Forumsvar skapade

Sida 180 av 201
  • oscar

oscar

Medlem
    2 april, 2002 vid 16:31 som svar på: Nya grejer?

Skvallra gärna om bommen, har funderat på en sådan länge..

Jag har också beställt en 8´4″a som komplement till Mistralen….

• oscar

oscar

Medlem
    1 april, 2002 vid 20:02 som svar på: Nya grejer?

Kul, satt faktiskt och funderade länge på om jag skulle ta en RRD eller Mistral. Har haft både TTmax och wave förut och tokgillat dem. De är ju så grymt lättseglade och lättkontrollerade i ett brett vindregister.

Men bestämde mig tillslut förr Twistern då den verkade så grymt radikal. Mistral verkar ju ha vågat löpa linan fullt ut med denna bräda. Snackade med Boman som hade varit ute med 102an och 5.3 i viken förra veckan. Han tyckte den gick högt i vattnet och var väldigt lättsvängd, han la tydligen några planande forwards med den också……..det där med högt i vattnet gillar jag, brukar betyda bra POP.

• oscar

oscar

Medlem
    31 mars, 2002 vid 21:23 som svar på: Hjälp mig så jag får komma ut på fjärden, tack

jag vet en kille som har ett perfekt kit. kolla in http://linsurf.just.nu under ”klotter” och ”bic techno säljes”.

• oscar

oscar

Medlem
    31 mars, 2002 vid 21:20 som svar på: Hjälp välja volym på vågis?????

Josh Angulo fick även han lämna RRD trots att han inte kört på annat än på egna angulo custombrädor. Han kommenterade det ”I guess the best thing I could say is that times change and people get different ideas of what will work best for their company”. Även han verkar komma med ett eget återupplivat ”Anguloboards”.

Tyvärr verkar inte Anders inte släppa några freestylebrädor vilket man i och för sig inte väntat sig men det är ju synd för oss som skulle vilja ha en toklätt brutalfreestyle!

• oscar

oscar

Medlem
    31 mars, 2002 vid 21:09 som svar på: Kan man få lite vägledning!!!

Det som hörts världen över om f2 T-rex är ju inte så postitivt. Varken 85an eller 100an har fått bra kritik. Men T-rex II kanske ändrar på det, vi får se…….
    Snarare är väl fanatic 90 och AHD D95 bättre val. Framför allt om man kollar resultatlistorna världen över.

• oscar

oscar

Medlem
    31 mars, 2002 vid 12:05 som svar på: Förbannade Öland och Haga Park!!!!!!!!

Håller med! SUUUCK, känner igen den här debatten från 99 nån gång…………

• oscar

oscar

Medlem
    30 mars, 2002 vid 18:55 som svar på: Hjälp med fotstropparna!

Har inte mistralbrädorna ett antitwistsystem? Har för mig att de har små hål runt plugghålet där en liten bricka som sitter runt skruven med piggar i passar.

• oscar

oscar

Medlem
    30 mars, 2002 vid 18:51 som svar på: världscuppen
  • oscar

oscar

Medlem
    30 mars, 2002 vid 17:13 som svar på: Hjälp med fotstropparna!

Använd en BRA skruvmejsel och dra åt hårt. Borra i brädan skulle jag inte rekommendera. Vid sidan av pluggarna är det ju bara skumkärna. Och hur bra håller skum, även om man fyller med epoxy? Isåfall ska man nog fräsa ur och lägga dit nya pluggar.

• oscar

oscar

Medlem
    30 mars, 2002 vid 09:07 som svar på: Freestylebräda??????Vad är det som gäller?

Önskar jag kunde svara, men min Twister 117 dimper inte ner förrän om 1-2 veckor.
    Jag var också skeptisk när det gäller den enorma volymen till en början. Men efter lite research visade det sgi att många av de riktigt duktiga freestyleseglarna som Nik Baker, Pritchards mfl använder riktigt feta brädor. Volymen hjälper dem i ALLA trick. Kevin P kör tex på en 251×67 på 117 ända ner till 3.7 i freestyle. Nik baker har ju utvecklat twister och han kör på den stora.

Jag tror att det är karaktären på brädan som avgör, dvs hur den ligger i vattnet och det magiska POPet.

Så jag hoppas att jag satsat rätt……….

• oscar

oscar

Medlem
    29 mars, 2002 vid 10:28 som svar på: Byta!!

Vet inte då jag inte sett dina grejer. Kolla på ngn surfbutiks hemsida om dina grejer ser likadana ut som de nya mastförlängarna

• oscar

oscar

Medlem
    28 mars, 2002 vid 14:33 som svar på: Sample – vad är det?

tror det means att det är de första exemplaren som kommer precis innan produktion dvs man testar att de blev som de skulle.

• oscar

oscar

Medlem
    28 mars, 2002 vid 14:32 som svar på: Hjälp välja volym på vågis?????

Ca 75 skulle jag satsa på. Men det beror mycket på bottenkurva, t ex exocets brädor verkar vara mkt lämpade för svenska förhållande med lite rakare kurva.

• oscar

oscar

Medlem
    27 mars, 2002 vid 20:14 som svar på: Byta!!

vill man har man som, QUE???

Seriöst. Alla moderna brädor har samma mastfotsskena så alla moderna mastfötter passar till alla brädor. På 80 talet fanns det många olika system men nu är det standardiserat. Det finns två olika system att koppla ihop mastfot med förlängare. Pushpin och northpin. Bara att välja vilket man tycker är bäst.

Så har du inte alltför gamla grejer är det inga problem. Vad har du för prylar?

• oscar

oscar

Medlem
    27 mars, 2002 vid 19:59 som svar på: Torrdragked

Brukar ta hjälp av takräcket på bilen eller något annat lämpligt.

Sida 180 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA