Forumsvar skapade

Sida 147 av 201
  • oscar

Medlem
    20 maj, 2003 vid 08:13 som svar på: Film från tävlingen!

Kopiera genvägen till adessfältet, ta bort http:// så funkar det….

• oscar

Medlem
    18 maj, 2003 vid 07:48 som svar på: Gun bom-problem

Samma typ som fiberspar och NP. Lägg masten mot bommen framför ”hakarna där du fäster öglan” och tryck. Du behöver inte använda fingrarna.

Kolla bilden:
    insertboom.jpg

• oscar

Medlem
    17 maj, 2003 vid 18:56 som svar på: Vad gör ni när ni inte vindsurfar?

Mountainbike är ett riktigt bra komplement till Windsurf! Man får grym kondition, tränar balans och reaktionsförmåga (i de riktigt trixiga snabba partierna i skogen). Känns som att jag orkar betydligt mer när jag surfar efter att jag började hojja..och så får man ju ha trikåer också vilket gör att det får lite surfkänsla grin.gif

• oscar

Medlem
    17 maj, 2003 vid 18:51 som svar på: Simmer!

Absolut inte men jag ser det inte som ett nedbyte, ska bli otroligt kul att testa nånting nytt och som dessutom har fått så bra kritik i alla tidningar. Gaastra har ett otroligt öga för smarta detaljer, kvaliteten är grym (i Norths klass kan de ju inte bli, det kan ingen men seglen är ju lättare) och så är de ju världsmästare i Formula, wave och freestyle.

Men att företaget drivs på ett sätt som är 100% kundorienterat, liksom Starboard, tycker jag är ett stort plus. Man ser ju vilket företag som går bäst rent ekonomiskt..North har sparkat 50% av teamet medans Gaastra värvar….

Kommer förresten köra en Viper race 460 på 1.5 kg i 7.0an, så lite North blir det…..

• oscar

Medlem
    16 maj, 2003 vid 17:06 som svar på: Kapa nosen?

Jag tror inte du kommer vinna något på att kapa nosen. Vill du spinna runt bättre i vulcans och spocks så flytta fram mastfoten lite istället. Antar att det är det du menar med livlighet, längden påverkar ju knappast livligheten på vattnet.

Du kommer däremt förlora grymt mkt i andrahandsvärde..

• oscar

Medlem
    14 maj, 2003 vid 09:51 som svar på: Varning för Search-03, dålig byggkvalite.

Ja jag har noterat detta på alla mina segel genom tiderna. Speciellt vid förstärkningen vid skothornet där flera lager dacron används och längs underliket. Där samlas ofta ett lager vatten vid segling. Har sett detta på Dr X 4.7 5.3 5.7 volcano 5.9 6.9 style 5.0 samt alla andra segel jag haft. Detta är ju inget problem då det är oerhört lite vatten och det torkar efter ett litet tag på land.

• oscar

Medlem
    14 maj, 2003 vid 09:32 som svar på: Vberg idag och/eller i morgon??

Grymt med 540n! Nu kanske du kan hjälpa mig att tjata lite på Oljons så han köper en freestyle han också.

• oscar

Medlem
    14 maj, 2003 vid 09:27 som svar på: Varning för Search-03, dålig byggkvalite.

Läser man nogrant framgår det ju tydligt att det inte är nåt fel på seglen. Så hur skulle de då kunna bli värdelösa. North använder ju inte lim mellan tyglagren och det syns ju att dessa då blir fulla med vatten (syns mer eller mindre beroende på färg) men Norths segel är väl inte värdelösa eller????

Jag tycker att folk gör en lite för stor grej av detta. Lite lim som släpper mellan några tyglager, jag menar ingen hade ju reagerat om det inte funnits lim mellan dessa och vatten hade synts där, då hade det vart normalt..

• oscar

Medlem
    12 maj, 2003 vid 16:25 som svar på: Var säljer man beg?

Har du sett den här?

”Söker en F2 Mp wave 8´4 / eller nyare vågräda 75-82l

maila: [email protected]

Bor och surfar Runt omkring Kungsbacka/Göteborg. Oftast blir det en tur ner till Apelviken. ”

• oscar

Medlem
    12 maj, 2003 vid 14:48 som svar på: Fanatic Goya Freewave

Från Fanatics forum:

”Dear Taavi,
    News travel fast! FW85 should be out there shortly.
    The 68 and 85 are the right combination, ideally from 4.7-5.0 maybe even 5.3 and smaller you can use the 68 and from 4.5 up the 85, you will feel as comfortable on the waves as on a good flat water day.
    Some general 85FW2004specs
    Lenght 245
    Width 58
    Thickness 12.5
    one-foot tail 36 & nose 34
    It is the best all-round board I have ever tried, during the development and photoshoot we basically used it with every possible condition, from Ho’okipa to inside the Kahului Harbour which is basically a lake, with every sail of my quiver 3.6-6.0, off course works better with the in between sizes as I mention above, still it can handle the extremes
    Looking forward to hear back from you, good winds and waves whereever you are writting from!

Aloha

Francisco”

• oscar

Medlem
    9 maj, 2003 vid 16:45 som svar på: Dilemma… ni som vet, tips för en villrådig?

Maxxriden är grym. Kommer bli perfekt för dig.

• oscar

Medlem
    8 maj, 2003 vid 19:03 som svar på: Dilemma… ni som vet, tips för en villrådig?

Ingen anledning för dig att ha 115l om du väger 62, ca 100 liter duger gott. Då får du ut lite mer vindregister ur brädan.

• oscar

Medlem
    7 maj, 2003 vid 13:41 som svar på: fenhjälp

Det finns ett utmärkt verktyg på http://www.finexplorer.de bara att leka runt lite!

Jag fick t ex:

Wave 85 L (81-88)
    Segelgrösse 5,0m²
    75 kg Körpergewicht
    Onshore 0,5-1,0m Welle
    wurden folgende Finnen ermittelt:

Free Style 24.0 /9.75
    Firemove 9.0”/22.9

• oscar

Medlem
    6 maj, 2003 vid 16:12 som svar på: Brädtester på nätet?

Tyska SURF mars hade test på 75 och 85 brädor likaså nov/dec och Jan/feb numrena av engelska Windsurf.
    Länken du tänker på var nog http://www.surfstore.co.uk men de verkar ha slutat lägga upp testen.

Är det någon speciell bräda du är intresserad av så kan du ju alltid få poängen. Har tyvärr ingen scanner…

• oscar

Medlem
    6 maj, 2003 vid 11:42 som svar på: Start Klocka för Race ?
Sida 147 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA