pjoter
Forumsvar skapade
-
börjar bli surfdags! ser ju gott ut med jämn fin vind runt 7-8m/s.
-
jag har förlängt min egen med nån lina från båtaffär. bara gjorde en en ögla och klädde den med nån typ av rörisolering (som man har för att göra tjockare grepp på bestick/tandborstar mm). sätter den på selen å så leashen i den. har hållt i 1,5 år än iaf.
-
alltså, prognosen säger sso och ni funderar på habo? side off brukar ju va grymt där, inte alls byigt och massor av vatten.
// Peter (aldrig ironisk)
-
pjoter
Medlem11 januari, 2008 vid 16:50 som svar på: Tomten kom tidigt i år… å massor av Mayhem blev det. 🙂paul, nope… tror inte de, vet inte vilken de e och kommer faktiskt inte ihåg vilka jag testat. Provade 3 naish i somras och va bara sigma-kiten som imponerade lite, nog fin till vågor men sjukt tråkig att loopa mm. såg ut som en skadeskjuten fågel när den bara snurrade runt sin axel medans den inte ens gav mig kraft nog att hålla mi planande.
Nu blåste det tyvärr dåligt alla dagar jag testade dom så kan tänka mig att dom blir bättre i lite mer vind men inget som fick mig att ens överväga att byta.
Nu har en försenad tomte hittat till skåne och mig. Ligger en orange fin mayhem i sovrummet och väntar på att luftas i helgen!
-
mjölkmann, jag tycker synd om dig att du bor i sveriges rumphål men du kan ju faktiskt flytta till framsidan om du vill. =)
-
trial and error metoden är framförallt ganska korkad i den här sporten.
Kan förstå det om du bor långt bort från andra så du måste lära dig själv men i sånna fall läs på ordentligt innan du tar upp kiten i luften!!!
att testa lite när de blåser såpass att det är jobbigt att stå innan du ens har en aning om hur säkerhetssystem är inte intressant utan bara grymt idiotiskt!!!Skadar du dig själv så är det ditt problem (förutom att du blåser allas skattepengar på idiota ideer) men ser du till att ge kite dåligt rykte genom en olycka eller förbud så har du många personer som inte kommer tycka om dig.
-
jag vill ut!! har en ny kite att testa! de va längesen man såg framemot att pumpa lite. fast vill ju ha vågor, kanske norrmannen?
-
haha, gött henke. så det som utmärker en bra chopp-bräda är att det är din. 🙂
Dålig koll på det men vass kant och smal som sagt så man orkar hålla kanten ordentligt (egentligen är det väl inte bredden som är viktig utan att man står nära hälkanten så man får ner kraften bra). Sen är det viktigt att den är rund å fin i framkant så man inte kör fast i vågorna (sjukt jobbigt när det tar tvärstopp).
Konkava brädor är väl bättre eftersom dom får ett renare skär.Fast grymmast ska ju foil-brädor va då dom inte alls går på den stökiga ytan. men verkar lurigt å köra med.
-
Aldrig provat den brädan men den funkar säkert helt ok om du ska lära dig å sen bara leka lite ibland. Blir ju stabilare å mer lättkörd med den längden men du kommer nog tycka den är lite klumpig om du ska börja hoppa å snurra å så. men har du inte dom ambitionerna funkar helt klart en större bräda.
Tänk bara på att är det lättvind du vill ha så är bredden minst lika viktig som längden. skulle tro att en 140*40 bräda planar lika tidigt.
-
klart han var! de e bara du som sitter på stranden å surar tills de blåser 8m/s. 🙂
-
han har skön stil den killen.
-
vill prova å jämföra mot sessionen. Känns som dom är rätt lika, e dom det så är den nog grym för sessionen e sjukt kul trots storleken och man får grym pop även i lite vind.
-
tyckte de stod 2 kites för att köra mellan 5-15 men tyckte inte lät ett dugg imponerande, därför tolkade jag fritt att han måste väl mena en iaf. Har han bara kört c-kites från -05 innan?
Paul, pratar såklart om min FS p3 10a. iofs vet jag inte exakt vindstyrkor så jag kan ju ljuga men är igång bland dom första och har kunnat köra när andra inte kunnat hålla sina 9: or själva (c-kites då).
Men jag fuskar ju och använder 2 brädor (spleene session 141*42 och rip 122*37) så egentligen kanske det inte kan räknas riktigt men går gör det helt klart. Fast i 15m/s är det mer överlevnad och jag skulle inte gå ut om det blåste 15 för då e de lite kämpigt. =) men blåser de upp under tiden så går det hlet klart. å man får sjukt häng. =)
-
grymt tufft att du redan har bilder från resan om två veckor!
-
pallar inte läsa men att kunna köra på en kite mellan 5 och 15 m/s är ju inte så ofantligt imponerande. Funkar ju fint med min kite å den e ändå gjord -06. Dock så får man ju anpassa åkning å trick efter vinden. loopar den definitivt inte i 15m/s eller gör höga tyskehopp i 5m/s.