Forumsvar skapade

Sida 121 av 336
  • pjoter

Medlem
    9 juni, 2008 vid 21:06 som svar på: No more worries about my kiteboard

tror de kan va asgott ibland. sjukt jobbigt å leta efter brädan när man ligger i 4 gradigt vatten som konstant bryter över en.

självklart finns det ingen anledning till en sån om man är plattvattensfreak eller bara mes-surfar när det är över 20grader i vattnet. Men i vågor på vintern vill man hitta brädan så fort det bara går å då lär en sån hjälpa till.

• pjoter

Medlem
    9 juni, 2008 vid 13:35 som svar på: Ribban mån eftermiddag

Att din ribba funkar/funkade vet vi, har ett flertal gånger sett resultatet.

• pjoter

Medlem
    9 juni, 2008 vid 13:33 som svar på: ses om ca 4-6 månader

jävlit trist. hoppas de läker ihop bra och fort iaf. Du får träna å belöna dig själv med en resa till vintern när det är läkt.

• pjoter

Medlem
    9 juni, 2008 vid 13:22 som svar på: Ribban mån eftermiddag

funderar också på att dra dit. humm, ribban eller habo.. svårt val.

• pjoter

Medlem
    8 juni, 2008 vid 19:46 som svar på: skåne måndag

blåste rätt bra i lomma idag vid 4 tiden, 6-7m/s skulle jag tro tyvärr hade jag inte med kitegrejer. skulle de va nån grundvind eller e brisen igång för fullt? Om det är brisen kan de nog bli riktigt fint imorrn med lite mer grund.

• pjoter

Medlem
    8 juni, 2008 vid 18:36 som svar på: Naish Torch 16 kollapar

tror inte det är överpumpning utan tror mer du bara hade en väldig otur. En kite ska pumpas så hårt att det börjar gå riktigt trögt att pumpa (tänk dock på att inte pumpa den så hårt å sen låta den ligga på stranden i solen, för då kommer den explodera).

Och som tillägg på ditt tidigare problem tror jag faktiskt mer kan bero på att du precis som alla (nästan) nybörjare drar bommen åt dig för att få fart i kiten. Det är något du måste lära dig av med, börjar kiten förlora kraft å stanna upp i luften ska du släppa ut bommen så mkt som du når. Testa detta innan du börjar justera linor.

• pjoter

Medlem
    8 juni, 2008 vid 18:29 som svar på: vilken kite rekommenderar ni ?

En sak till, skriv vart du bor nånstans så kan du säkert få några återförsäljare eller teamriders att demonstrera en kite för dig.

• pjoter

Medlem
    8 juni, 2008 vid 18:26 som svar på: vilken kite rekommenderar ni ?

Kollar du på nya grejer så tror jag inte det säljs något dåligt i sverige, att folk rekommenderar olika kite här beror mest på vad dom själva kör och är vana vid. Det blir lite som att fråga vilken bil som är bäst. Det bästa du kan göra är att åka till stranden å se vad andra kör på och hur dom beter sig. En bra kite att börja med ska vara stabil och helst inte för snabb då du måste kolla på kiten mer för att se vad den hittar på. Säkerhetsmässigt spelar det inte så stor roll vilka nya kites du väljer, alla har väldigt bra system.

Då jag själv säljer kites får jag ju såklart rekommendera en av mina kites som jag tror/vet funkar väldigt bra till nybörjare och det är en Flysurfer pulse2. Till skillnad från övriga kites på svenska marknaden är detta en foil (dvs den behöver inte pumpas upp utan håller formen med hjälp av smålinor som en fallskärm). Detta ger vissa fördelar som att kiten flyger stabilare och mjukare och den blir också lättare att vattenstarta än en uppblåsbar.
    Kolla gärna in kiten på http://www.pjott.se och http://www.flysurfer.com

Men som jag tidigare sagt så kommer du nästan helt säkert bli nöjd med vilken kite du än väljer.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2008 vid 17:56 som svar på: När vindsurfing är bra…

riktigt snyggt! vindsurf i vågor är grymt häftigt!

Dock fattar jag verkligen inte grejen med att vindsurfa plattvatten, ser både svårt och tråkigt ut på samma gång. killarna ligger å nöter ett helt år på ett trick som inte ens ser kul ut. På samma tid har man lärt sig 10 trick inom kitesurf å alla ser betydligt tuffare ut för alla utom dom mest insnöade vindsurf-nördarna.

• de låter som en bra ide å träna när de inte är så mkt annat folk där. du kommer känna dig mindre ivägen å få en mkt snabbare utvecklingskurva när du kan fokusera på din åkning istället för alla andra. ha de kul å lycka till.

• pjoter

Medlem
    7 juni, 2008 vid 17:13 som svar på: Kiteskola österlen?

hahaha.. har jag aldrig tänkt på…. gath hjälmen ger ju faktiskt lite pacman utseende.. 🙂 du får knyta en rosett på den så du blir ms (snart mrs) pacman.

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2008 vid 17:42 som svar på: Compact Camera advice

e nöjd me min olympus 770sw. lite klyddig i menyer å inte världens grymmaste bilder men de vägs upp av att den tål att trampa på, tappa å ha med sig ner till 10m djup.

håller på att klura på en bra ide att sätta fast den på brädan med. tänkte filma lite vågåkning från brädan å se hur de blir.

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2008 vid 08:52 som svar på: Robsport öppnar butik i Göteborg

Grattis!!
    då har man ett nytt ställe att besöka när man passerar götet!
    (gott med hjälp hur man lägger in bild också, den snor jag). 🙂

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2008 vid 08:27 som svar på: En kiteskooter?

Ser ju rätt kul ut. inte för att en annan skulle byta ut surfingen men miljövänligt för alla vattenskotersfantaster å personer med skador av olika slag, skulle gissa att den får hjälp av servo så de e rätt lättstyrt.

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2008 vid 08:20 som svar på: bara fina fiskar

Thorbjörn, tackar.. ser ju helt kass ut, får kolla upp de å testa.

å resten av folk tack så mkt! självklart går de ju att styra upp lite fina deals såhär i början till folk som vill ut å köra i dom typiska 5m/s som sommaren brukar erbjuda här i skåne. Eller ladda upp inför hösten med ordentliga vågkites å brädor.

Sida 121 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA