Forumsvar skapade

Sida 176 av 336
  • pjoter

Medlem
    6 februari, 2007 vid 21:34 som svar på: tumvantar

håller du aldrig handen i mitten av bommen martin? skulle inte funka för mig, kör ofta med linan ut mellan fingrarna då jag cruisar med en hand.

• pjoter

Medlem
    3 februari, 2007 vid 14:46 som svar på: habosurf imorgon lördag

de va riktigt gott idag! tråkigare väder kan man ju ha i februari. 🙂

• pjoter

Medlem
    3 februari, 2007 vid 08:11 som svar på: habosurf imorgon lördag

ker dit om en stund. verkar fint! 🙂

• pjoter

Medlem
    2 februari, 2007 vid 18:47 som svar på: Nu jobbar jag i Hua Hin

nej nej nej. det är stellan som har blommor och hjärtan på tröjan. På ett snitsigt sätt blandar han deras transkultur med schlagerbaren.

• pjoter

Medlem
    2 februari, 2007 vid 17:42 som svar på: Habo idag vid 1300

det blev en mysig liten session i regnet!
    trodde man inte då man kom dit.

• pjoter

Medlem
    2 februari, 2007 vid 12:20 som svar på: habosurf imorgon lördag

jag e på!

där vid 9-10 ungefär.

• pjoter

Medlem
    2 februari, 2007 vid 12:20 som svar på: Habo idag vid 1300

e sugen. ska se om jag kan sluta tidigare idag å få lite surf.

• pjoter

Medlem
    1 februari, 2007 vid 19:24 som svar på: kör du c ellor bow?

kan inte jag få ett alternativ?

• pjoter

Medlem
    1 februari, 2007 vid 17:37 som svar på: 15/11 eller 15/9 Waroo 07..?

allt beror ju på vad man ska ha kiten till. en bow har mycket större åkbart register än en c-kite men är det urkrokat du är ute efter så är inte skillnaden så stor. Tror du lätt kan köra med 9-15 om det bara är köra och hoppa lite du vill göra. Är du däremot inne på kiteloops och urkrokat kommer du troligtvis många gånger förbanna att du saknar just den där kiten i mitten som hade varit perfekt den dagen.

• pjoter

Medlem
    31 januari, 2007 vid 19:46 som svar på: Bräda köpes!

@kasimir 362863 wrote:

Fet våg du tar där Pjott!

tack!! 🙂

Erkänn att den ser rätt skräckinjagande ut. Rätt glad att jag överlevde att bli spolad precis efter det kortet. var säkert under vatten i 3s.

• pjoter

Medlem
    31 januari, 2007 vid 16:31 som svar på: Bräda köpes!

nej tyvärr inte.
    SOS kitebrädor har varit svårt att hitta på nätet.

Men killen som gör dom är ju en grym shaper på framförallt våg och vindsurfbrädor.

Brädan är kanon i chopp och vågor men är lite för trögstartad i plattvatten för att jag ska gilla den. Kör för mkt i habo för att uppskatta en sån bräda.

• pjoter

Medlem
    31 januari, 2007 vid 16:13 som svar på: Bräda köpes!

Har en SOS 128*41. Den är jäddans fin för era vågor där nere.
    2500:- eller nåt kanske den kan va värd.

• pjoter

Medlem
    31 januari, 2007 vid 16:11 som svar på: Hälremmar till brädan

@kasimir 362829 wrote:

Haha kommer från mannen med bandanan!

haha, klockrent! 🙂

• pjoter

Medlem
    31 januari, 2007 vid 14:19 som svar på: 15/11 eller 15/9 Waroo 07..?

Ska du köpa nån gammal kite så ska det va den minsta. en 7-9 från 03 är helt okej men en 16-17 från den tiden är som ett lok.
    Det är dom stora kitesen som det hänt mest med. Sen är draget per m2 mkt större på en bow mot en c-kite.

• pjoter

Medlem
    30 januari, 2007 vid 20:22 som svar på: kita ensam=problem med launch och landning

@Milkman 362721 wrote:

Eller köp en öppen foilkite, den enda som du alltid vet att du kan få ner själv.. Oavsett väder och vind.

eller en stängd foilkite som funkar lika fint. och som det går att köra på vatten med. milk, fan va du promotar dina kites hela tiden!! killen bad om ett råd om hur han gör med sin kite.

Nu till rådet, om du inte har 5e lina så fixa det. då blir det ok att få upp kiten om du tappat den. det är riktigt surt att tappa kiten och inte kunna få upp den igen när det inte finns någon i närheten.
    Fäster du den i framkant så har du också bra säkerhet om vinden ökar eller liknande.

Sida 176 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA