pjoter
Forumsvar skapade
-
åker till lomma istället… verkar ju ok.
-
de blåser. har varit ute på limhamnsfältet å meckat med kiten å de e helt ok tryck. dock mkt nord. sticker till ribban om en stund.
-
fördelen med land är att du kan gå ut och faktiskt köra i 4m/s med en 10a. i 4m/s kan du mer eller mindre köra kiten precis hur du vill utan att va orolig för en flygtur. du lär dig hantera kiten och samtidigt ha kul å köra. på vatten behöver du betydligt mer vind för att kunna köra, och det är då det kan hända grejer. Så snö/land är helt klart säkrare pga att det inte är så mkt kraft i kiten.
Ha dock alltid koll på vädret! oavsett om du är på land eller i vattnet. Det behövs inte så stark by för att kiten helt plötsligt ger dig riktigt mkt mer kraft än du tänkt dig.
-
japp, jag lever. 🙂 å surfsugen e jag, fast de e för kass väder idag, hade hoppats på perfekt vinterpremiärväder men de här känns bara kallt å jobbigt.
allt lugnt med herr johan annars?
-
blir nog habo för min del också. pallar inte köra långt när vädret är såhär pissigt…
-
har också lyckats med det där. lekt lite på fyllan å landat stenhårt på hälen efter hopp från perrong. Inget brutet men kunde inte stödja på hälen på en vecka. sen gick det att börja så försiktigt men tog flera månader innan det var ok. var 3 år sen men måste fortfarande använda bra stötdämpande skor till vardags för att kunna påfresta den lite mer vid ex surfing, skidåkning, tricking mm.
-
skumt väder nu… snö, regn, åska å sol inom 10 min… känns tryggt.
-
jag tänkte ge mig av uppåt er vid 12 tiden också.. får se om man hittar.
-
aldrig varit i helsingborg å kört, men de ligger ju mkt bättre til för lite vågor däruppe.
ska iaf vägen om habo imorrn å kolla över kiten innan jag ger mig vidare. kan kolla mer imorrn.
-
undra om de inte blir bättre i helsingborg….
-
de där låter lockande, blir det några vågor där nu?
-
jag ska fan göra comeback på lördag! frågan e vart man ska köra bara.
-
@above_the_law 423572 wrote:
Suck!
Why am I not surprised over who made this ”lågvatten”-statement (”Citat” below)??
Please, let´s skip this type of comments on this forum (all of us):suck………
-
störiga silikonbrudar går också fetbort! vill jag kolla på nakna tjejer så kollar jag på nakna tjejer. har dom råd att hyra in tjejer till bilderna så borde dom sänka priserna. på en kitehemsida vill jag ha feta åkbilder å bilder på kiten. gärna ordentliga tekniska bilder på olika lösningar som bom, safety mm. Gärna lite filmer på kiten också med safety och relaunch. Ok att de e kul å se fet åkning men jag vill hellre veta hur kiten funkar, det är den å inte aron hadlow jag är intresserad av.
sen går som sagt förkortningar bort rejält! de e säkert ballt i tyska ingenjörskretsar men inte för vanliga åkare.
-
surt. hoppas du hittar dom, fast chansen e liten.
å som svar på frågan så klart du sk ha grejerna i lägenheten.. har mitt i en garderob, viktigare med kitegrejer än med massa kläder.