pjoter
Forumsvar skapade
-
Ni missar inte dom stenhårda killarna på slutet som riggar en psycho 3 va?
-
Kan inte tänka mig att Lasurf håller dåliga kurser. Dålig service är nog det sista Anders där är känd för så kör på dom.
-
jag menar att du dissade mitt inlägg om skånesnön genom att visa hur chasta rockar (gissar jag för min dator vill inte visa klippet) för att i nästa inlägg se ner på mr diggler för att han precis som chasta är ute i världen och kitar för fullt istället för att jobba å slita. bara ville retas lite för dubbelmoralen. 😉
Det hade varit grymt att bo nära något fjäll, men samtidigt hade jag ju då varit tvungen att byta bort sveriges bästa kitevatten. 🙂
Förra våren fick jag tre sessions på en vecka, 2 i vatten med blå himmel och 1 i några dm nysnö. de e rätt gott de med. 🙂 -
haha, det lockar allt att åka upp igen. hade det blåst bättre så hade man nog kunnat leka i dom ravinerna tills man fick ha ficklampa för att hitta hem.
Träffar man bara rätt med vind så lär både sälen och vidda va helt grymma ställen på lite olika sätt. Det lilla jag har varit på dom ställena passar sälen mig bättre då man bara tar liften upp å vipps e man på en funpark där allt roligt finns inom räckhåll (även mat, kvinnor och vin). Vidda blir lite mer av ett projekt vilket e trist för en lat jävel som mig själv.
Men alltså, snowkite i skåne ska inte underskattas. Vi har jämnare vind på land än vad sthlmarna har på vattnet. 🙂 Sen att man kan flexa ut tidigt från jobbet å 30 min senare ha skitkul på skidor gör inte saken sämre (för det är väl så du gör när du bygger sverige å samtidigt kör med chasta MILKY) 🙂
-
egentligen är det bättre du inte åker nånstans. jag har haft min bästa snowkiting i skåne. Slipper du åka 80 mil för att se att det blåser mindre och är mindre snö än här hemma.
-
åk sent så det är mycket snö och satsa på ett ställe där det går att åka utför också eftersom det aldrig blåser i fjällen då man vill det.
både vidda och sälen e fina kiteställen men det är bara sälen som har ubbes pizzeria. -
aj fasen.. de gick så illa alltså. fick det bara berättat för mig å de lät inte som de va så allvarligt.
Ha de gott iaf mannen å läk fort!
-
tror de kan va lurigt idag. mycket spännande moln. ta de soft!
-
mm, de e nästan så man borde köpa en kite till. fast att ha två kites är lite fegt.
Hade vart kul med en 6a eller 8a men e ju ofta grymt byigt då tyvärr. Bättre med ett lättvindsmonster då så man kan rocka alla dom dagarna de precis blåser för lite för 10an.
-
skrotade och fick en knäck förra året och kunde inte köra på nån månad. Provade då runt en del och tyckte mystics warrior waist/seat var bäst. har inte haft problem pga kiting sen dess.
-
jag tror de funkar. finns ingen större anledning till att det inte skulle funka. finns ju en del brädor med balsakärna å dom funkar ju.
sen hur många lager mm har jag ingen aning om.
-
upptäckt en grej med beasten jag inte tänkt på tidigare och det är att den (iaf 12an) är RIKTIGT långsam genom fönstret. Då jag jämförde mot psycho3 10 i samma dåliga vind så va det som att man hade dubbel linlängd på beasten. Detta beror ju säkert på det lägre AR talet men har inte märkt det så på andra kites. Jag hade ungefär samma tryck i kitesen men det var lättare att komma upp med beasten då den hann dra mig långt innan det var dags att svänga upp kiten. Nackdelen var att det krävdes lite tålamod för att få kiten dit man ville.
Vänjer man sig vid det är det kanske skönt men det känns som den kommerva slö i vågor..?
-
gott de gick bra!!
själv stressade jag dit efter jobbet för att hinna köra lite innan mörkret.
Fanns inte en människa där men va så sugen så jag kastade upp kiten å hann köra ca 5 min innan jag kraschar urkrokat och inser att jag glömt sätta fast leashen. Kan väl säga att en foil seglar rätt fint på egen hand. 🙂Däremot så stannade den fort när den tog i vattnet så de va bara att gå å hämta den och knalla in till land å rätta till linorna. Sen var det för mörkt för att fortsätta. Nog en av dom mest meningslösa sessions man haft iår. 🙂
-
ääh, minskar bara.
hoppas de kan blåsa nåt imorrn istället.