Forumsvar skapade

Sida 499 av 552
  • patrikol

Medlem
    27 november, 2003 vid 10:45 som svar på: Söndag går det av !!

Hur gick det igår fick åka något?

• patrikol

Medlem
    27 november, 2003 vid 10:42 som svar på: rostskydd på Caravelle och Multivan?

Krockskyddet är mycket bra men vi har redan haft en lång tråd om detta så den kan du läsa istället. Det är en tindnings ide att så fort en minibuss krockat så skriver man upp det på första sidan för att sälja tidningar det är otroligt mycket mer olyckor med andra fordon också! Många gånger är det lånade bussar av föreningar företag och dylikt ovana förare med andra ord och i dessa fall är bussarna fulla med folk jag har följt allt jag läst om dessa olyckor och kan direkt säga att caravellerna är mycket ovanliga i dessa olyckor det brukar röra sig om andra mini bussar speciellt om det varit många döda eller skadade det är lätt att man tänker på VW buss när man läser Minibuss. Givetvis inte alltid man kan såklart hamna riktigt dåligt på det med viken bil som helst men vad det gäller krock med annan personbil och så kallade rullnings olycker så är Caravellen en av de säkrare bilarna. Med andra bilar faktiskt den säkrast men det står i den andra tråden och även vad andra tycker så att du kan bilda dig en egen uppfattning. Värmen är dimensionerad för ändamålet så det tar inte lång tid att få upp värmen cirka 5 min. För dom pengarna du pratar om så får du en väldigt fin buss tänk på att 10000 15000 mil är ingenting för dessa bilar så köp hellre än nyare som rullat mer än en äldre som rullat mindre! Angående priserna i Tyskland så tänk på att det är väldigt svårt för firmorna där nere att sälja en bensindriven bil nästan alla kör med disel vilket är mer fördelaktigt i tyskland (Så pruta vilt). Tyvärr måste man köra minst 3000 mil för att det skall löna sig med en disel i Sverige.
    Lycka till!

• patrikol

Medlem
    27 november, 2003 vid 07:52 som svar på: Kite i thailand?

Ungefär lika dumt som att ta ett ”semester dykcert” på något varmt ställe med 50 fri sikt 28 grader i vattnet! Sedan åker man hem till sverige och börjar dyka! 1 m sikt 5 grader i vattnet. Det är en otrolig skillnad.

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 21:33 som svar på: Kiteolyckor…

Ja det är fruktansvärt tragiskt.

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 17:48 som svar på: Resmåls beskrivningar av Thomas Alsbirk El Yaque

Prova att klicka på länken där uppe, jag har ändrat den nu.

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 17:41 som svar på: Död mans vaddå?

Tja han har i allafall skateat i hela sitt liv droppade i vertramp när han gick i första klass tävlade som 10 åring i vertramp! Men det är ju en helt annan sak att tillhöra dom bästa i världen. Vi tar det som en kul grej först sen får man se. Måste vara bra förutsättningar i alla fall.

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 13:49 som svar på: seeeoopastylylylylish!

Ten4 Videon verkar grym har haft trailern ett halvår nu, har varit sugen på den sedan dess! smile.gif

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 13:44 som svar på: rostskydd på Caravelle och Multivan?

Håller med till fullo. Är bara så supernöjd med min multivan! smile.gif Skall man köra sportigt, Roligt så glöm bussen! Sällan jag har till gång till mantorp eller knutstorp och då kör jag hellre R1 (MC)!

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 11:23 som svar på: Ny go film på Kitesurferen.dk

Ja smaken är ju som baken. Jag för min del gillar danskarnas filmer just för att dom inte bara riggar en kamera på stranden och sedan ser man 15 minuters oavbruten åkning. Ingen kite inget land ingenting mer än närbild på åkaren ganska trista filmer tycker jag. Danskarna brukar varva med allt kring kitingen, bilresor, riggningar, bygga hinder, supa ,en tjej med string som hjälper till med kiten! Ja allt möjligt. Lite tokiga grejor, kanske beror det på att jag har massor av filmer med bara kite och ingenting annat på tycker det är kul med lite ”handling” Jag tycker att danskarna ligger väldigt mycket före när det gäller ”Amatör kitefilmer”

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 10:49 som svar på: Ny go film på Kitesurferen.dk

Coolt det är en annorlunda och bitvis rolig historia!

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 10:23 som svar på: ONSDAG

Ser inte så bra ut idag. Du kan inte imorgon om det blir bättre då?

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 08:44 som svar på: Lite nyheter från Naish!

Misstänkte att det kunde vara en och annan som var intresserade av en eventuell ”X4a”! wink.gif

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 08:33 som svar på: all aboard…

Häftigt ungefär som när man är på stan och tjejerna får syn på en eller hur? wink.gif

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 08:15 som svar på: rostskydd på Caravelle och Multivan?

Nu förstår jag ingenting Varför köper man inte en volvo! Därför att du kan inte göra hälften av sakerna med en volvo och det är så gott som dubbelt så mycket utrymme (trots samma yttermått) som i en volvo du kan sitta 6 pers och äta vid ett bord du kan byta om i bilen du kan lasta hur mycket som hälst nästan wink.gif och komforten är betydligt bättre än i en volvo! (Flygplans fåtöljer med armstöd typ) Man sitter och ser ut över all trafik har last utrymme osynligt under halva bilen, på 5 minuter bygger du om bilen så att du får en fin dubbelsäng därbak man kan åka 7 personer samtidigt! försök det med en volvo!
    Min tjej var mycket tveksam i början men har aldrig ångrat sig en sekund du har väldigt bra koll på hörnorna på en buss så det är alltid lätt att se var den börjar och slutar. Vad det gäller garage så har jag alltid haft det därför har jag aldrig velat ha en förhöjd multivan den är 1,9 m så alla garage med 2 meters fri höjd är inga problem har ännu inte hittat ett sådant garage!
    osv osv…. Finns bara en nackdel och det är att har du väl skaffat en så byter du aldrig ner dig igen! Multivan forever! cool.gif

• patrikol

Medlem
    26 november, 2003 vid 07:55 som svar på: detta är vad jag gör i skolan

Ah kom igen 1001 wink.gif He He du kan inte hålla fingrarna väck!

Sida 499 av 552
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA