pjoter
Forumsvar skapade
-
tror fasen de inte gick med kniven nu, förstår du hur kallt det är? snacka om att han måste haft blueballs.
-
haha, gött ni börjar bli fulla gubbar!
fan jag fastnade hemma i hårda xbox bataljer… syns imorrn om ni orkar er upp från golvet.
-
nejnejnej….. 6.5 heldräkt är grymt jobbigt. körde med min dykvåtis första åren för jag inte hade pengar till annat å snacka om skillnad när jag bytte upp mig till den prolimit jag har nu. trots att den är tunnare är den varmare pga gummiutsidan (den andra torkade aldrig å kylde som fan i vinden) å framförallt är den sjukt mkt smidigare, kunde inte ens böja armarna mer än 50grader i dykdräkten.
Förresten sjukt nöjd med min vanliga prolimit nånting, enkel 2000:- dräkt som gör sitt jobb. Tycker alltid det är händer å fötter som är problemet, sällan kroppen.
-
nope verkligen inte. är det stöld får det bli allmän hetsjakt å sen lynchning. fast först får de väl bli ordentlig genomgång av strandkanten imorrn igen om den av nån underlig andledning dykt upp igen.
Ingen som sett nåt?
(värsta e att jag själv borde fan sett nåt, satt 10m ifrån den å fotade stor del av tiden) -
go dag idag! varmt, soligt, topless kitebitches å allt annat som gör just habo till ett sånt grymt ställe.
sjukt mycket folk va de iaf å många kände man inte alls igen, spännande värre.
Om ingen hittar Thörns bräda imorrn får de fan bli en liten insamling. skamligt att en bräda ska försvinna från strandkanten i habo!!
-
haha, va praktiskt!
fan, måste ju va krillans å habobratzens bästa vän! bara att läsa baklänges å bli full på minst alkohol/krona.
fast alla vettiga människor vet ju att ska det va lagligt så är det 2,8:or som ger mest APK.
-
hahaha, ni kommer fan missa surfet imorrn era fyllesvin! kan ju ringa vid 2-3 tiden när ni nyktrat till å insett att ni missat all vinden. 🙂
-
syftar inte på att man åker mot vågen, hoppar och sen landar downwind, det är rätt självklart att man gör men kollar man på dom sista bilderna i sekvensen så tycker iaf jag att det ser ut som han fortsätter rotationen i vattnet. iofs svårt att se eftersom han försvinner bakom brytet och det inte är så många bilder. Precis som man i snowboard ofta landar i en rotation. fetare om man snurrat helt klart, spotar landningen å stompar den.
Men förutom det så är det ett riktigt grymt hopp.
-
@SkånePaul 446461 wrote:
Ett ord till alla noobs i Habo: Blåser det 20 m/s sekund ska ni ha en 20 kvadrats kite!!
just ja, den gamla regeln, lika stor kite som vindstyrkan (då självklart i metriska måtten m2 och m/s). grundades från början till 2 linors drakarna men stämmer faktiskt fårvänasvärt bra på moderna bowkites och även foilar.
Om inte jag minns fel var det tyska ingenjören och kitepionjären Helmut Schnapps (uppfinnaren av det välkända tricket boardoff Elkschnappslikörendricken to blind) som grundade denna regel i sina första kiteskolor i slutet av förra decenniet. Kanske nån av de gamle rävarna här som minns mer historia kring denne storslagne man?
-
klart de går! de e ju trots allt runt 3 grader i vattnet så ingen ide att använda torrdräkten längre.
-
gasspis, kyl (kanske frys) å lite matlagningsgrejor. dusch, wc. humm.. de e nog allt. ingen tv eller nåt sånt. takfläktar å balkong med havsutsikt..
absolut ingen lyxlägenhet men ett helt ok basboende vilket e perfekt då man ändå inte är där så mkt.
-
gött.
Helt ok lägenhet för dom pengarna. stor är den å en liten butik precis bredvid.
kör du med cykelslang ta med reserv, letade i en v efter de då jag va där utan att hitta. Å hälsa killen som driver internetcafeet och restaurangen framför lägenheten att han är en skithög från Peter å Lisa. 🙂 -
@Unhooked 446397 wrote:
med kiteloop menar jag kite loop a la legit bert style, el inventor med kiten UNDER än.
så om du gör en enorm jävla kiteloop som går fel (tex du gör en riktig kiteloop med kiten under dig å märker att kiten inte hinner upp för att dämpa fallet) så kan du inte sparka av dig brädan, visst kan man landa på röven om man hinner de osv. men landar du på brädan är dina knän körda totalt. kitepiruetter har mycket mjukare landningar än en helt vanlig LEGIT raley.
märks att du inte kör i habo…. att sparka av sig brädan å landa i 30cm vatten utan hjälp från kiten gör ONT (och tar dig troligtvis bort från surfingne för säsongen). assplant is the way man.
-
uuuuhhh… hurghada… får rysningar bara jag tänker på den jävla flygplatsen…
-
hardcore!!
tur man inte kör slingshot, blir hela tiden så stora loopar med dom där. skitläskigt!