patrikol
Forumsvar skapade
-
Låter kul kör du följe bilen?
-
Tekniken är helt olika när det gäller större kites ha kiten högt med en större kite inte långt nere vid vattnet som med en mindre kite alltså tvärtemot vad du brukar med en mindre kite.
-
Nu är du inne på kitesurfingens barndom finns filmsnutt med en fransman som exprimenterade med Kite och han körde Vattenskidor men det var säkert typ 8-10 årsedan. Kanske någon som vet vem det var?
-
Ja om du bara skall använda den som surfbuss endast en passagerare. Då spelar det ju ingen roll men skall du ha den som både surfbuss och personbil så får du sattsa på bensin. Jag själv har bara råd till en bil så därför valde jag en Multivan bensin den kan allt men blir dyrare i drivmedelskostnad men jag behöver ju bara en försäkring, en vägskatt så jag tjänar ju mer på att ha en bensindriven buss sen kör jag ju långt ifrån 3000 mil så det var vad som blev bäst för mig men man har ju så olika förutsättningar så det går inte att säga från fall till fall.
-
En liten tunn bräda som du kastar längs med vattenbrynet springer i kapp hoppar upp och voila du surfar en bit. Ungefär så kanske någon annan har en bättre beskrivning ingen nyhet såg sådana i surftidningarna för säkert 15-20 år sedan.
-
patrikol
Medlem2 mars, 2004 vid 20:01 som svar på: Någon som är sugen på att åka imorgon malmö/lommaGött! Vi var där vid 13:20 men som du sa ingen vind. Vi fick vänta till 16:00 tiden Henke skejtare fick cirka 40 min. Ville inte köra ända till Habo men det hade det varit värt mer vind där tydligen. En kvällsbild på Henke Skejtare vid Ribban. Foto: Patrik Olsson
-
patrikol
Medlem2 mars, 2004 vid 13:09 som svar på: Någon som är sugen på att åka imorgon malmö/lommaInlägg raderat av patrikol
-
patrikol
Medlem2 mars, 2004 vid 11:55 som svar på: Någon som är sugen på att åka imorgon malmö/lommaPatrik och Henke sticker ner om 15 min är på Ribban cirka 13:15
-
patrikol
Medlem1 mars, 2004 vid 21:54 som svar på: Någon som är sugen på att åka imorgon malmö/lommaRibban höger om kallbadhuset.
-
Personbilsreggad= Bensin om du inte kör väldigt långt Diesel börjar inte gå plus förräns du kört minst 3000 mil när det gäller person bil. Eller om du kan skriva det på företaget så kan du ta diesel annars bensin när det gäller personbilsreggad bil.
Diesel= Lastbilsreggad
-
patrikol
Medlem1 mars, 2004 vid 20:49 som svar på: Någon som är sugen på att åka imorgon malmö/lommaVi hör av oss verkar blåsa som bäst kring 13:00 så det blir väl ungefär vid den tiden.
-
patrikol
Medlem1 mars, 2004 vid 17:19 som svar på: Någon som är sugen på att åka imorgon malmö/lommaOm två veckor för mig! Thailand. Skall höra runt ibland polarna. Vet en som har, vet ej om han vill sälja den.
-
patrikol
Medlem1 mars, 2004 vid 16:19 som svar på: Någon som är sugen på att åka imorgon malmö/lommaKan kanske följa med dig ut imorgon en stund, dock ej tillräckligt frisk för att kitea själv. Kan filma och fota lite! Ring mig i kväll.
-
Härliga bilder bara att tacka och buga!