Forumsvar skapade

Sida 162 av 201
  • oscar

oscar

Medlem
    17 november, 2002 vid 19:38 som svar på: Hur gick det…

AHD säljer sin godkända formularacer 98 N.T men vikter på 1-2 kg har du nog fått om bakfoten….
    Starboard har ju en space freesex i airinside teknologi men cobrafabriken klarade visst inte av denna så det byggdes bara ett 40-tal.

• oscar

oscar

Medlem
    16 november, 2002 vid 21:43 som svar på: Onödiga inlägg på steffo?

Nån mer än jag som stör sig på Brolle JRs handpose i nya videon….?

• oscar

oscar

Medlem
    16 november, 2002 vid 16:48 som svar på: billigast flyg till gran canaria??

Nej, man tar bara och köper en enkelresa. De har ofta platser kvar i planen som de kränger billigt.

• oscar

oscar

Medlem
    16 november, 2002 vid 14:44 som svar på: billigast flyg till gran canaria??

Vilken resebyrå som helst har väl flygstolar på sina charterplan. Åkte ner för ca 2000:- spänn en gång.

• oscar

oscar

Medlem
    15 november, 2002 vid 18:43 som svar på: släphjälp

Spelar ingen roll vad du har för segel. Se bara till att börja träna i vind där du precis planar. Gå upp LITE i vind, böj armarna och spänn dem, tryck neråt i bommen mot mastfoten!
    Börja släpa framfoten och känn att du har kontroll på brädan med bakfoten så den inte börjar vobbla. Släpp sedan bakfoten också och kom ihåg böjda, spända armar hela tiden. Försök att ha så lite som möjlig av kroppen i vattnet, helst bara tårna. Uppvägen brukar lösa sig automatiskt, antingen tappar du farten pga av för lite vind eller att du slappnar av i armarna och då åker kroppen ner i vattnet eller antingen så klarar du det eller så får du kastfall. grin.gif

Kastfall kan avhjälpas med skotning av kraften i seglet med bakarmen.

Kör på!

• oscar

oscar

Medlem
    15 november, 2002 vid 08:22 som svar på: Fetaste Tricket För stunden!?

Den här är ny och rätt cool! T-Bone: http://www.windsurfen-lernen.de/mpg/move-tbone(320×240).mpg
    Switch stance forward into vulcan.

• oscar

oscar

Medlem
    14 november, 2002 vid 20:18 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Ring marinen!
    Stridsbåt 90 klarar detta galant. Har själv dundrat över Hanöbukten i 30 knop och 15 m/s med denna. Synd bara att man inte fick ha med sig brädan under lumpen, hade kunnat fått många schyssta surf på otillgängliga platser isåfall.

• oscar

oscar

Medlem
    11 november, 2002 vid 18:13 som svar på: Ny Gun bräda !

Nej, JP görs i Cobra fabriken som 90 % av alla andra märken.

• oscar

oscar

Medlem
    11 november, 2002 vid 18:12 som svar på: Ny bräda av DROPS, någon som testat dem?

och jag såg att det finns en butik som heter http://www.surfersparadise.nu och en som heter http://www.surfersworkshop.com och en som heter http://www.ontopwindsurfing.com och en som heter…….ska man inte få fråga om brädmärken längre eller vad är felet?

• oscar

oscar

Medlem
    11 november, 2002 vid 15:09 som svar på: Ny Gun bräda !

Undrar varför Marco Copello en av världens mest kända shapers skulle plagiera en shape? Bara för att en bräda råkar ha samma längd och bredd gör den väl inte till ett plagiat? Alla vet ju vid det här laget att kommer någon på nåt nytt som säljer så måste alla andra ha det också. F2 comp style är ju isåfall även den ett plagiat på DRT men lite kantigare. Det här med plagiat tycker jag är en helt ointressant diskussion. Då kan man ju hävda att alla brädor är plagiat på nåt.

Anledningen till att GUN är billiga är inte sämre kvalitet utan avsaknaden av mellanled. Skulle du kunna köpa en JP bräda direkt från Cobra när du är nere i thailand så skulle du inte behöva betala mer än 3-4 tusen om inte ännu mindre.

• oscar

oscar

Medlem
    10 november, 2002 vid 16:33 som svar på: Åsikter om tävlingar?

”Jag säger bara att pengar och galna sponsorer inte ska få förstöra denna vackara och underbara sport som windsurfing trots allt är! ”

Ser du nån risk för detta eller? smile.gif

Tycker det är rätt tunt med prispengar och sponsorer…….

• oscar

oscar

Medlem
    8 november, 2002 vid 16:37 som svar på: nybørjar bräda?

Ska du köpa nytt är tipset, Starboard GO, Mistral trance, Fanatic Viper, Exocet cruiser, AHD Zen eller nåt liknande.

Tog själv steget från Jet 320 till Tiga 260 och det är inget jag rekommenderar. Fan vad mycket fortare jag hade lärt mig om de brädor jag nämnt ovan hade funnits när jag började. Och så är dom ju perfekta att cruisa på med ett stort segel alla varma sommardagar och lära släkt och vänner.

• oscar

oscar

Medlem
    8 november, 2002 vid 16:31 som svar på: När går det egentligen fortast?

Dunken säljer brädorna från rekordförsöket på [url=”http://www.proofboard.com.”]www.proofboard.com.[/url] Mättar ha-begäret!

• oscar

oscar

Medlem
    8 november, 2002 vid 16:26 som svar på: Drömbrädorna!

Hmm det här ändras ju varje säsong ungefär i september när nästa års prylar kommer men mina är just nu:

Freestyle: Mistral Twister 117 (har jag redan YIHAA!)

Sideshore våg 5.3 och neråt: AHD Maui Force 8´4″ (har jag redan Yihaa!) men börjar bli lite sugen på en Maui Project 8´4″ 2003…….

Sen vore det ju trevligt med en wave/freestyle för onshoresegling och hårdvindsdagarna på Roxen, kanske en RRD Twintip wave (har jag haft) men det ryktas ju om nya RRD wave/freestylebrädor till 2003…

Sen börjar man ju bli lite sugen på att köra lite fort igen. Kanske en Hypersonic även om jag inte är övertygad. Varför inte en AB+ 110 eller nåt annat supersnabbt för en 8.5a. Och en AHD D58 för lite hårdare vind. Eller varför inte en hel linje, D53 och en D58.

Och varför inte en formula också. Kanske nya Bic FV1.5……

Och sen ca 10 kompletta riggar i fullkol för att täcka upp detta. Nu ska vi se…..

• oscar

oscar

Medlem
    7 november, 2002 vid 08:27 som svar på: Ny Gun bräda !

Den var ju faktiskt riktigt snygg. Iallafall om man jämför med förra årets brädor som nog var de fulaste jag sett. Och namnet Copello inger ju respekt. Tror stenhårt på Guns koncept med onlineförsäljning och tror att många kommer tvingas följa efter.

Undrar om inte NP nya segeldesign har något med detta att göra…..?

Sida 162 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA