Forumsvar skapade

Sida 111 av 336
  • pjoter

Medlem
    7 oktober, 2008 vid 13:26 som svar på: Parkvägen onsdag?

nope. men tänkte åka ner imorrn em om de fortfarande blåser lite.

• pjoter

Medlem
    7 oktober, 2008 vid 11:40 som svar på: Retrotråd.

hahaha! fan vad jag älskar bandanas gubbarailey! snälla, kan ingen få in den bilden som instruktionsbild på PKRA om hur en railey ska se ut?
    kan se Aron å grabbarna försöka sätta såna på tävlinarna nästa år.

• pjoter

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 20:27 som svar på: Hur bra kryssar en kite?

Haha.. fan va nördig jag måste vara, tycker detta kan va rätt intressant. 🙂

• pjoter

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 05:13 som svar på: Bästa bräda för lätt höjdtagning?

Fortsättning på Jens, milkmans, svar. Det du ska kolla efter om du vill ha en bräda som kommer igång tidigt och låter dig på ett enkelt sätt ta tokmkt höjd är:
    – Rak outline (rundheten på brädan sedd uppifrån), ger en längre linje i vattnet och gör att du inte måste vara lika finkänslig på tyngdplacering för att ändå hålla kursen, jämför med långkölad båt.
    – Lite rocker (bananform sedd från sidan), en rak bräda bromsar mindre i vattnet då den måste flytta på mindre vatten när den rör sig framåt.
    – Lite flex (mjukhet i brädan) gör samma sak som rocker.

Svårare än så är det inte att se vilken bräda som lämpar sig för enkel höjdtagning och tidig planing. Dock ger alla dessa grejer i sin extrem en bräda som fastnar i all chop och är trög att svänga med. (ger dock bra pop men är jobbig att landa med i fart).
    Extremfallet är att i 12mm ply bygga en fyrkantig bräda med lätt avrundade hörn. Är igång löjligt tidigt och tar tokmkt höjd. Dock svårkörd som tusan, spec när de kommer chop/vågor.

• pjoter

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 21:32 som svar på: Försöker kita från Malmö till Varberg på Söndag

lite för lat för att läsa artikeln men 300km på gps är ju grymt mkt kortare än 300km rak väg. Skulle gissa att malmö gbg borde bli över 300km om man ser exakta distansen man färdats. men de kanske inte va de han hade gjort i artikeln?

I vilket fall så är det sjukt mycket mer imponerande att göra det i svenskt höstrusk än i brasiliansk värme.

• pjoter

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 16:26 som svar på: Kämpinge Beach Sön!!!

fan fan fan!
    va säkert skitfint! fastnade med en tråkig jävla flyttstädning hela dagen. ska aldrig mer flytta! spec inte när de blåser.

• pjoter

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 16:20 som svar på: Försöker kita från Malmö till Varberg på Söndag

Riktigt grymt att ni försökte iaf!!
    Värde en fetingmedalj även om de inte blev så långt ni kom (”bara” 8 mil i 10C luft, regn å byig vind).

missade helt dehär annars hade jag varit nere å vinkat av er imorse!

Surt att linorna pajade men låter som de va rätt turligt iaf att de hände så ni kom in till mölle å inte käkade klippor eller blev drivandes norr om kullen.

en riktig rapport skulle sitta fint!

• pjoter

Medlem
    5 oktober, 2008 vid 09:47 som svar på: Kämpinge Beach Sön!!!

kommer ner framåt 3 tiden å leker några timmar.

• pjoter

Medlem
    30 september, 2008 vid 09:42 som svar på: Kenya?

å hälsa tjurhajarna från mig

• pjoter

Medlem
    30 september, 2008 vid 09:42 som svar på: Kenya?

grymt!

berätta hur det var sen!
    var påväg dit i våras men inbördeskriget stoppade alla flyg dit så de fick bli mexiko istället. Verkar riktigt fint där annars om man bara letar sig bort från dom största turistfällorna. Kommer inte ihåg när det är valhajarna passerar där men om det är då ni är där så missa inte dom! 🙂

• pjoter

Medlem
    27 september, 2008 vid 11:21 som svar på: Caution Kites Demo på Rendez Vous i helgen

haha, den bilden e fin.

Hoppas de blir lite loopvindar däruppe!

• pjoter

Medlem
    26 september, 2008 vid 11:50 som svar på: Rendez Vous!!! Tävling I Helgen!!!

kan tyvärr inte dyka upp denna helgen heller men hoppas de blir en grym tävling!!

• pjoter

Medlem
    9 september, 2008 vid 21:09 som svar på: Rendez-vous i Varberg

Vet att det är massor av jobb bakom å de e skitkul men jag har tokmkt annat å göra å har egentligen knappt tid för att åka upp även om de blåser för en tävling. Så egentligen e jag nog mest bitter över att jag inte har tid att unna mig en soft helg med eller utan vind.

• pjoter

Medlem
    9 september, 2008 vid 13:09 som svar på: Rendez-vous i Varberg

fan svårt å bestämma sig hur man ska göra.
    Hoppas dom ändrar prognosen annars känns de surt å åka till varberg bara för att kolla på dyngfulla surfare.

• pjoter

Medlem
    8 september, 2008 vid 19:09 som svar på: grattis skate!!

Grattis din lilla sparvel!

Sida 111 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA