21 maj, 2005 vid 15:15 som svar på: En vågbräda för Sthmls surfare i 95kg klassen??

Hawken och X-cite ride är ju inget för vågor direkt. Där är Exocet och Mistral Sycnri betydligt bättre alternativ samt RRD freestylewave.

• oscar

oscar

Medlem
    20 maj, 2005 vid 15:44 som svar på: Varm våtdräkt

Dubbelnylon är kass för värme. Vatten sugs upp på ytan av dräkten och detta kyler som fan när det blåser.

• oscar

oscar

Medlem
    18 maj, 2005 vid 09:53 som svar på: En vågbräda för Sthmls surfare i 95kg klassen??

MÅnga verkar gilla Exocet Cross 102 för denna typ av segling. Fick bra kritik i Boards.

• oscar

oscar

Medlem
    18 maj, 2005 vid 08:30 som svar på: Ploppar upp onlinebutiker överallt

Jag tycker det börjar gå inflation i antalet E-butiker. Konkurrens är bra men vad är vitsen med 5 E-butiker med samma sortiment? Bättre isåfall med Hotsails variant med hotreps som har lite grejer man kan titta på.

Däremot är jag förespåkare av fysiska butiker även om jag tror det är svårt i många svenska städer där det inte finns så många surfare. Där är hotreps en bättre lösning då de inte behöver ha några större omkostnader.

Varför ska jag tex beställa starboard online från QBA när jag lika gärna kan ta den direkt från importören onwater. Färre mellanhänder SKA ge lägre priser till slutkunden.

OM kedjan ser ut ”Cobra – generalagent tyskland – distributör sverige – butik sverige – slutkund” så tycker jag det är minst ett led för mycket. I många fall ser det ut på detta sätt vilket är tämligen uselt för slutkunden.

• oscar

oscar

Medlem
    18 maj, 2005 vid 07:18 som svar på: Ploppar upp onlinebutiker överallt
  • oscar

oscar

Medlem
    17 maj, 2005 vid 19:39 som svar på: Gaastra Matrix eller NP Saber?

Gaastra Matrix var ett av de mest omtyckta seglen i windsurfs test av freeracesegel 2005. Lika snabbt som NP saber men bättre manöveregenskaper.

NP snabbare än Gaastra? Hänger bara på seglaren.

Sida 110 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA