oscar
Forumsvar skapade
-
Den klart bästa alubommen på marknaden är vad jag vet och testat, North progression comp, styvast och lättjusterad. Tecnolimits har ju bra rykte också men de har jag inte testat.
-
Ska förresten tillägga att jag kör med 2-3 fingrar mellan tamparna.
-
Jag är 183 och kör med 26″ eller 24″ och bommen nästan längst upp. Kollar man alla tips i tidningar så är det bommen högt och länga tampar som gäller. Jag tycker personligen att det gör underverk för planingen och stancen när man seglar. Varför inte köpa variotampar om du är osäker och testa dig fram.
-
Hela idéen med Gun bygger ju på att de knappt har några återförsäljare och därmed kan hålla mkt lägre priser än andra märken.
-
Det du ska kolla efter är andelen dubbelneopren dvs det neopren som har en tygaktig yta. Detta neopren suger åt sig vatten och vindkyleffekten blir därför avsevärd jämfört med dräkter i enkelneopren (gummiaktig yta). Sen ska sömmar vara limmade för att vara täta. Detaljarbetet skljer rätt mkt på dyra och billiga dräkter.
-
Finns på ftp:n
-
Ja, så blir det det när man sitter och plitar på exjobbet (också det surfrelaterat), ibland uppstår en liten svacka i skrivandet och då glider man ut på nätet och letar nya prylar….ska berätta när jag är klar vad det handlar om, kanske kan inspirera andra studenter att göra nåt annorlunda.
-
Vad jag förstått så har Simmer liksom Gaastra avtal med sina importörer och shoppar att inte sälja till andra länder som har importör. Detta för att inte konkurrera med sig själva. Givetvis gäller detta bara postorder. Åker du dit och köper seglet så funkar det.
-
Kolla in http://www.surfkeppler.de t ex F2 Max2air för 599€, F2 style för 699 eller Fanatic skate för 699.
GUN´s brädor görs i slovakien och kvaliten ska vara sådär enligt de som har erfarenhet av andra märken som tillverkats i den fabriken. Men ska du prompt ha gun skulle jag välja de som är shapade av Copello, då får man iallafall en grym shape.
Guns segel o master tror jag däremot mer på…
-
Samt en utmanare till Hypersonic:

”These concave channels canalizes and accelerates the water flow until the shape changes into a panel “V” at the tail section and accelerate the board by lifting the tail. The flat section along the outline plane on top of the upcoming chops and keep the board steady on top of the waves. The flat shape with its thin tail allows you to be very close to the water for a direct power transition and good control. The thin and harmonically rails enable a smooth running even in choppy conditions. A rounded square tail for easier and controlled transitions in maneuvers.”Fanatic är ju även de på G med en liknande…..
-
Jag skulle föredra RRD framför E-rayen framförallt för att den är så kort. Detta borde göra den mer lättkontrollerad i hårdare vind än e-rayen, säkert mkt roligare att hoppa med också. Kort och bred är det som gäller! Kolla t ex Starboards formula 147: 230×100.
Brädan är ju dessutom klädd med softdäck och nosepad, ser riktigt cool ut! Ser ju ut som en riktig lättvindsfreestyle.
-
Vad har du för bräda? Är det nån gammal modell så kan det ju vara kompabilitetsproblem. Men med alla brädor från nittiotalet ska det funka att gänga på brickan, sticka i och skjuta fram och sen skruva åt.
-
http://www.surfkeppler.de har mkt bra erbjudanden på fjolårsmodeller. Vi är några på klubben som köpt därifrån och det har funkat perfekt. T ex 699 € för en RRD waveone mot 8999:- på SP.
2003or skulle jag däremot köpa i Sverige då prisskillnaden inte är tillräckligt stor.
-
Vet inte om jag håller med. Jag önskar att 360 hade funnits när jag började surfa 89, då hade jag säkert haft kvar den idag för att lära kompisar på. Istället slet man som ett djur på en tiga 260.
Visst det är inte billigt med nya prylar men detta paket tycker jag är ganska prisvärt, speciellt om du inte ska segla så mkt. Gå stort i segel, 7.0 hade jag tagit. Nya riggar är grymt lätta så det klarar du av.