oscar
Forumsvar skapade
-
Handlar lite om vilken känsla du gillar. NP är lättare och lite krispigare. North är tyngre (pga av suverän kvalitet och starka material, 5 års garanti på sömmar) och har lite annan segare känsla. NP har lattor som går mot masten medan Norths lattor alltid ligger bakom masten varför North roterar lite lättare. North har dessutom konstant buk medan NP blir platta när man skotar ut.
Välj själv!
-
Prisvärd bräda! Fördelar: planar tidigt och inte så extremt bred som de senaste formulabrädorna. Mkt tid på vattnet. Bra prestanda!
Nackdelar: Stropparna sitter långt ut på kanten vilket kan vara svårt i början. Ömtålig tävlingskonstruktion. Inte lika lättseglad som motsvarande freeride.
-
Jag skulle nog satsa på tekknon. Ser ut att vara i G10 vilket är ett strakt material. GUN gör många av sina fenor i mjuk plast (polyester??) och de verkar rätt sladdriga. Har dock ej testat själv men en del fenor har fått usel kritik i SURF.
-
Notera att Helix inte är shapad av copello och att fenan fått usel kritik i SURF. Men det går ju att köpa en ny men kostar en tusing till…
-
Inga större problem. Lite prestanda tappar du men inte så du märket det direkt…
-
Ja. Web Pedrick som ”uppfann” tricket kallade den ”Swayze” men alla andra kallade den flaka efter ”flatwater taka” efter vågseglingstricket ”Taka” uppfunnnet av Taka Tamaguchi.
-
Och då måste väl sittselen vara hemligheten till Vidars Nohands forwards.
-
Trist att ett så spännande märke väljer att bara släppa sin freestyle i en storlek. Skulle gärna se en 110 liters version!
-
Upwind 360 (perfekt när du sedan ska göra den i planandes i stropparna), sail and body 360, sail 360.
-
Inte på dig alltså utan det låter i boards uttalade som om du vann.
-
Jag tycker det låter som om du vann?
-
Du kan ha hängseletamparna för långt fram. Detta gör att du inte kommer bak i stropparna när du är ikrokad. Testa att flytta bak dem några cm.
-
Du släpper förmodligen trycket på bakfoten när du kliver fram med framfoten framför masten. Carven slutar därför och du kommer bara 180. Tänk att hålla trycket på kanten med bakfoten genom HELA svängen!
