pjoter
Forumsvar skapade
-
lite fler bilder från söndagen, grymt soft dag på vattnet!
-
vill också! ill ut å köra lite liten kite efter helgen men men kroppen är helt slut….
hoppas ni får de gött!
-
Du skulle sagt till så hade du fått låna min bräda å kört lite slider med, eller så hade du kunnat låna en skruetrecker å skruvat av dom.
Den var riktigt kul men på tok för kort, blir att bygga den längre inom en mkt snar framtid!! nu vet man iaf att konstruktionen funkar så då kan man lägga lite pengar på de å faktiskt köpa grejer.
-
2 15m2 speed2 och en p3 13m2 kördes i habo under helgen. tycker inte det är så ofantligt stora kites faktiskt, rätt normal-storlek på största kiten för dom flesta som har 3 kites.
Å självklart väljer man inte en speed2 15 som sin enda kite, det är en lättvindskite och den gör det jobbet sjukt bra. Har själv varit skeptis till den efter en halvsunkig session med en tidigare men efter slidande och urkrokad åkning i helgen har jag bestämt mig för att en sån måste jag ha till sommaren.
Hela grejen med lättvind är ju att folk tror det år trist för att man måste gå en massa, å att förnedringssurfa är sjukt trist oavsett om man har en 15m2 FS eller en 7m2 ozone. Grejen är ju att skaffa en kite så man kan satsa å köra på det sättet man vill i så stort vindregister som möjligt. För sverige (skåne) har sjukt många sommardagar med vind som i helgen och att då kunna ladda massa tricks istället för att sitta på stranden eller vandra upwind var 5 min är rätt gött.
Å i min värld så slår 1h på vattnet 1h på land med hästlängder. Men det kan ju bero på att jag tycker det är roligare att surfa än att kränga prylar.
-
de låter bra nic, desto mer vatten till oss. 😉
@nic 463163 wrote:
*eftersom den är snabbare i svängarna så har man den i samma vindar, ev är jag för snäll å man behöver en ännu större closed cell att döma av Flysurferkillen jag åkte med i helgen. Eller så får Pjoter komma upp å visa hur slipstenen ska dras…
fast tycker ju du borde kommit ner å kört lite ozone 13, för om inte jag mistolkar dig helt i den andra tråden så kan man ju gå ner en storlek på bowarna i samma vindar. 😉
-
Japp du observerade helt rätt. Vi hade skitkul! hade inte ens tid till att lägga märke till att du kom (och gick) medans vi surfade.
Hoppas du får surfa lika mkt i mynningen imorrn som vi fick i habo idag, för de va gött.
-
några fler bilder från dagen.
-
vart var du idag? skulle inte du hänga i habo?
-
habo levererade idag! sjukt soft å raila.. bilder dyker upp sen. 🙂
-
mest överskattad fylla faktiskt..
fast imorrn kan ni få en skymt av årets fetaste vågbräda där…
-
alltså.. designen är sådär…. lite läskiga 90tals vibbar är det.
-
uuuhhh…
bjussa tjurtestikel.. just snällt
-
pjoter
Medlem9 maj, 2008 vid 06:55 som svar på: Någon som ska åka Köpenhamn -> Malmö innan helgen???Haha, stockholm, uppsala, trosa… sak samma, baksidan är det iaf. 😉
Chrille, tar du den till habo i eftermiddag så kan jag ta den där. Fan hoppas de går att få litta surf idag.
-
pjoter
Medlem8 maj, 2008 vid 18:44 som svar på: Någon som ska åka Köpenhamn -> Malmö innan helgen???får du med brädan till habo förresten? annars kan jag ta den imorrn så kommer stockholmarna komma ner ännu fortare om Kaj vet att de ligger en vågis i hans soffa å väntar.