Forumsvar skapade

Sida 124 av 201
  • oscar

Medlem
    27 april, 2004 vid 20:01 som svar på: FREESTYLE BRÄDA SÖKES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

Staffan; planar den nya comp stylen bättre än den gamla? Berätta gärna mer om vad du tycker när du testat den lite mer. Är sugen på en sådan eller en playmate….

• oscar

Medlem
    27 april, 2004 vid 15:31 som svar på: Var hittar jag bra freestylefenor på nätet???

MIn favvofena,Twister 24, är bakåtsvept och flexar en hel del i tippen. Dock är den bred och tjock i basen. De raka fenorna gillar jag egentligen inte med undantag för goya fenan som ju faktisk har en liten mjuk tip…

• oscar

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:17 som svar på: Var ska jag handla?!

Jag har fått paket med hål och trasig bräda från surfers paradise…detta är alltid fraktbolagens fel och kan inte skyllas på surfshopparna. Konstigt att detta alltid ska komma upp när det talas om keppler?

• oscar

Medlem
    25 april, 2004 vid 13:10 som svar på: freestyle/wave bräda egenskaper

Karaktären på olika märkens freestyle waves är ganska olika. Det bästa är att läsa de tester som finns. Bla de två senaste numren av boards testade freestyle/waves i 85 och 95 liters klassen. En del är bra för trick och en del är bättre för vågor. En av de skönaste freestyle waves jag kört är en RRD twintip wave från 2001 så årsmodellen spelar inte så stor roll.

• oscar

Medlem
    25 april, 2004 vid 13:05 som svar på: F2 air

ca 3000-3500 kanske?

• oscar

Medlem
    23 april, 2004 vid 19:41 som svar på: Snabbt svar tack!

Jag upplever inte att krampen kommer pga handskar sitter hårt runt handleden snarare att det är så mkt mjukt neopren att greppa runt. Man får inget grepp och får mjölksyra i musklerna, alltså inte riktig kramp. Jag kör därför inte med nåt annat än diskhandskar då dessa är lövtunna.

• oscar

Medlem
    23 april, 2004 vid 17:27 som svar på: JP freestyle/wave hjälp ???

Det där med 7.2 sätter ju lite käppar i hjulet för de mindre modellerna. Det kan nog bli tungt på 91an. Hade du kört 6.3 och neråt hade jag tagit 84 eller 91. Men med 7.2 så skulle jag nog valt 98 och kanske 91 (men då skulle jag testa om den funkade med 7.2 först). Beror ju på om du prioriterar lättvind eller hårdvind. Du får nog kitta upp rejält med olika fenor för att få ut det mesta av den.

• oscar

Medlem
    23 april, 2004 vid 15:52 som svar på: JP freestyle/wave hjälp ???

Ska du bara ha en bräda?
    Vilka segelstorlekar ska du köra den med?

• oscar

Medlem
    23 april, 2004 vid 12:07 som svar på: Freestyle wave-bräda för lättviktare på västkusten

En bräda till som verkar grym är Naish supercross. Boards hade valt den till testvinnare om den inte känts lite mindre än de 85 litersbrädor som testades. Med din vikt kan den ju passa mkt bra.

• oscar

Medlem
    23 april, 2004 vid 11:04 som svar på: Freestyle wave-bräda för lättviktare på västkusten

Andra brädor som är grymma för detta är AHD maxxride 57 och 60. Inget V så det är väldigt loosa på vattnet och funkar mkt bra i små vågor och för hopptrick.

• oscar

Medlem
    23 april, 2004 vid 10:58 som svar på: Var hittar jag bra freestylefenor på nätet???

På tal om freestylefenor vilka är bra och vilka är dåliga?

De jag testat är:

MFC Goya 26 som är grym på alla sätt. Tidigt planing, bra höjdtagning och fart.

Fin´s international freestyle (den gula med en bläckfisk på) 26. Tråkig, död och spinoutar en del när man vill ta höjd. Funkar OK med segel upp till 7.0 om lagom tryck.

Kai Hopf twister 24 (original mistral twister 117). Så otroligt skön fena med segel upp till 6.2. Har testat med 7.0 och det funkar om man har tryck. Helt klart den skönaste freestylefena jag kört. Flexar lite i toppen så den svänger skönt. Mkt bättre än fin´s fenan men har lite mindre power när man har lite tryck i riggen.

Fenor som alltid får bra kritik av windsurf och boards är ju NSM. Nån som testat deras olika modeller? De har ju en ny i cammodesign..coolt!

• oscar

Medlem
    23 april, 2004 vid 07:08 som svar på: Råd om brädstorlek?

Fanatic skate eller cross samt andra brädor runt 100 liter. Du bör ju iallafall testa maxxriden och se vad du tycker om den. Den KAN ju passa dig ypperligt. Vill bara varna lite för den är ganska speciell och kräver lite mer teknik.

• oscar

Medlem
    22 april, 2004 vid 17:15 som svar på: Försäkring?…

Småbåt är vad jag vet en tilläggsförsäkring till hemförsäkringen.

• oscar

Medlem
    22 april, 2004 vid 17:13 som svar på: Råd om brädstorlek?

Maxxriden är en ganska svårseglad bräda då den har väldigt liten planingsbredd (DRT) samt inget V i botten. Detta gör att den kräver lite mer vind för at vara riktigt kul. För dig med 78 kg och din kunskapsnivå skulle jag satsa på nåt annat.

• oscar

Medlem
    21 april, 2004 vid 06:54 som svar på: NYHET till fenboxen, US Quicklock

Jag tycker du borde maila ditt filmklipp till Boards, windsurfingmag, SURF mfl så att hela världen får ta del av din geniala bricka!

Sida 124 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA