Forumsvar skapade

Sida 155 av 336
  • pjoter

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 18:25 som svar på: Fest Malmö 18/8

men söta lilla krille, de klart jag inte menar din lilla röda. du vet hur hård jag blir bara av tanken på den och allt gottigt som döljer sig därunder.

• pjoter

Medlem
    16 augusti, 2007 vid 13:53 som svar på: Fest Malmö 18/8

Fast fult är väl också relativt. kan garantera att det finns steffoianer med dålig smak som stolt bär omkring på kläder som jag vet är fruktansvärt fula och borde eldas upp.

• pjoter

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 15:24 som svar på: imorgon?

nån som ska neråt vid 3-4 tiden?

• pjoter

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 14:39 som svar på: många säljer kites men få säljer brädor

min nybörjarbräda va 151*…
    bara så alla vet.

• pjoter

Medlem
    14 augusti, 2007 vid 14:34 som svar på: Mountainboard

slutade helt köra på mitt hemmabygge efter jag skaffade lättvindsbräda till vattnet. är igång och kör på vatten samtidigt som på land och vatten är sjukt mkt roligare. ska man köra mountainboard vill man likförbannat ha iaf 5m/s för att man ska kunna få lite fart å göra några små hopp och vid den vinden funkar de fint att köra plattvatten med en ordentlig lättvindsbräda.

Mountainboard är helt klart kul men jämfört med vatten eller snö har de ingen chans.

• pjoter

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 20:01 som svar på: Vilken otrolig prisdumpning!

om du vill spara pengar så får du väl köra vidare på brädan..

min bil har bara ökat i värde. gäller att placera sina pengar väl. 1500:- köpte jag den å med dom nya skrotpremierna har jag inte bara åkt gratis utan faktiskt kommer jag tjäna 3000:- när de e dags att skrota. fast den ska ju iofs inte skrotas än på länge.. finare bil e svårt att hitta.

• pjoter

Medlem
    12 augusti, 2007 vid 17:15 som svar på: slider i habo.

kan inte måndag men är på från tis å framåt.

vad behövs nu då?

• pjoter

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 12:35 som svar på: Första testen av min mp3

funkar kanon att både sätta och inte sätta landningarna med musik i öronen.

Paul, hur lyckades du med det? jag e så jävla snål så jag använder samma kondom tills den spricker när jag ska byta batteri och har fortfarande inte fått det att läcka en gång. tar en sytråd och lindar några varv runt kondom och sladd bara så håller de.

• pjoter

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 12:29 som svar på: Åk inte bland badande!!

de ska inte va så lätt. surfar man så surfar man. ligger man i vattnet så är man på fel ställe. så enkelt är det.

• pjoter

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 19:34 som svar på: Impactväst kombinerat med midjesele?

va de verkligen smällen som gjorde att du fick ont och inte selen?
    enda gången jag fått ont i bröstkorgen av vattnet är när jag kört rätt in i en våg. annars tycker jag mer är att man kan få ett rejält ryck/brytning av att kiten fortsätter dra då du klotar.
    Var det selen så är det nog en bra sån du ska köpa istället.

• pjoter

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 05:22 som svar på: lättvindsmonster?

bara kört speed2 15 nån timme eller lite mer. funkar fint att kroka ur å leka med så tror nog du kan sätta en hel del med den också. är ju grymt stabil så man slipper ha stenkoll på vad kiten hittar på hela tiden. rätt gött. Tror också den ger rätt bra drag i looparna även i låg vind (inte heller testat än av nån anledning) då den är snabb i fönstret och svänger med en stor radie.

• pjoter

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 21:30 som svar på: Trans brädor? Är dom OK?

inte så bra ide, rätt svårt att lära sig på en woodie. iaf om man bygger enkelt utan rocker. hugger fast i all småchop. sen är dom mkt tråkigare att köra på än en riktig bräda.

• pjoter

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 21:26 som svar på: Bredast i ändarna eller i mitten?

väldigt enkelt så får du tidig planing och väldigt enkel höjdtagning med en bräda med smal midja. nackdelen är att brädan blir seg att svänga med och jobbig i chop.
    en bräda med bred midja är lätt att svänga och går enkelt genom chop. nackdelen är då att den kräver mer kraft och teknik för att ta höjd.

alltså använder man en bräda med breda tippar och smalare midja som lättvindsbräda och en ”vanlig” bräda när de blåser lite mer.

Detta är grymt förenklat utan någon inblandning av flex eller rocker.

som exempel byggde jag utan någon större kunskap en woodie i samma mått som min vanliga SOS 128*41 och kunde börja höjda ca 3m/s tidigare med den med samma kite. självklart spelade de stor roll också att den byggdes utan rocker och för att köra fenlöst.

• pjoter

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 13:54 som svar på: Råd tack!

🙂 haha

jag hade satsat på 9bow bara för att jag hatar att rigga. lite mindre sweetspot urkrokat med en nia men du slipper in å byta kite å mecka eftersom det aldrig blåser jämna vindar i sverige.

• pjoter

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 13:51 som svar på: Inte kite. Men kan detta roa…

@skotten 403090 wrote:

kiteloop to face.

gör nästan lika ont som att smacka höften i betong. Fördelen med att kita är att 10 min senare gör de inte särskilt ont medans det är då smärtan riktigt börjar komma efter närkontakt med betong.

Kite är fan inte hardcore, de e de som e så gott, hade man satsat på samma sätt med skidor, skate eller vad som helst på land så hade man suttit i rullstol nu.

Sida 155 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA