pjoter
Forumsvar skapade
-
@Thorbjorn 472786 wrote:
Hej
Din sida funkar inte riktigt med firefoxen bilderna kommer för högt upp till höger firefoxen . Kolla.
MVH Thorbjörn
ajdå.. hur tusan kollar man de när man inte ens vet hur eller varför man kör firefox? 🙂
-
fast naish pump är ju grym.. enligt dom själva iaf. 🙂
-
japp, de går fint att köra där. inte så nybörjarvänligt precis men kul för mer vana åkare.
-
mmm. svårt val…. typiskt de e samtidigt! fast annars hade de säkert varit samtidigt som något annat.
-
hur ser de ut, kommer de bli litte folk från skåne som åker upp? är rätt sugen på att se hur dom har de på baksidan.
-
think fire is the way to go mate… use ”festival-olja”, it will just burn as long as you have hair left. if it feels a bit warm afterward you can use ”kylbalsam” or ”mjukglass” to cool the area down.
-
smart.
med en längre pump flyttar man mer luft utan att förlora kraften på slutet. Fast en 9a går rätt fort å pumpa.. å över det kör man ju självpumpande kites ändå. 🙂 -
du kan va litte dryg ibland gadget……..
Tror inte det var helt planerat av killen, kan lika gärna va du nästa gång, räcker en lina snor sig eller går av så blir det bodydrag på stranden.De e ett skitbra tips på en säkerhetsrisk som tar ungefär 1s att förebygga. Tror det är ett antal pers (mig själv inkluderat) som inte tänkt ett skit på den aspekten när man lägger ifrån sig brädan. tvärtom lägger jag de alltid med fenorna upp när den ligger på kiten för att skydda kiten.
-
vad hände???
inga bestående men hoppas jag! -
humm, blir lite märkligt när vi kallar fågelskådare själviska. är det några som är själviska är det väl vi egentligen?
finns det någon annan än oss som tjänar på att vi surfar längs stränderna? troligen inte (iaf inte i någon större skala än att nägon kanske säljer en pirog eller två till oss).
E de inte lika bra att sluta gnälla på fågelskådare och på att det finns andra större faror för fåglarna, det är jag rätt säker på att fågelskådarna redan vet om och arbetar så hårt dom kan emot. Det som gäller för oss är sakliga argument vad surfingen ger oss och andra strandflanörer och sedan bevis för att fåglarna inte blir särskilt rädda för oss.
Vi (Ludde och Kaiser framförallt) gjorde en film när tippen var i fara. I den filmen går vi med en kite i luften väldigt nära fåglar och dom blir inte skrämda, sen klappas händerna och fåglarna flyr direkt å flyger ett varv innan dom landar på samma ställe som innan (dvs väldigt nära kiten). Försöker även med kiten skrämma fåglar i en fågelsjö utan att lyckas få dom att flyga. Ska se om jag kan hitta filmen, LUDDEE kanske har den fortfarande? -
åker nog ner om en liten stund. ser ju riktigt gott ut! 🙂
-
vi kollar mest på dmi här nere. då det är tokigt varmt på land n och fortfarande rätt kyligt ute i havet så hjälper brisen till att höja prognosen några m/s på de västliga vindarna.
habo funkar från SV-V-NV och lundåkra funkar från SV-S-SO-O. på N och NO saknar vi tyvärr plattvattenställe nu för tiden..