oscar
Forumsvar skapade
-
Efter att ha sett testresultaten på Exocets speedsliders skulle jag lätt köpa den i detta fall. Och i ditt fall passar det ju bra att den har heltäckande pads i aktern samt en noze pad…
-
Såpass…!
-
Nej Anders lille det är inte dig jag menar..
-
Nu kopplar jag långsamt….
-
Vill bara flika in lite angående Masses rekommendation Score 111/ Twister 117. Även om han inte menade att jämföra brädorna så vill jag poängtera skillnaden mellan dessa. DEN ÄR OTROLIG!!
Scoren uppför sig som en lugn frreride bräda som är skön att segla rakt fram och cruisa lite. Twistern hatar att köra rakt fram! Den kränger skuttar och vill tricka. Du behöver knappt plana för att skutta runt den i en vulcan. Den är mkt lättare en scoren (och ömtåligare) och är verkligen designad för en sak, FREESTYLE. Det är likadant med Twister 102.
Har även seglat fanatic skate 59, 2002 samt JP 105, 2001 och de känns också som freerides jmf med twistern. Därmed inte sagt att de är sämre på något sätt. Snarare ska man nog tänka två gånger innan man köper en twister för de är verkligen radikala freestylebrädor och tar ett tag att köra in sig på. Hatade min twister första gångerna jag seglade på den men nu kan jag inte tänka mig att byta den mot nåt annat än en twister 2003..
-
I stort sätt är det ju så. Två märken sticker ut och vägrar anpassa sig och det är bic och starboard. Förmodligen sitter nåt märke på rättigheterna till powerbox och bic och starboard vägrar betala. Gaastra har t ex rättigheterna på cambers varför alla betalar royalties till dem om man säljer ett cambersegel.
-
maui magic hos http://www.ontopwindsurfing.com är grymma, har haft mina 3 säsonger nu och de är som nya.
-
Enda tjejen som körde 2002 var väl Kicki Willquist. Kan ge dig hennes mail om du vill. Hon är grymt dujtig bl a 4:a vid Eurocupen i Polen.
-
Finns ju Robby Seeger promodel från Pro-limit för 650:- hos wallén. Samma schyssta snabbkoppling som min teamwave…
-
Mitt tips kort o gott:
Lättvinds freestyle: 5.3-7.0: 110 liter eller mer…gärna en Twister 117..kompakt och grymt rolig
Vågor och freestyle optimerat för ca 6.0: Twister 102…svänger otroligt bra för sin bredd och schysst rocker för vågor.Vågor: vågis runt 85-90 liter…om kombinerat med twister 102: 75 -80 liter…
Orkar inte motivera men kör själv Twister 117, seglat en del 102 och har en Maui Force 8´4″..
För liten vågis är riktigt irriterande. Köp en AB+ online via http://www..abplusboards.com och sett press på surfbranschen! 1400 Euro till din dörr kan det bli bättre?
-
oscar
Medlem6 december, 2002 vid 23:19 som svar på: Folk verkar inte ha riktig koll på vindhastigheterJag planar i STADIGA 7 m/s med 6.9 och 117 liters Twister…..
-
Har jag redan en, men det står PRO-LIMIT på min och modellen är team wave. Grymt skön…..
Ser iallafall väldigt lik ut och North har ju Pro-limits snabblås system… -
Denna design är den snyggaste enligt mitt tycke:
-
Absolut det snyggaste jag sett! Själva manövern är ju många som gör men sättet han gör den på, helt otroligt flow!