Forumsvar skapade

Sida 141 av 201
  • oscar

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 14:18 som svar på: Äntligen..ett segel för alla förhållanden!

255.jpg

• oscar

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 08:27 som svar på: Semi dry köpställe?

Vilken tur för dig då att Pro-Limit har tre (3) års garanti på materialfel och sömmar!

• oscar

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 19:16 som svar på: Semi dry köpställe?

Surfersworkshop säljer Pro-limit och de är bland de bästa som går att få tag på. De tillverkar t ex Norths dräkter också. Ontop säljer Maui Magic som är ett stort märke utomlands. Själv använder jag en Pro-Limit freezip evo 3 samt en PL Global 3/2 och de är grymt sköna och kvaliteten verkar super.

• oscar

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 12:28 som svar på: Semi dry köpställe?
  • oscar

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 19:40 som svar på: Problem rigga onshore 5.0 -02

Om du kommer ut till udden imorrn kan vi kolla på det. Har haft onshore förr så jag kanske kan hjälpa..

• oscar

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 19:22 som svar på: Hur lagar man en våtdräkt?

Jepp det är perfekt att laga skor med, även vanliga..

• oscar

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 14:33 som svar på: Hur lagar man en våtdräkt?

Riktigt neoprenlim från dykaffär är 10 gånger bättre än liquisole! Liquisole är betydligt hårdare än neopren och neoprenet spricker därför runt limningen. Detta märks ju inte om lagningen är på ett ställe som inte utsätts för några töjningar som mitt på benet eller så, men testa i aschlet….

Neoprenlim är superstretchigt och härdar på 10-15 min så det är absolut att föredra framför allt annat!

• oscar

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 12:18 som svar på: Starboard 2004!!

AHD Maxxride 70DT har ju funnits i ett år..95 kg Albeau brukar tricka omkring med den i lättvind.

• oscar

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 19:16 som svar på: Hydrofoil

Från NP Maui

”Aloha Noa,
    I’ve been selling a lot of Rush foilboards to tow-surfers and wakeboarders. The current tow foil is working great.

The same board works great for kiting, too. But I can’t say that it’s gone over well, yet. I think there may be a grand total of 6 kiters in the world with them, so it needs more exposure. Kiters don’t believe it until they see it. And despite the launch issues with kites, the foils work even better behind a kite than they do a boat/ski because kites lift up!

Rush has made some exciting progress on the windsurfer. No boots required! Rush sails a converted Starboard Formula quite well (with his son, River, between his legs even!), staying up on the foil for 100 meters at a time. We’ve even let a few less experienced sailors try it, and success has been surprisingly good. A version that anyone can sail is on the horizon.

Rush has a new prototype he’s trying today. This new board looks most promising. A big version of his tow/kite versions. I can’t wait to try it myself.

Unfortunately, there is an innovation added to the windsurfer that requires patenting and utmost secrecy that is and will continue to delay progress on the windsurfer until the patents are secured. I say unfortunately because it is key to not using boots, and we’re not even prepared to prototype more until the patent is secure…which is a longer and more expensive process than many think…

In summary, progress is all in the right direction.

And I must say, seeing Bjorn’s speeds limited again this year in the speed trials due to rough water makes me think he’s going to need a foil on his board next year…

Best regards, Kevin ”

Så visst händer det lite…..

• oscar

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 13:27 som svar på: Mistral Twister 102

Båda twisterbrädorna är helt grymma. 117 för plattare vatten och lättare vind, 7.5 ner till 5.3 medan 102 passar 6.6 och neråt för en lättare seglare (< 70 kg)och kanske 6.2 och neråt för en tyngre. 102 är mer indragen i häcken och funkar därför bra som lättvindsvågis. Men gillar du att åka rakt fort rakt fram ska du ta nåt annat..

• oscar

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 11:30 som svar på: Superläsning för speedfreaks!

Ja just det, vad hände med den svenske speedseglaren Björn Karlsson som man läste en del om i surfsport…??

• oscar

Medlem
    10 augusti, 2003 vid 07:00 som svar på: Garanti på segel?

NP har två års begränsad garanti, dvs den täcker inte tävlingsanvändande då: ”Neil Pryde Products are not designed for use in competition of any kind.”

Två års garanti är nog det vanligaste då lagar runt om i världen ofta säger att en produkt ska hålla i två år för sitt tänkta användande men Norths garanti gäller materialfel i fem år men endast till förstagångsköparen, dvs säljer du dina segel till nån annan så gäller inte garantin. Den gäller ju heller inte slitage eller om du hoppar genom seglet.

• oscar

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 19:59 som svar på: Val av freestyle bräda? runt 105 eller 115?

Min kompis väger 70 och kör på 102an och 6.6 utan problem. Han testade min 117 och tyckte den var lika lätt att hoppa runt i vulcans som 102an så jag tror inte storleken är begränsande där, eftersom 117 är väldigt kompakt (253×67.3).

Men eftersom du är så lätt så tror jag du klarar dig bra med 102an som flyter riktigt bra (106 liter enligt SURF) och den är 63 bred så jag tror inte du kommer förlora nåt i planing. Den carvar dessutom 10 gånger bättre än 117 vilket ju är ett stort plus.

Jag vill inte utge mig för att var nån expert på nåt sett utan kan bara ge tips på lekmanna nivå.
    Men i ditt fall skulle jag tagit 102an och kittat upp mig på en riktigt grym 26-29 fena (typ Maui Fins Goya freemove 27) för lättvindsdagarna. Tror inte du kommer plana så grymt mkt tidigare med 7.0an så jag skulle köpa bräda och fena först och lära mig grejerna innan jag satsade på ett större segel.

Du få slå mig hårt om tipset skulle visa sig felaktigt…… smile.gif

• oscar

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 17:17 som svar på: Val av freestyle bräda? runt 105 eller 115?

De nyaste årsmodellerna av 115 litersbrädorna är lika lättrickade som de på 105. Men frågan är väl vad du väger. Väger du under 70 skulle jag välja en 105 och över 70 en 115. De riktigt duktiga killarna som Kläppe m fl som sätter spock, grubbys mm klarar detta lika bra på mindre brädor men är du nybörjare på freestyle har du lättare med mer volym. Det är popet som är det viktigaste och i stort sett alla 2003 brädor har bra pop. De som hade dåligt pop 2002 var väl framförallt Starboard freesex och Fanatic Skate men de ska ha betydligt bättre pop i år enligt alla tester…

• oscar

Medlem
    8 augusti, 2003 vid 11:19 som svar på: Lagning av monofilm lr va de heter

Köp en rulle genomskinlig packtejp för 19 kr.

Sida 141 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA