oscar
Forumsvar skapade
-
oscar
Medlem8 november, 2003 vid 17:01 som svar på: Hur fan får man brådan att göra en 180 i luften?..Har du skatat eller åkt snowboard nån gång? Kan du då göra en ollie eller hoppa i plan backe så är det samma sak. Lyft med framfoten samtidigt som du kickar neråt och sen uppåt med bakfoten.
I vindsurfing har du ju även seglet att ta hänsyn till och det är lite samma sak där, man hänger ner i bommen för att få kraft när du kickar neråt och lyfter sen i upphoppet. Täck dig rörelsen i huvudet på land innan så lossnar det nog. Att tänka på är att inte luta sig bakåt då blir det bara hoppgipp av det för du landar inte på brädan utan i vattnet. Brädan ska rotera UNDER dig.
Egentligen är en willyscipper ganska lätt, det är bara det att man hela tiden är rädd för att få masten mellan benen, fenan i aschlet eller sätt DJUPA avtryck i brädan med hälarna.. men för mig funkar dom klockrent om jag bara gör dom utan att tänka på att jag ska göra en först….då kommer osäkerheten krypande. Det är nog samma sak med framåten, åker hela tiden och tänker på att jag ska göra en men sen blir det aldrig av, för den DÄR vågen kommer ju aldrig. Borde bara kasta mig på första bästa våg men de kommer….
-
Klicka på bif. knappen så får du större format….
-
OK, får gå ner och kolla boxen var några dar sen jag var där. Trodde inte de skulle komma då det gick en månad utan att nåt hänt.
Förstår att ni har mkt att göra, man har ju trots allt ett annat liv också….
-
Dubbelt så bra är väl svårt att säga men det är i 100% prepreg vilket ingen annan kan skryta med vad jag vet. Den sticker in 14 cm i masten vid max förlängning så om du ringer eller mailar kelapro så kan de nog ordna en custom med ett extra spår….hoppas jag inte sagt för mkt nu

Säljs även av http://www.hotsailsmaui.se
-
Slå till på en http://www.kelapro.com istället. Handbyggd svensk superprodukt testad på Maui av de bästa seglarna i världen…vilka kan tyvärr inte avslöjas pga sponsorer…det där låter väl ¨mer spännande?
-
Och jag beställde flera extranummer till vår klubbstuga som vi då givetvis skulle betala och beställde då även en prenumeration till klubben. Dessa har vi inte sett röken av trots att det är över en månad sedan jag mailade med Seb..
Konstigt sätt att agera av ett förbund. Jag skulle gärna hjälpa till men just nu sköter jag ALLT åt min klubb så det räcker och blir över….
-
Nu har jag iochförsig inte mätt med mikrometer…..
-
Nej, ganska långt ifrån faktiskt. Jmf min Viper med en No limitz och det är stor skillnad, men de är ju betydligt smalare än SDM. Dessutom tror jag inte dropshape har tjockare gods än SDM.
-
Josh Stone skrev nånstans att man ska stampa med främre foten på tailen i landningen så att fenan får spinout.
-
Hade en F2 Ride 277 ett år, föregångaren till denna. Go bräda som var snabb, lättseglad och rolig att bränna av långa hopp med. Finns inget ont att säga om F2!
-
Roxen igår 5 pers, 4.8-5.4 vind..
-
Ingen idé att beställa från USA då du åker på 25% moms….