pjoter
Forumsvar skapade
-
pjoter
Medlem9 februari, 2008 vid 08:58 som svar på: Någon som tror på surf i Skåne i morgon Lördag?jag åker till lundåkra vid 12 tiden. kanske går att köra lite. gott väder iaf.
plockar med mayhem 9an om nån vill kolla litte på den.
-
även åmål å uppåt?
-
kommer inte ihåg men pendlade en del mellan sälen och uddevalla för endel år sen och tyckte då det gick mkt snabbare än då då jag varit på semester runt vidda. Man går väl på 45an å sen kör man den upp till va de nu heter därman tar vänster å åker genom trysil å sen upp på sälfjället. där kunde man iaf då stå på rätt bra påvägen utan att tänka på alla fartkameror å skräp som det är i norge. men det kan iofs ha blivit massa kameror där sen jag körde sist.
-
annars kan man ju ta å fylla några bilar till sälen också.. mkt snö nu och fina raviner å leka i. grymt mkt snabbare väg dit.
-
får hoppas de blåser den här gången…. haugastöl är fint men rätt trist när det är vindstilla och dåligt med snö.
tar lång tid upp, sega vägar däruppe i norge. -
hade vart fint med en långhelg. jag är på!
-
hade iaf skippat 7:an men vet inte riktigt med bräda. va de tulum du skulle till? dom sa att dom hade rätt fina vågor ute på revet. skulle va nåt ställe där dom skulle växa rätt fint å vara såna i 10-15s innan det blev djupare igen och dom lugnade ner sig utan att bryta helt. tror cozumel kan få rätt ok vågor.
Svårt val med bräda faktiskt men en tt är ju smidigare å funkar nog alldeles utmärkt ute vid revet också.Tror ni kommer få en riktigt fin semester iaf! fruktansvärt vackert är där och precis lagom varmt å gott. Sen är folk trevliga å bra. Glöm inte att åka till ett antal olika cenotes å snorkla, dom ser väldigt olika ut. Å ska ni vara nere vid tulumtrakten så hyr en moped å kör ner till punta allen, sjukt skumpig väg men väldigt vackert. Fan, vill inte va i sverige igen!!!
Å mopeden är sjysst att hyra på hertz. fina 4taktare som inte drar ett piss. (körde soppatorsk mitt ute i ödemarken med en skabbig 2taktare som drog mer än min volvo).
-
Jag tycker inte om att man har en lina nere vid selen som dels slår en på pungen och dels är ivägen när man ska kroka i och ur. Sen är den iaf på vissa kites så grymt lång att den hänger i vattnet å släpar vid mkt depower.
Å så är man mkt starkare på att dra mot kroppen än från.Men har bara testat lite kort med det så jag vet inte riktigt, fruktar bara det annorlunda nya och utgår från att det är av ondo. 🙂
-
sliding stopper funkar väl bara när man har två linor genom bommen va? och alltså depowern under bommen… inget gott utan något ont med sig.
-
fan då… nu blåser de inte mkt. men verkar ju som de sak komma framåt kvällen. kanske kan bli lite tryck senare.. men vågor blir de ju inte. 🙁
-
Tycker iaf att man känner en klar skillnad att kita vinter mot sommar. På vintern känns det som man kommer igång i mindre vind och man åker saktare än på sommaren.
-
låter fint de.
kom på nu att jag ju inte har några skor.. hoppas kent är hemma imorrn och ha fått hem fina skor till mig.
-
är precis hemma nu. blev väldigt dåligt med vind tyvärr. svårt att säga om vågbrädan, har du tur å det blåser tror jag det är riktigt fint, men de verkar som dom flesta localsen kör på TT brädor, är grymt choppigt innanför revet så de e inte fel med en bräda som skär bra så man kan ta sig ut till vågorna.
va e de du har för grejor? och när e de du åker?
-
@SkånePaul 442909 wrote:
Köp en LF Picklefork, alla jag känner som började på en sådan är hyffsat duktiga nu! Finns en på köp&sälj!
De har du rätt i! måste va den bästa nybörjarbrädan!
eller nåt. 🙂 -
Ludde, tycker det beror på hur det ser ut där man kör. i rena fina vågor så helt klart en ordentlig vågsurfbräda så man kan köra mest på vågen men i lite mindre, orena choppiga vågor som det ofta är häromkring så är det gött med en lite kvickare bräda som skär choppen fint…. enligt min åsikt iaf men jag är ju definitivt ingen vågmästare.