pjoter
Forumsvar skapade
-
haha, de här e fan för tidigt på morgonen. de va på den gamla goda tiden när man kunde fixa egna regdatum å grejer.
-
tänkte ge mig ner rätt snart, så man får kört innan de blir för mkt vind dä nere och de vrider för mkt på väst för sydsidan.
-
kan man vara anonym nu.. länesen jag såg en anonym på kitekonfen.
-
ser ut att ladda på rejält imorgon! 🙂 🙂 🙂
-
låter hårt…. 23m/s e tokigt mkt vind! 23*3.6=82km/h eller 46 knop om jag inte räknar helt tokigt. räcker man åker med vinden så tillhör man världseliten i speed. å då snackar vi väl medelvind..? troligtvis blir det iaf 30-35m/s i byarna. vettifan om jag ens skulle ge mig ut i det där med en 6:a.
men jag gillar dig ändå erik. 😉
-
förresten, åker söderut imorrn men vet inte var, ljunghusen går väl bort i den vindriktiktningen men kämpinge, skanör hamn eller att man letar sig till norrbaggen är möjliga alternativ. fast egentligen borde man ge sig av längre österut å få lite vågor.
-
att du inte lär dig. 🙂 har du redan glömt bort när du frös som f-n i lundåkra medans man svettades i flera timmar på osten.
-
pjoter
Medlem24 november, 2007 vid 16:45 som svar på: Kite till ett lågt pris som funkar på vatten och snö?tror inte vi har nån surfbutik i sverige som har dåliga grejer. Däremot finns de grejer som passar en mer eller mindre bra beroende på vad man ska ha grejerna till och vad man är van vid.
skulle nån butik sälja skit skulle dom behöva slå igen ganska fort eftersom sånt sprids fort.
-
kiten e lagad å inte testad å jag har en fin ny vågbräda att leka med. 🙂
har ju inte surfat sen kicker and slider i sept så abstinensen börjar bli enorm.
blev dock inget testat idag. såg fronten ligga en bit ut men den hann inte komma in så de va ide att rigga.
-
jag ger mig ner till kämpinge eller skanör hamn å kollar. måste testa grejerna lite så jag vet allt funkar imorrn när de ser ut att kunna bli kul på fm iaf.
-
de börjar så sakta öka.. från 0-3,5 på en timme nu å de ska fortsätta. tror fan de kan gå att surfa på näset precis innan de mörknar. nån som ska med ner å försöka?
-
precis! kom igen nu, börjar ju bli lite steffo här.
Jag har fortfarande inte hört nåt ordentligt från eh, e de för att dom bara går sönder när dom ramlar i vattnet?
-
haha, precis, man pratar ju inte med stockholmare om man kan undvika det. 🙂
-
pjoter
Medlem23 november, 2007 vid 15:05 som svar på: Kite till ett lågt pris som funkar på vatten och snö?precis som föregående sagt så kan du köpa vilken vattenkite som helst å köra på snö med. försök hitta en kite med mkt depower så klarar du dig länge på en kite. Har bara en kite (flysurfer psycho 3) och det är väldigt få dagar jag behöver stå på stranden och andra kan köra, oberoende av hur många kites dom har.
-
vad tyckte du om straponarna? visst är dom goa att använda, gillar speciellt att dom är så lätta att ändra storle på när man håller på liksom, efter en stund så vill man ju gärna göra dom lite större för att hålla det bekvämt och skönt.