oscar
Forumsvar skapade
-
Kul att en av Sveriges bästa wave/freestyle-seglare bemödar sig med lite tips här på konfen. Mer sånt!
-
Dina segel är ju rätt gamla va, Anders? Om jag var du skulle jag dumpa båda och köpa två beggade segel från 99 o framåt. Att köpa ett sprillans 4.7 som färmodligen täcker 5.3ans register också känns helt onödigt.
Ett sprillans 4.7 kostar ju ca 3500 – 5000 och det kan du ju tillochmed få 3 beggade segel för…och du får mkt roligare!
Det är alltid bra med en liten fena när det blåser mkt. Om du har en 30-36 nu så skulle jag väla en 26-28 lite bakåtsvept freeride till din bräda.
-
Eller ladda ner testet på ftpn….GRATIS!
-
Tyvärr har jag nog svårt med transporten…ser det bra ut imorrn ringer jag runt lite och ser om nån är sugen.
-
Ofta bara att sandpappra lite på fenan.
-
Mitt tips är att hålla dig till freeracebrädorna runt 75 till 80 cm bredd och 130-170 liter. Formulabrädorna är gjorda för kryss o slör med STORA segel och med 9.0 blir det nog bara mer att släpa på med en Formula.
-
-
Free your mind är klart bäst. Variety suger!
Tror den finns på DVD också:..
http://www.larspetersen.dk -
Dom kör inget stort test i år. Testet på ftp:n kommer i aprilnumret.
-
Ligger under ”nya” nu….
-
Jo den kan säkert finnas men Mistral har inte själva börjat marknadsföra den än. Precis som med Twistern förra året. Jag beställde min 117 i februari förra året och fick den som en av de första i Sverige i maj, trots garantier om ”början av april” och tror du att SP kompenserade för detta? ”Nja du kan ju få lite rabatt på en fena”.
-
Får man inte ha lite kul nu eller?
Jag tycker verligen det är hedervärt av SP att ge ut en katalog varje år, synd bara att resten av de svenska butikerna inte gör samma sak.
-
Jokern finns nog inte tillgänglig än. Jag har kört Twister och den är jämfört med skate och Jp en mer radikal freestyle. Skate och Jp funkar bra att ”freerida” med medans twistern är rätt kass för detta.
Sök lite så hittar du utförligare beskrivning av twistern..