Forumsvar skapade

Sida 118 av 201
  • oscar

oscar

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 16:23 som svar på: NP 4000 torris Eller NP 5000 Semi!?

Jag och min surfkollega (Oåxen) har testat i stort sett alla halslösningar på marknaden och det enda som funkar som det är tänkt är en vanlig torrdräkt. Alla andra läcker in i halsen. Kolla även Boards senaste nummer, står nästan uteslutande att alla utan torrdragkedja läcker i halsen.

• oscar

oscar

Medlem
    31 oktober, 2004 vid 16:18 som svar på: Segelstorlek i WA

Oj den var svår, mindre än 80kg skulle jag ta 4.1 och 5.0 över 80 5.0 och 5.9.

• oscar

oscar

Medlem
    25 oktober, 2004 vid 07:22 som svar på: Ska en lattjävel kosta så mycket???

Testa att maila de tyska butikerna, de kanske är billigare.

• oscar

oscar

Medlem
    23 oktober, 2004 vid 17:08 som svar på: Kap Verde (igen…)

Jag vill med i vår! Vad sägs om en par-resa Basse (ööh , eller låt mig tänka, jo jag är gammal nu..)?

• oscar

oscar

Medlem
    21 oktober, 2004 vid 06:56 som svar på: AHD fs 101 2005

Men AHDs brädor håller, vilket man inte kan säga om många andra märken…och hur kan en bräda från Kauli Seadi vara gubbig…citat från Jason Polakow när Kauli slänger av en klockren fruit loop i Pozo: ”What the hell did he just do..???”

• oscar

oscar

Medlem
    19 oktober, 2004 vid 13:30 som svar på: F2 prototyp

Tydligen blir det en vacuumeffekt (undertryck => mer friktion) i utskärningarna som elimireras då luft kommer ner genom utblåsen.

• oscar

oscar

Medlem
    17 oktober, 2004 vid 14:21 som svar på: Per Andersson!!

Var finns dessa artiklar..?

• oscar

oscar

Medlem
    15 oktober, 2004 vid 13:27 som svar på: Australien

Dyk vid ningaloo reef på västkusten istället och kombinera surf o dyk. Mata Rays och valhaj och bara 500 m ut från land. Lika stort som barriärrever men inte lika känt.

Haj finns överallt runt Australien, men dom är snälla smile.gif

• oscar

oscar

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 14:15 som svar på: AB+

Du har delvis rätt, två års reklamationsrätt har man alltid men 6 månadersregeln är ny. Fel yngre än 6 månader räknas som ursprungligt fel där bevis bördan ligger på säljaren.

• oscar

oscar

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 09:17 som svar på: Varför öljett på mina vågsegel?

Nu ser jag, har jag inte tänkt på. North har ju själva block i sina -05or så det borde ju funka även med rullar. Ska testa detta på mina gaastra nästa gång jag träffar Oåxen…

• oscar

oscar

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 09:13 som svar på: AB+

SP har inget val, konsumentköplagen ger alltid 1 års reklamationsrätt varav 6 månader där butiken har bevisbördan.

• oscar

oscar

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 08:19 som svar på: Varför öljett på mina vågsegel?

På bilden är inte spaken fullt infälld. Den ligger parallellt med förlängarröret när den är helt infälld och göms under mastskyddet längst ner, så att den skulle kunna skada brädan är omöjligt.

North släpper en förlängare med bättre utväxling till nästa säsong, power XTR. Utväxlingen på XT räcker dock utan problem till segel mellan 8-9 kvm.

Jag ser definitvt nyttan även på vågsegel, perfekt att kunna trimma om lite på vattnet. Bara att hoppa i klicka en gång , vattenstarta och iväg. Det går dessutom mkt snabbare att rigga.

• oscar

oscar

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 16:49 som svar på: Varför öljett på mina vågsegel?

Det ÄR inte en vanlig aluförlängare! Den är helt grym och vore det inte för att jag ska skaffa RDM så skulle jag köpa två direkt. Fan vad jag önskade mig en power XT när jag guppade omkring nere i ÅSA för några veckor sen med alldeles för mkt nedhal. När jag väl tog mig iland och släppte lite och stack ute igen så ökade det givetvis igen. Med en XT hade man trimmat på mindre än en minut, PÅ VATTNET!

• oscar

oscar

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 06:26 som svar på: Varför öljett på mina vågsegel?

Neil Prydes lösning, HA, Gaastra var först som vanligt!

• oscar

oscar

Medlem
    4 oktober, 2004 vid 15:39 som svar på: Bonaire 2003

I think it was found on http://www.continentseven.com

Sida 118 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA