Forumsvar skapade

Sida 464 av 552
  • patrikol

Medlem
    16 januari, 2004 vid 19:26 som svar på: Brunottiboards

Ja dom ser jävligt läckra ut! Speciellt den i trä! smile.gif

• patrikol

Medlem
    16 januari, 2004 vid 15:04 som svar på: Vilken film

Ja den är grymt bra!

• patrikol

Medlem
    16 januari, 2004 vid 13:15 som svar på: Kiteskola i Kalmar??

Hör med Pan vet att han skall försöka ta en tur i sommar han är dessutom iko certifierad!

• patrikol

Medlem
    16 januari, 2004 vid 11:18 som svar på: Sköna snowkitebilder + film

Läckert vem är det som plåtat dig?

• patrikol

Medlem
    16 januari, 2004 vid 11:16 som svar på: 20 kilo…??

Det är väl inte en av dom som du räknat upp som inte hade smalmidja. När man pratar ideal så får man vara oerhört mycket mer kritisk till allt, Mitt ideal är ungefär Hedi Klums figur, ganska schyst tycker jag. Vad det gäller muskler på tjejer så tycker jag inte det är speciellt snyggt blir väldigt lätt för mycket, min bästa kompis var tillsammmans med Linda Ekvall (Fittness etta i Sverige under flera år samt Gladiotor R.I.P) och hon var absolut snyggast när hon var som minst tränad. Inte när hon precis hade tävlat då blev det för mycket, Men det är väl tur att dert finns olika tycke och smak det är inget att hänga upp sig på, finns alltid någon att spana på någonstans. wink.gif

• patrikol

Medlem
    16 januari, 2004 vid 10:11 som svar på: Har ni vind i Cabarete?

Gottegris!

• patrikol

Medlem
    16 januari, 2004 vid 09:38 som svar på: 20 kilo…??

Kan inte se någon överskådlig period i Sveriges historia som inte smal midja varit populär. Förr använde man korsett för att framhäva formerna numera äter man konstigt, vet inte riktigt när skönhets idealet var kraftigare tjejer? I andra kulturer är det väldigt attraktivt med kraftigare tjejer men i Sverige?när skulle det ha varit i så fall? Tänk på att vi pratar skönhets ideal nu inte att det finns människor med olika tycke och smak, det är ju tur att det finns olika smak.

• patrikol

Medlem
    16 januari, 2004 vid 08:19 som svar på: Speed över sundet Helsingborg-Helsingör /2004

Myggen är redan med så den kontakten har vi.

• patrikol

Medlem
    15 januari, 2004 vid 22:50 som svar på: Wave’s bräda

140/36

• patrikol

Medlem
    15 januari, 2004 vid 21:04 som svar på: Speed över sundet Helsingborg-Helsingör /2004

Det börja låta seriöst får väl haka på som någon sorts funktionär! smile.gif

• patrikol

Medlem
    15 januari, 2004 vid 20:57 som svar på: Kop av kite !

S Fuel 04 är en mycket bra kite, Jag väger 90 kg har använt min Naish Aero 2 /14 kvm mest men du väger ju 20 kg till så 15 bör ju vara bra till dig bör funka ifrån 7-8 m/s en kite som funkar i lättvind 5-7 m/s bör vara minst 18 kvm i ditt fall ta chansen och prova dom större storlekarna 20-25 kvm många kommer då att säga att köp inte en kite större än 17-18 kvm för dom är väldigt tröga och jobbiga blir ruskigt överriggad om det börjar blåsa lite mer. Detta är förvisso sant speciellt när det gäller 02 kites och äldre men nyare kites är betydligt mycket snabbare och bättre än tidigare. Du kan själv kolla på kiteforum.com där finns mycket erfarenhet när det gäller lättvinds kite. Många 65-80kg killar är mer än villiga till att berätta hur bra deras 17 kvm kite funkar i 5-6 m/s det är bara att gratulera dom, men för mig som väger 90 kg funkar det inte och sannolikt inte för dig i heller när det gäller bräda så är det minst lika viktigt när det gäller lättvind 150-160cm för vindar kring 5-6 m/s när det gäller bräda för lite mera vind så tror jag inte du skall gå under 130cm min är 138×38 längden har viss betydelse men bredden är viktigare kring 38-40cm ungefär. Ps Tänk nu bara på att när vindarna börjar närma sig 10 m/s och mer så spelar det ingen roll vad du väger du kan fara allvärldens väg i alla fall. Kan inte rekommendera någon nybörjare att börja med något annat än en stor kite för svagare vindar med tanke på säkerheten. Dessutom så när det är som skönast på sommaren så blåser det tyvärr nästan aldrig så det är ännu ett argument för en stor kite. Tyvärr är det så att skall man inte stå på stranden och kolla när alla andra kör så klarar man sig inte med en kite frown.gif Jag började med 1 kite men har 4 st numera!
    Lycka till med inköpet! smile.gif Kanske skall tillägga att skall du köra på sommaren köp stor kite höst vår och vinter köp mindre kite!

• patrikol

Medlem
    15 januari, 2004 vid 18:14 som svar på: CD-ROM

Du får inte acces till en viss fil vilken den nu är. Antingen kan du inte se bilden eller läsa worddokumentet eller så kan du. Det är inte som med en ljud eller filmfil som kan bli skadad under en viss tidsperiod, bild och dokument filer är ju nu och inte ett skeende. Lite invecklat men ungefär så funkar det.

• patrikol

Medlem
    15 januari, 2004 vid 14:18 som svar på: Lund/malmö..

Säkert betydligt mer givande wink.gif

• patrikol

Medlem
    15 januari, 2004 vid 00:06 som svar på: Launcha och landa kiten själv?

Tja den går ju faktiskt att släppa, sen bör man ha kiten i ett läge så att man blir dragen längs med marken och inte loftad. Det är så man brukar göra men det bästa är ju såklart att få hjälp av en annan kiteare på land men ibland får man ta det som bjuds, kanske skall tillägga att man som nybörjare inte skall ge sig ut utan att någon kan hjälpa en upp och även ner. Kul att du är tillbaka! Alltid kul med en spökskribent hoppas att alla fårstår det bara annars kanske någon börjar tro på det du säger.

• patrikol

Medlem
    14 januari, 2004 vid 21:53 som svar på: Någon som kan hjälpa mig I venezuela ???

Ni verkar så kära så ni kan säkert bo i ett tvåmannställt med en sovsäck wink.gif

Sida 464 av 552
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA